Az amerikai vállalatok "de-woke" kampánya eddigi legnagyobb győzelmét aratta azzal, hogy a kiskereskedelmi óriás Walmart bejelentette: felhagy a korábban hatalmas erőforrásokat igénylő „sokszínűségi” kezdeményezéseivel.
A konzervatív aktivista, Robby Starbuck arról számolt be, hogy a Walmart vezetői részletesen ismertették vele azokat az üzletpolitikai változásokat, amelyeket a vállalat kilátásba helyezett, tekintettel arra, hogy a baloldali kulturális célok egyre inkább veszítenek népszerűségükből a közvélemény körében.
A Walmart tervei között szerepel:
- kilépés az LGBT Human Rights Campaign által vezetett Corporate Equality Index-ből,
- a harmadik féltől származó, gyermekeket célzó nem megfelelő szexualizált és transzgender termékek azonosítása és eltávolítása,
- az olyan rendezvények, mint a Pride finanszírozásának felülvizsgálata annak érdekében, hogy elkerüljék a gyerekeket célzó szexualizált tartalmak támogatását,
- a 2020-ban létrehozott Racial Equity Center öt évre szóló különleges kezdeményezésének megszüntetése,
- az identitáskvóták mellőzése a beszállítókkal való megállapodások során,
- valamint a „faji egyenlőségi tréningek” és olyan kifejezések használatának leállítása, mint a „LatinX” és a „DEI.”
„Ez hatalmas hír: a Walmart véget vet a woke politikáknak. Most kizárólagosan elmondhatom, hogy mi változik, és hogyan történt mindez”
– írta Starbuck a Twitteren.
A konzervatív aktivista kiemelte:
„Ne felejtsük el, hogy a Walmart az USA legnagyobb munkaadója, több mint 1,6 millió alkalmazottal, és piaci értéke közel 800 milliárd dollár. Ez nemcsak óriási hatással lesz az alkalmazottakra, akik így egy semlegesebb munkahelyen dolgozhatnak, ahol nem jelennek meg megosztó kérdések, hanem a beszállítóikra is kiterjed.”
Hozzátette:
„ A vállalatok tisztán látják, hogy Amerika vissza akar térni a normalitáshoz. A woke korszak a szemünk előtt haldoklik. Amerika vállalatai az észszerűség és a semlegesség felé halad. Most már mi vagyunk a trend, nem a kivétel.”
Korábbi kampányaival Starbuck sikeresen nyomást gyakorolt olyan cégekre, mint a Jack Daniel’s, a John Deere, a Tractor Supply, a Lowe’s, a Toyota és a Coors, hogy nélkülözzék a woke politikát.
Az elmúlt években a baloldali aktivisták a „sokszínűség, egyenlőség és befogadás” (DEI) és a „környezeti, társadalmi és irányítási” (ESG) standardok révén ösztönözték az amerikai vállalatokat arra, hogy politikai és kulturális kérdésekben – például homoszexualitás, transzneműség, faji kapcsolatok, környezetvédelem és abortusz – állást foglaljanak.
Az ilyen aktivizmus sokszor ellenállásba ütközött a vásárlók részéről, akik bojkottálni kezdték az érintett áruházakat. Ez üzleti problémákat okozott az olyan vállalatoknál, mint a Disney, a Bud Light és a Target. Továbbá úgy tűnik, Donald Trump győzelme is tovább erősítette azt az érzést, hogy a közvélemény elutasítja a woke ideológiát, amely szintén befolyásolhatta a Walmart döntését. – írja a LifeSite.
A Demokrata-pártot támogató Blueprint cég exit pollja szerint a „Kamala Harris inkább kulturális kérdésekre, például transzgender ügyekre fókuszál, semmint a középosztály támogatására” állítás volt a harmadik legfőbb ok, amiért a választók nem rá, hanem inkább Donald Trumpra adták le a voksukat.
(LifeSite)