Ungár Péter: "A melegházasságra nincs valós társadalmi igény"
Nem gondolom, hogy a meleg kérdés, fontos politikai kérdés lenne Magyarországon – mondta az országgyűlési képviselő. Egyetért azzal az állítással is, hogy a melegmozgalom által a 60-as években megkreált szimbólumrendszert és politikai követeléseket az amerikai impérium átvette és ezeket használja kulturális hatalomszerzés céljából Kelet-Európában. Ezen jelszavak és szimbólumok használata anyagi érdekeket is szolgál. Példaként említette Ungár a Coca-Cola "Love is love!" kampányát, ami nem arról szólt, hogy a melegeknek jobb legyen Magyarországon, hanem a bizniszről.
Véleménye szerint a jobboldal és a szélsőbaloldal LMBTQ kritikája egy platformon van és helyes a meglátásuk, miszerint az már nem mozgalmi dolog, amikor a PRIDE-on a Deutsche Banknak van szivárványos kamionja. Amit a Deutsche Bank támogat, az nem rendszerellenes, hanem a pénzről szól.
A politikus kritizálta azokat a baloldali megnyilvánulásokat is, amik Szájer József kigúnyolását célozták, amiben a homofóbia jeleit vélte felfedezni. Arra a kérdésre, hogy mit gondol a homoszexuális házasság intézményéről, Ungár Péter elmondta, hogy ő megszavazná, ha napirendre kerülne a melegházasság kérdése. Ő maga viszont nem élne a lehetőséggel, mert szerinte ez a meleg-közösségeknek nem fontos kérdés, nincs rá társadalmi igény.
Az LMP politikai jövőjéről és az ellenzék állapotáról beszélve azt is elmondta, hogy véleménye szerint:
a negyedik kétharmad valódi oka az, hogy a Fidesz intellektuálisan jobb volt, mint az ellenzék.
Ezen lehetne változtatni, de csak akkor, ha az ellenzéki politikai szereplők narratívát váltanak és nem mindent Orbán Viktorhoz kötve kommunikálnak a társadalom felé.