Írország: iskolát váltanak a zsidó diákok a tankönyvek elfogultsága miatt

Az írországi zsidó diákok egy része iskolát vált, hogy elkerülje a zaklatást, miután egy jelentés szerint az ír tankönyvek elfogultan mutatják be a judaizmust. Az Impact-se izraeli nonprofit szervezet vizsgálata szerint egy tankönyv a judaizmust úgy festi le, mint amely szerint „az erőszak és a háború néha szükséges az igazságosság előmozdításához”, míg az iszlámot „a béke híve és az erőszak ellenzője”-ként jellemzi.

Yoni Wieder írországi főrabbi szerint „egyes diákok már félelmüket fejezték ki zsidó identitásukkal kapcsolatban”. A JRCI megerősítette, hogy a zsidó diákok az ellenséges környezet miatt iskolát váltanak. Maurice Cohen, a JRCI elnöke szerint „az incidensek száma jelentősen megnövekedett, a holokauszttagadástól kezdve az izraeli-gázai konfliktusra vonatkozó megjegyzéseken át a mélyen sértő megjegyzésekig”. Cohen szerint a kormány reakciója „nem kevesebb, mint botrányos és lesújtó”.

Az Impact-se jelentésében az „Inspire-Wisdom of the World” című tankönyvet is kritizálják, amelyben az áll, hogy Jézus egy „Palesztina” nevű országban született.

A könyv szerint:

„Ma ezt a Jordán folyó és a Földközi-tenger közötti területet Szentföldként is ismerik”.

Az Impact-se megjegyezte, hogy a „Palesztinában" élt Jézusra vonatkozó történelmi utalások megfelelő kontextus nélkül hozzájárulhatnak olyan narratívákhoz, "amelyek megkérdőjelezik Izrael legitimitását és aláássák a földhöz fűződő zsidó történelmi kapcsolatot".

Továbbá, a „Call to Action” című, a Gill Education által kiadott állampolgári ismeretek tankönyvben a diákok a palesztin perspektívára összpontosító feladatokat kapnak. A könyv borítóján Greta Thunberg svéd éghajlatvédelmi aktivista szerepel, és olyan feladatokat tartalmaz, amelyekben a diákokat arra kérik, hogy gondolják végig a palesztin gyerekek lehetséges jövőjét.

Az ír kormány visszautasította a vádakat, és kijelentette:

„Az oktatási minisztérium biztos abban, hogy az ír diákokat magas színvonalú ír tanárok tisztességes és kiegyensúlyozott módon tanítják különböző tantárgyakból, beleértve a zsidó nép és a judaizmus történetét is”.

(UWI)