A Happy Day mai adásában:
- 00:00 Megvallás Németh Sándorral
- 02:44 Bibliaolvasás: Márk evangéliuma 1-2.rész
- 13:40 A jövőt Isten Igéjéből ismerhetjük meg - Németh Sándor prédikáció részlet
- 16:53 Joel Osteen - Képes vagy rá (részlet)
- 20:46 Könyörgés és közbenjárás - Arató Ádám
Az adás gépi átirata:
[Szignál]
Oh, happy day!
[Szignál]
Kezdődik a Happy Day! A Hit Rádió napi hit életi válogatása. Hallhatóvá tesszük a halhatatlant.
Happy Day!
Oh, happy day!
[Szignál]
Hitvallás, megvallás. Mondjuk ki közösen Isten Igéjét most a Hit Rádióba.
[Németh Sándor]
Mert mondjuk közösen Jézus Kisztus azért jött, hogy megálljon bennünket. És hiszem, hogy a názati Jézus Kisztusban Istenek minden ígérete, igenné és ámenné lett. És hiszem, hogy ő benne jelent meg a kegyelemnek is az igazságnak a teljessége.
És ezért a mai napon is hittel járulok a jelenlétében, hogy kegyelmet nyerjek, megújuljak, megszabaduljak, meggyógyuljak és megszabaduljak minden igézésből, átokból, hogy Istenek az áldásai elárosszák az életemet, különösen az új eszendőben. Hiszem, hogy a názati Jézus Kisztus az én engesztelő áldozatom, az én főpapom, aki tulajdonvérével ment be az igazi szentjébe és jelent meg én életem is, hogy megszerezze számomra Istenek a javait. És hiszem, hogy Jézus Kisztus azért jött, hogy megszabadítson a kárhoztatástól, a halálnak, a bűnnek, az uralmából.
És ezért az Úr Jézus nevében a mai napon is átadom a szívemet, lelkemet, az ő kezére bízom magamat, az ő természeti erejében bízok, hogy mindenre van erőm ebben az erőben, és megerősíti engemet a mai napon is, mert az Úr Jézus Kisztusban mindenre van erőm. Mert hiszem, hogy a názati Jézus Kisztus a bűneimet és a bűnei minden következményeit, erőtlenségeimet is fölvitte a testében a Golgothai keresztfára és megfeszítettett erőtlenségben és föltámadott Isten ereje által, hogy Isten erejében vetett hitáltal éjek a Földön is és az örökké valóságban is. Istenek a jelenlétében, a szenteknek a közösségében.
Ámen! Alleluja!
[Nagy József]
Most pedig kezdjük olvasni Isten igéjét a Márk 1-1-től. Jézus Krisztus, az Isten fia evangéliumának kezdete. Amint megvan írva a profétáknál.
Íme én elküldöm az én követemet a te orcád előtt, aki megkészíti a te utodat előtted. Kiáltónak szava a pusztában. Készítsétek meg az Úrnak útját.
Egyengessétek meg az ősvényeit. Előállva a János, keresztelvén a pusztában, és prédikálván a megtérésnek keresztségét a bűnöknek bocsánatára. És ki minne hozzá Judeának egész tartománya, s a Jeruzsálem beliek is, és megkeresztelkedének minnyáján ő általa a Jordán vízében, bűneikről vallás tévén.
János pedig teveszőrruhát, és dereka körül bőrövet viselt, és sáskát is erdei mézet eszik. És prédikálva mondván, utánam jő, aki erősebb nálam, akinek nem vagyok méltó, hogy lehajolván sarujának szíját megoldjam. Én vízzel keresztellek titeket, de ő szent szellemmel keresztelt titeket.
És lőn azokban a napokban, eljöve Jézus a gölöi Názáretből, s megkeresztelteték János általa Jordánban. És azonnal feljövén a vízből, látta a zegeket megnyilatkozni, és a szellemet, mint egy galambot őre áll leszállani. És szózat lőn az égből, te vagy az én szerelmes fiam, akiben én gyönyörködöm.
És a szellem azonnal elragadályult a pusztába, s ott volt a pusztában negyven napig, kísértetve a sátántól, s a vadállatokkal volt együtt. S az angyalok szolgáltak néki. Minek utána pedig János tömlözbe vettetett, elment Jézus a Gallejában, prédikálván az Isten országának evangéliumát.
