Super Bowl: idén sem sikerült politikamentesre a "He Gets Us" reklámja
Ahogyan arról beszámoltunk, az amerikai futball legnépszerűbb sporteseményén, a Super Bowl tavalyi mérkőzésen egy rövid reklámot mutatottak be a szurkolóknak, amelynek fókuszában a Bibliából ismert történet, a lábmosás állt, amely komoly felháborodást váltott ki a keresztény nézőkből.
A tavalyi reklámvideóban szereplő képeken a társadalomban különböző oldalakon elhelyezkedő emberek – például egy életpárti aktivista az abortuszra készülő lány, egy keresztény lelkész egy transz aktivista – lábát mossa.
Az idei, 2025-ös Super Bowl során, amelyet a The Sun beszámolói szerint több mint 126 millióan néztek, a "He Gets Us" vadiúj reklámvideót mutatott be, ezúttal "What is Greatness" (Mi a nagyság?) címmel. A 60 másodperces reklám fekete-fehér képekből állt, amelyeken emberek különböző élethelyzetekben segítik, vagy fejezik ki együttérzésüket egymás iránt.
A reklám végén a következő szöveg jelent meg:
"Jézus megmutatta, mi is az igazi nagyság. Ő megért minket. Mindannyiunkat."
– majd a nézőket a HeGetsUs weboldalra irányították további információkért.
A USA Today Ad Meter rangsora szerint a reklám az 57 hirdetés közül a 26. helyet szerezte meg, így az amerikai nézők körében a középmezőnyben végzett, azonban a reklám ismét vitát váltott ki mind a keresztény, mind a nem keresztény közösségekben.
Egyes kritikusok szerint a kampány túlzottan leegyszerűsíti Jézus üzenetét, és nem említi a bűn, a megváltás, a kereszt és a feltámadás fogalmait.
A "He Gets Us" kampány mögött álló Come Near nevű szervezet vezérigazgatója, Ken Calwell azzal érvelt, hogy a kampány célja csupán az, hogy az emberek elgondolkodjanak azon, hogy ki valójában Jézus.
A gond csak az, hogy Jézus Krisztus ‘nagyságról’ szóló üzenetébe ezúttal is sikerült belecsempészni a progresszív, baloldali nézeteket.
Az amerikai választások egyik legmeghatározóbb kérdése a Mexikói határnál kialakult válsághelyzet, és az illegális bevándorlás, és az annak következtében kialakult drog-helyzet.
Donald Trump, amerikai elnök beiktatása után szinte azonnal akcióba lépett, és terroristának nyilvánítaná a drog-kartelleket, és kiutasítja az előző kormány nyitott határpolitikája következtében az országba beszivárgott illegális bevándorlókat.
Az He Gets Us kampányában az első képek között szerepel egy ház, amelyre a "Go back" ("Menjetek Haza") feliratot festették, az ablakban pedig egybevándorló gyermek figyel. A "nagyságot" ezen a képen egy férfi szemlélteti, aki nagylelkűen megpróbálja letisztítani az összefirkált falat.
A "Refugee" (Menekült) névvel ellátott kép jelentését az oldalukon meg is magyarázzák mondván:
"Még akkor is, amikor a saját hírneve forgott kockán, Jézus kiállt másokért, és soha nem hagyta, hogy a félelem visszatartsa attól, hogy szót emeljen a hatalmon lévők képmutatása ellen"
– írják-
"Miközben ezek a vezetők inkább a megosztó dolgokat hangsúlyozták, Jézus őszinte szeretetet mutatott az emberi család minden tagja iránt – szomszédai iránt, akik méltóságot és tiszteletet érdemeltek. Hogyan fogadhatjuk be ma azokat, akik úgy érzik, hogy kizárják őket?"
– teszik hozzá.
A következő, megosztó képen egy "János 3:16" feliratú baseball sapkát viselő keresztény aktivista szerepel, aki egy LMBTQ aktivistát ölelget a Pride felvonuláson.
János ebben a versszakban Isten szeretetéről ír, a keresztáldozzat kapcsán,
"Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hisz Ő benne el ne vesszen, hanem örök élete legyen."
– amely üzenetet előszeretettel alkalmaznak például az LMBTQ ideológia népszerűsítésére progresszív keresztény körökben.
What is true greatness? Explore more and see the real stories behind these scenes at https://t.co/xvJPqIiwsd pic.twitter.com/SPBtykfwD7
— HeGetsUs (@HeGetsUs) February 10, 2025