A hónap elején az Amazon kizárt egy férfit a fiókjából, megzavarva ezzel kiterjedt okosotthon-rendszerét.
Az Amazon fiók felfüggesztésének hátterében egy kézbesítő feljelentése állhat, aki azt állította, hogy a férfi rasszista szitokszót használt az automatikus csengőrendszeren keresztül.
A probléma csak az, hogy a férfi az egész interakciót rögzítette a biztonsági rendszerén.
"Elnézést, segíthetek?"
– hangzott el a dolgozónak szóló automatikus üdvözlés.
Az incidens az okosotthon rendszerek lehetséges hibáira világít rá, melyben Brandon Jackson számára váratlanul közel egy hétig elérhetetlenné vált az Amazon-fiókja, amelynek következtében az Amazon Echo készülékei nem reagáltak az utasitásokra.
"2023. május 31-én, szerdán végre visszanyertem a hozzáférést az Amazon fiókomhoz egy váratlan és indokolatlan, közel egy hétig tartó kizárás után”
– osztotta meg Jackson.
"Ez az incidens egy olyan házat hagyott hátra, amely tele volt nem reagáló eszközökkel, egy néma Alexával és rengeteg kérdéssel"
– számolt be az eseményről.
"Megnéztem a felvételt, és megerősíthettem, hogy nem hangzott el ilyen megjegyzés. Ehelyett az ajtócsengő egy automatikus választ adott ki. A sofőr, aki épp távolodott és fejhallgatót viselt, bizonyára félreértette az üzenetet”
– jegyezte meg a rasszista vádakkal kapcsolatban a tulajdonos.
Jackson okosotthon-rendszere elsősorban az Amazon Echo eszközökkel való kommunikációra használja Alexát. Ezt a rendszert akadályozta a kizárás, ami használhatatlanná tette az eszközöket. Jackson a kizárás ellenére is képes volt a Siri és a helyben hosztolt szolgáltatások segítségével irányítani az okosotthon-rendszerét.