És mondván, betelt az idő, és elközelített az Istennek országa. Térjetek meg, és higgyetek az evangéliumban. Mikor pedig Galilé a tengere mellett járt, láttá Simont és Andrást, annak testvérét, amint a tengerbe hálót vetettek, mert halászok voltak.
S monda nekik Jézus, kövessetek engem, és én azt művelem, hogy embereket halászhatok. S azzonnal elhagyván az ő hálóikat, követték őt. És onnan egy kevésje elébb menve, láttá Jakabot, az ebedeus fiát, és annak testvérét Jánost, amint a hajóban azok is a hálókat kötözgetik.
És azzonnal hívá őket, és ők attyukat, ebedeust napszámosokkal a hajóban hagyva utána mentek. És bemenének Kafarnaumba, és mindjárt szombat napon bemenvén a zsinogógába tanít. És elelmélkodának az ő tanításán, mert úgy tanítja őket, mint akinek hatalma van, s nem úgy, mint az írás tudók.
Volt pedig azok zsinogógájában egy ember, akiben tisztátalan szállám volt, és fölkiáltott. És mondta, ah! Mi dolgunk van nekünk veled, názáreti Jézus?
Azért jöttél, hogy elveszíts minket? Tudom, hogy ki vagy te, az Istennek szentje. És megdorgálájött Jézus, mondván, némúj meg, s menj ki belőle.
És a tisztátalan szellem megszaggattá őt, s fennszóval kiáltva kiment belőle. És mindjárt elelmélkodának annyira, hogy egymás között kérdezgették, mondván, mi ez? Micsoda új tudomány ez, hogy hatalommal parancsol a tisztátalan szellemeknek is, és engedelmeskednek neki.
És azonnal elment az ő híre Gallia egész környékére. És a zsinogógából azonnal kimenvén, a Simón és András házához mentek, Jakabbal és Jánossal együtt. A Simón napa pedig hideglelésben fekszik, s azonnal szólálnak néki felőle.
És ő oda menvén felemelé azt, annak kezét fogván, s elhagyá azt a hideglelés azonnal, és szolgál nekik. Este felé pedig, amikor leszállt a nap, mindőhozzá vitték a betegeseket és az ördöngősöket. S az egész város oda gyűlt az ajtó elé, s meggyógyíta sokakat, ki különféle betegségekben sinlődnek, és sok démont kiüzött, s nem hagyja vala szólni a démonokat, mivel hogy őt ismerték.
Kora reggel pedig, még szürkületkor fölkelvén kiment, s elment egy puszta helyre, és ott imádkozik. Simón pedig, és a velelevők utána siettek. És amikor megtalálák őt, mondának néki, mindenki téged keres.
És ő mondja nekik, menjünk a közel való városokba, hogy ott is prédikáljak, mert azért jöttem. És prédikáltozoknak zsinagógáiban, egész Galiléában, és démonokat űz. És jöve hozzá egy bélpoklos, kérvé nőtt, és leborulván előtte, mondván neki, ha akarod, megtisztíthatsz engem.
Jézus pedig könyörületességre indulván, kezét kinyújtva, megérinti őt, és monda neki, akarom, tisztulj meg. És amint ezt mondja, azonnal eltávozik tőle a poklosság, és megtisztult. És erősen megfenyegetvén, azonnal elküldte őt.
És mondja neki, meglásd, senkinek semmit ne szólj, hanem eredj el, mutasd meg magadat a papnak, és vidd fel a te tisztulásodért, amit Mózes parancsolt bizonságulnékik. Az pedig kimenvén, kezde sokat beszélni, és terjeszteni a dolgot. Annyira, hogy nyilvánosan én már be sem mehetett Jézus a városba, hanem kin, puszta helyeken volt, s mentek hozzá mindenfelől.
Napok múlva pedig, ismét bement Kafarnaumba, és meghallák, hogy otthon van. S azonnal sokan összegyülekezének annyira, hogy még az ajtó elében sem fértek, s hiddetén nékik az igét, és jövének hozzá egy guttaütötet hozva, kit négyen emeltek. És mivel a sokosság miatt nem férközhettek azzal őhozzá, megbonták a ma háznak fedelét, ahol ő volt, és résztörvény leereszték a noszóját, amiben a guttaütöt feküdt.
