Káros, mégis használják: ezt gondolják az evangéliumi hívők a közösségi médiáról

A Grey Matter Research és Infinity Concepts legfrissebb felmérése szerint az evangéliumi keresztények többsége úgy véli, hogy a közösségi média inkább káros, mint hasznos a keresztény hit szempontjából, mégis szinte mindenki használja.

A felmérésben részvevő evangéliumi keresztények 96 százaléka, legalább havonta egyszer belép valamelyik közösségi médiás platformra, és csupán 4 százalékuk állította, hogy az elmúlt hónapban nem használta a közösségi médiát, 58 százalékuk viszont úgy gondolja, hogy a közösségi média több kárt okoz, mint hasznot.

Azok az evangéliumi keresztények, akik szerint a közösségi média ártalmas, különböző okokat soroltak fel:

  • „Veszélyes vagy világi tartalommal van tele” (34%)
  • „Általánosságban káros, nem csak a hitre nézve” (29%)
  • „Negatív hatással lehet az emberek hitére” (15%)
  • „Hamis tanítást vagy doktrínát tartalmaz” (14%)
  • „Hazugságokat, pletykákat és félretájékoztatást terjeszt a kereszténységről” (14%)
  • „Zaklatást, gyűlöletet és cenzúrát terjeszt keresztények ellen” (11%)

A közösségi médiát hasznosnak tartók közül sokan viszont úgy vélik, hogy az evangélium terjesztésére kiváló eszköz lehet, mivel:

  • „Könnyű hozzáférést biztosít keresztény tartalmakhoz azok számára, akiket más módon nem érnének el” (18%)
  • „Segít összekapcsolni a hívőket és közösséget építeni” (16%)
  • „Bátorítást nyújt és erősíti a hitet” (11%)
  • „Tanulásra és kutatásra ad lehetőséget” (11%)
  • „Hasznos a keresztény beszélgetések és vallási nézetek cseréje szempontjából” (9%)

(Crosswalk)