Az adóbevételek visszaesése miatt a japán kormány versenyt hirdetett az alkohol fogyasztás ösztönzésére.
A fiatalabb generáció kevesebb alkoholt fogyaszt, mint a szüleik – ez a változás az olyan italok adóját sújtotta, mint például a szaké (japán rizsbor). Ezért a japán nemzeti adóhivatal országos versenyt hirdetett, hogy ötleteket dolgozzanak ki a tendencia megfordítására - írta meg az Index. A „Sake Viva!” kampánytól azt várják, hogy tegye vonzóbbá az alkoholfogyasztást a gazdaság fellendítése érdekében.
A verseny szervezői szerint a Covid járvány és egyéb demográfiai folyamatok járultak hozzá az alkoholfogyasztás csökkenéséhez. A versenytől azt várják, hogy 20 és 39 év közötti fiatalok osszák meg üzleti ötleteiket, amelyekkel beindíthatják a keresletet társaik körében – legyen szó a szakéról, a whiskyről, a sörről vagy a borról.
A japán médiában nem okozott osztatlan sikert a pályázat, egyesek kritikával illetik az egészségtelen szokás népszerűsítésére tett kísérletet.
Alkoholfogyasztással kapcsolatban az adóhivatal adatai azt mutatják, hogy az emberek 2020-ban kevesebbet ittak, mint 1995-ben: a fogyasztás évi 100 literről 75 literre esett vissza. A The Japan Times szerint míg 1980-ban a teljes állami bevétel 5 százalékát tették ki az alkoholra kivetett adók, addig 2020-ban ez az érték 1,7 százalékra csökkent.