Jézus pedig azoknak hitét látván, monda a guttaütötnek, Fiam, megbocsátadtak néked a te bűneid. Voltak pedig ott némely írás tudók, akik ott ültek, szívükben így okoskodván. Mi dolog, hogy ez ilyen káromlásokat szól?
Ki bocsáthatja meg a bűnöket, hanem ha egyedül az Isten? És Jézus azonnal észrevette az ő szellemével, hogy azok magukban így okoskodnak, s monda nekik, miért gondoljátok ezeket a ti szívetekben? Mi könnyebb?
Azt mondanom-e a guttaütötnek? Megbocsátadtak néked a te bűneid? Vagy ezt mondanom, kellj fel, vett fel a te nyosszajádat és járj.
Hogy pedig megtudjátok, hogy az emberfiának van hatalma e földön a bűnöket megbocsájtani? Monda a guttaütötnek. Mondom neked, kellj fel, vett fel a te nyosszajádat és eredj haza.
Az pedig azonnal fölkelt és felvette a nyosszajáját, kiment mindenkinek láttára, úgyhogy mindenki elálmélkodik és dicsőíti az Istent. Ezt mondván, sohasem láttunk ilyet. És ismét kiment a tenger mellé, és az egész sokosság megy ő hozzá, s ő tanítja őket.
És amikor tová ment, megláttá lévít az Alfaus fiát, ki a vámszedő helyen ült, és mondja neki, kövess engemet. És felkelvén követi őt. S lőn, mikor ő ennek házában asztalhoz ült, a vámszedők és a bűnösök is sokan odaültek Jézussal, és az ő tanítványaival, mert sokan voltak és követték őt.
És amikor látták az írástudók és a farizeusok, hogy együtt eszik a vámszedőkkel és bűnösökkel, mondának az ő tanítványainak. Mi dolog, hogy a vámszedőkkel és a bűnösökkel eszik és iszik? És amikor ezt hallja Jézus, mondja nekik, nem az egészségeseknek van szükségük orvosra, hanem a betegeknek.
Nem azért jöttem, hogy az igazakat, hanem hogy a bűnöseket hívjak megtérésre. A János és a farizeusok tanítványai pedig böjtöltek. Odamentek azért és mondják néki, mi az oka, hogy Jánosnak és a farizeusoknak tanítványai böjtölnek, a te tanítványid pedig nem böjtölnek.
Jézus pedig mondja nekik, avagy böjtölhet-e a vőlegény násznépe, amíg velük van a vőlegény? Ameddig a vőlegény velük van, nem böjtölhetnek. De jönnek majd napok, amikor elvétedik tőlük a vőlegény, és akkor böjtölni fognak azokon a napokon.
Senki sem var pedig új posztóból foltott óruhára. Máskülönben, ami ezt kitoldaná, még kiszakít belőle. Az új a régiből, és nagyobb szakadás lesz.
Senki sem tölt újbort régi tömlökbe, különben az újbor a tömlöket megszakítja, a bor is kiömlik, a tömlök is elpusztulnak. Hanem az újbort új tömlökbe kell tölteni. És lett, hogy szombatnapon a vetések közt megy által, és az ő tanítványai mentőkben a kalászokat kezdték szaggatni.
Ekkor a farezeusok mondják néki, Imen miért művelik azt szombatnapon, amit nem szabad? Ő pedig monda nekik, Soha nem olvastátok-e, mit művel Dávid, mikor megszűkült, s megihezett a társaival egybe? Mi módon ment be az Isten házába az abjártár főpap idejében, s edte meg a szent kenyereket, amelyeket nem szabad megenni csak a papoknak, s adott a társainak is?
S monda nekik, a szombat lőn az emberért, nem az ember a szombatért. Annak okáért az embernek fia, a szombatnak is ura.
[Németh Sándor]
És ugye nagyon sokakat érdekel a jövő, a jövőnek az ismerete. És természetesen nem annyira a világról akarok én ma beszélni, hanem inkább arról, hogy milyen úton lehet eljutni a teljes áldásba. Mert ma talán szerintem túl van pörgetve a keresztények között is a világgal kapcsolatos eseményeknek az ellenzése.
És erre azért kell óvatosnak lenni, mert a jövő ismerete a profitai beszédben van meg, a Bibliában. És nagyon nem helyes az, hogyha figyelmünket teljesen lekötik azok a borzalmas hírek, amelyeket szinte minden nap hallunk. Ugyan Jézus azt mondta, hogy hallani fogtok háborúk iráiről.
