"Nem alapvető jog" - Vita alakult ki a német katolikusok között az abortuszról
A Német Katolikusok Központi Bizottságának (ZdK) elnökét, Irme Stetter-Karpot kritizálják az abortusszal kapcsolatos kijelentései miatt, amelyekben azt mondta, hogy Németországban mindenhol elérhetővé kell tenni az abortuszt, és az orvosképzés kötelező részének kell lennie.
Meghallgatnád inkább? 🎧 Napi hír podcastunkban ezt a hírt is megtalálod! 👇
Két teológiaprofesszor, Katharina Westerhorstmann és Marianne Schlosser, Hanna-Barbara Gerl-Falkovitz vallásfilozófus és Dorothea Schmidt szabadúszó újságíró válaszolt a német napilap, a WELT vendégcikkében, mondván, hogy a kötelező képzés az „orvosi hivatás perverziója” lenne.
Stetter-Karp azon követelése, hogy a jövőben aktívan biztosítsák az abortusz lehetőségét Németországban, azt feltételezi, hogy az abortusz olyan orvosi szolgáltatás, amelynek mindenhol és mindenkor elérhetőnek kell lennie.
„Csak az igazságosságnak és ezáltal a jóságnak megfelelő terméket lehet etikai értelemben átfogóan elosztani”
– kontrázott a ZDK elnökével a zsinati közgyűlés négy tagja. A keresztény és jogi felfogás szerint az abortusz nem törvényes termék, hanem a legtöbb esetben illegális eljárás, amely büntetlenül marad.
A szerzők emlékeztetnek arra, hogy az abortusz helytelen, mert egy védtelen ember halálát okozza.
A szerzők ellentmondanak Irme Stetter-Karp azon kijelentésének is, hogy álláspontja megfelel a női önrendelkezés és a gyermek élethez való joga közötti egyenlőségnek.
„De facto azonban az élethez való jog alá van rendelve az önrendelkezésnek. Egy olyan nő számára azonban, aki kényszert érezhet az abortuszra hatalmas belső vagy külső nyomás hatására, ez az önmeghatározás csak fikció”
– magyarázzák a szerzők.
A Die Tagespost egyik közleménye azt állítja, hogy a katolikusok nem köthetnek kompromisszumot, amikor az élet védelméről van szó. A cikk szerint a katolikusok soha nem tolerálhatják az abortuszt. Történelmi példaként a meg nem nevezett író XII. Piusz pápát idézi, aki a „Casti connubii” (1930) enciklikában kijelentette, hogy „Isten az ártatlan vér bírája és bosszúállója, amely a földről az égbe kiált”
1965-ben a II. Vatikáni Zsinat „aljas bűnnek” nevezte az abortuszt. II. Szent János Pál pápa „Evangelium Vitae” (1995) enciklikájában odáig megy, hogy egy ártatlan és védtelen anyaméhben élő gyermek élete elleni támadást maga Isten élete elleni támadással egyenlővé teszi.
(CNE)