Meleg férfi lábát mossa egy lelkész a Super Bowl egyik reklámjában
Az amerikai futball legnépszerűbb sporteseményén, a tegnapi Super Bowl mérkőzésen egy rövid reklámot mutatottak be a szurkolóknak, amelynek fókuszában a Bibliából ismert történet, a lábmosás áll, csak egy kicsit modernebb kivitelben.
„Jézus nem tanított gyűlöletre. Lábat mosott”
– áll a reklám végén szereplő feliratban.
Greg Miller, a kampány szóvivője szerint a reklámok
"a felebarátaink szeretetét hangsúlyozzák, arra bátorítva az embereket, hogy tiszteljék és szolgálják egymást"
– mondta Miller.
A videóban szereplő képeken a társadalomban különböző oldalakon elhelyezkedő emberek mossák egymás lábát, amely a He Gets Us által készített "szeresd felebarátodat" című kampány keretében készült.
A reklámban arra a bibliai történetre akartak utalni, amikor Jézus a keresztre feszítése előtti éjszakán megmosta tanítványai lábát.
Az egyik fotón például egy amerikai őslakos lábát mossa egy amerikai férfi, míg egy másik képen egy muszlim nő lábát egy (vélhetőleg) amerikai nő.
Úgy tűnik, a videón szereplő ábrázolásokkal szerették volna arra késztetni a szurkolókat, hogy az amerikai társadalmat megosztó politikai kérdésekben inkább a progresszív liberális nézetek mellett foglaljanak állást.
Az egyik fotón például egy „családtervezési klinika” (azaz abortuszszolgáltató intézmény) előtt ül egy lány, akinek valószínűleg az édesanyja mossa a lábát, a háttérben pedig a „meg nem született gyermekekért” tüntető életpárti aktivisták.
Az alkotásokon szerepelnek továbbá drogfüggők, bűnözők, és illegális bevándorlók is, akik közül mindegyiknek mossa valaki a lábát, míg a háttérben megy a „Never Tear Us Apart” (Soha ne válassz szét bennünket) című dal.
A reklám üzenete a készítők szerint, Jézusról szólt, azonban a kampány mögött álló újonnan alakult nonprofit szervezet, a Come Near (Gyere közel) elfogadja a különböző progresszív nézeteket, a transznemű mozgalmat és az LMBTQ embereket is mondván, hogy :
„Jézus mindenkié”
Ezt támasztja alá az a tény is, hogy a He Gets Us reklámkampányát a tavalyi évben a Servant Foundation finanszírozta. A kampányt azonban számos kritika érte a Servant Foundationnel való kapcsolata miatt, amely állítólag több millió dollárt adományozott egy olyan nonprofit szervezetnek, amely az abortuszjogok és az LMBTQ+ jogok ellen küzd.
Erre utal a reklámvideó végén szereplő kép is, ahol egy homoszexuális, vagy transznemű férfi lábát mossa egy lelkész, aki keresztet visel a nyakán.
Az Adage szerint a "He Gets Us" egy olyan kampány, amelynek célja „Jézus Krisztus modernizálása” – a felhasznált képeket pedig – bár első ránézésre úgy tűnhet, hogy mesterséges intelligencia segítségével hozták létre – valójában Julia Fullerton-Batten képzőművészeti fotós készítette.
"Hogyan sikerült Jézus történetét, a világ legnagyobb szerelmes történetét tenni az ítélkezés, a bántás és a megosztás eszközévé? Hogyan emlékeztessük az embereket arra, hogy Jézus története mindenkié?"
– teszik fel a kérdést a kampány oldalán, ahol hangsúlyozzák, hogy nem gyülekezetekbe akarják invitálni az embereket, hanem csak at szeretnék elérni, hogy kerüljenek Jézus hatása alá.