Látjuk, hogy ezekben a napokban élünk, de nagyon fontos, hogy ne engedjük a figyelmünket elterelni a profitai beszédtől, mert a jövőnek az ismerete onnét származik. Az elmúlt napokban sokat imádkoztam, általában szeretek imádkozni, és nagyon érzem, hogy a természetvéti világban hihetetlen intenzív vihar zajlik. És ez kapcsolatos a 2024-es esztendővel is.
Nagyon intenzív tevékenységbe fogtak a boszorkányok, jövendőmondók, varázslók, látnokok, az összes, aki ezen a területen mozgósítható. Az az úruk, a vezetőjük mozgósította, hogy különböző okul tevékenysége által hatalmuk alá vonják az új évnek az eseményeit. És mert tudják, sok okult ember, hogy természetvéti erővel igenis be lehet folyásolni az eseményeket, lehet alakítani az eseményeket, természetesen nem százszázalékosan, de azért az emberi sorsod, de így van a világ sorsára vonatkozóan is, hogy a láthatatlan erők nagyobb befolyást gyakorolnak, mint a látható erők.
Az okkultisták gyakran jobban ismerik ezt az igazságot, illetve tényt, mint a hívők, és ezért hangsúly kell tennünk arra, hogy ne az okkultistáké legyen, ne a varázsloké, jövendőmondóké, bozorkányoké, hanem Istenek a széljei akarata megtudjon az következő évben különösen azoknak az életében valósulni, akiket Isten elhívott, vagy terve van vele, célja van vele, és különösen Istenek a népének az életében tudja megvalósulni az Istenek a tökéletes akarata.
[Hangoskönyv]
Joel Osteen Értékes vagy című könyvéből folytatódik a felolvasás. Tudni, hogy kik vagyunk. Úgy nőttem fel, hogy folyton Erhé Manninget, a híres amerikai futballjátékost néztem a tévében.
Az NLF fantasztikus hátvédje volt, hihetetlen tehetséges. A háromból két fia, szintén remek hátvédek. Vajon hogyan lehetséges, hogy az amerikai foci tűző több millió fiatal közül pont ők ketten tűntek ki?
Nem a véletlen műve. A vérükben van. Apjuk gényeit örökölték.
Amikor Isten megformált bennünket a képére, akkor önmagával is belénk helyezett egy részt. Vagyis elmondhatjuk, hogy hordozzuk a minden hatóisten gényeit. Amiből egyenesen következik, hogy determinálva vagyunk arra, hogy nagy dolgokat vigyünk véghez.
És hatással legyünk a nemzedékünkre. A mennyei atyánk szólította lédbe a világot. Ő helyezte az égboltra a csillagokat.
Minden napfelkeltét ő festett. Minden virágszálat ő tervezett. Majd embert formált a porból és életet lehet belé.
Ám ami a legfontosabb, ő nem csupán az univerzum minden hatót teremtője a hatalmas Isten, hanem a mi mennyei apukánk, akinek a gényeit hordozzuk. Képzeljük csak el, mi mindenre vagyunk képesek. Ám sajnos túl gyakran van úgy, hogy nem is tudatosul bennünk, hogy kik vagyunk.
A gyengeségeinkre koncentrálunk. Arra, amink nincs. A hibáinkra és a tévedéseinkre vagy a családi hátterünkre.
A végén pedig megalkuszunk a középszerűséggel, miközben kiválóságra lettünk eredetileg teremtve. Ha ki akarunk törni a középszerűségből, emlékeztetnünk kell magunkat. A mindenható Isten gényeit hordozom.
A kiváló bajnokok vérvonalához tartozom. Amikor tudatosul bennünk, hogy kik is vagyunk, többé már nem viselkedünk nagy megalázott módjára, és bizonytalankodva azt gondolván, hogy szegény vagyok, tehetségtelen, ráadásul a családi hátterem sem a legkedvezőbb. Mert ez nem igaz.
Minden ilyen megfelelő háttérből jövünk, mert mindent a mi atyánk teremtett. Ha tudjuk, hogy kik vagyunk, akkor megváltozik a gondolkodásunk. Már nem azt gondoljuk magunkról, hogy balszerencs és flótások vagyunk, akikkel soha nem történik semmi jó, hanem azt, hogy magunkénak tudhatjuk Isten kegyelmét.
