Káros, mégis használják: ezt gondolják az evangéliumi hívők a közösségi médiáról
A Grey Matter Research és Infinity Concepts legfrissebb felmérése szerint az evangéliumi keresztények többsége úgy véli, hogy a közösségi média inkább káros, mint hasznos a keresztény hit szempontjából, mégis szinte mindenki használja.
A felmérésben részvevő evangéliumi keresztények 96 százaléka, legalább havonta egyszer belép valamelyik közösségi médiás platformra, és csupán 4 százalékuk állította, hogy az elmúlt hónapban nem használta a közösségi médiát, 58 százalékuk viszont úgy gondolja, hogy a közösségi média több kárt okoz, mint hasznot.
Azok az evangéliumi keresztények, akik szerint a közösségi média ártalmas, különböző okokat soroltak fel:
- „Veszélyes vagy világi tartalommal van tele” (34%)
- „Általánosságban káros, nem csak a hitre nézve” (29%)
- „Negatív hatással lehet az emberek hitére” (15%)
- „Hamis tanítást vagy doktrínát tartalmaz” (14%)
- „Hazugságokat, pletykákat és félretájékoztatást terjeszt a kereszténységről” (14%)
- „Zaklatást, gyűlöletet és cenzúrát terjeszt keresztények ellen” (11%)
A közösségi médiát hasznosnak tartók közül sokan viszont úgy vélik, hogy az evangélium terjesztésére kiváló eszköz lehet, mivel:
- „Könnyű hozzáférést biztosít keresztény tartalmakhoz azok számára, akiket más módon nem érnének el” (18%)
- „Segít összekapcsolni a hívőket és közösséget építeni” (16%)
- „Bátorítást nyújt és erősíti a hitet” (11%)
- „Tanulásra és kutatásra ad lehetőséget” (11%)
- „Hasznos a keresztény beszélgetések és vallási nézetek cseréje szempontjából” (9%)