Üldöznek az áldások. Nem is úgy fogunk beszélni magunkról többé, hogy az akadály előttünk túl nagy, soha nem győzünk le őket, hanem úgy, hogy mindenre képesek vagyunk Krisztusban. Mert ha Isten velünk, akkor kicsoda ellenünk.
A dolgozataink eredményeit nézve nem arra a következtetésre jutunk, hogy közepes diákok vagyunk, a hármasnál jobb eredményre képtelenek, hanem arra, hogy kitűnő diákok vagyunk, mivel Krisztus értelme lakozik bennünk. A tükörbe tekintve nem azt gondoljuk, hogy nincsenek jó külső arrocságaink, hanem azt, hogy Isten csodálatos alkotásaként megismételhetetlen egyéniségek vagyunk. Amikor tudjuk, hogy kik vagyunk, elkezdünk győzteskén gondolkodni, beszélni és viselkedni.
Értékesek és győztesek vagyunk.
[Tamás Csilla]
Best of Heat Rádió Válagatás spirituális műsorainkból Best of Heat Rádió Mindig van remény, erről szólt az iménti dal, és ezért fogunk mi ebben az órában az imádkozásról, könyörgésről beszélgetni. Itt van már velünk Arató Ádám, a Kecskeméti Hídgyűlökezet találkészte, akit szeretettel köszöntök. Szia, Ádám!
[Arató Ádám]
Én is köszöntölek Csilla. Szép napot!
[Tamás Csilla]
Említettem már a hallgatóknak, hogy pont erről a témáról prédikáltál vasárnap a Kecskeméti Hídgyűlökezetnek, és azt látom, most, hogy van alkalmam több vidéki istentiszteletbe is bekapcsolódni, hogy mindenhol ez most prioritást élvező téma. De akkor ti Kecskeméten is nagyon aktívak vagytok, látom.
[Arató Ádám]
Hát akkor úgy látszik, hogy egy felemmel itt adhatunk meg.
[Tamás Csilla]
Igen, ez annak a jele. Hát ugye az ima a keresztények számára egy nagyon fontos eszköz. Mégis időről időre szükséges frissíteni a látásunkat vele kapcsolatban, mert valahogy meg tud kopni, meg tud homályosodni.
Szerinted miért van ez?
[Arató Ádám]
Hát minden. Egyrészt minden meg tud kopni. Másrészt a Bibi azt mondja, hogy a gyűlökező tanítóinak a szavai olyanok, ami egy pásztortól adattak, mint egy hogy rávernek a szögetre, mint a szögek jó erősen be vannak verve.
És ez a szög is egy idő után, most már ugye más technikai korban élünk, de régen a szögek is kivázultak a falba, és ugyanúgy az ember szívéből is már nem van éles, vagy azért kell mindennapi kenyerünket adnunk, mert minden meg, hogy a tizedről hallunk tanítást, az is egy idő után kell új tanítást be, hogy sokan, hogy itt megújulva fizessük a tizedet. Lehet, hogy fizeti valaki egész életéből, hogy egyszer hallott, de sokkal jobb többször hallani más-más.
[Tamás Csilla]
Mert szerint akkor hitből van a cselekedet, nem? Mert lehet, hogy egész életében fizeti is a tizedet, csak már azt sem tudja mérni.
[Arató Ádám]
Hát, és ez minden igazság, azt szerintem így van, ilyen nagyokkal, ráadásul az ima, az szerintem egy tudomány, amit egész életünkben tanulunk, és lehetne fejlődni, és ugye én szeretném, hogyha Jézus felvinne a hegyre, és akkor tanította imákozni, arra szintre jutni. És ugye mindig lehet fejlődni, növekedni, újabb megerősíteni, tehát még nagyobb hittel, és ez az egyik legnagyobb. Tehát ez a legnagyobb fegyver, meg ez a legnagyobb cselekedet, egy szívről megszállható, itt lehet tanulni, megújulni egész életünkben.
Szerintem most a pandémia miatt idő van le, van idő is, remélem, de szerintem én néha úgy érzem, hogy nincs több időm, de az újra azért hagyok sok időt.
[Tamás Csilla]
Azért most van egy óránk, hogy akkor beszélgessünk azokról az igjékről, bibliai történetekről, amelyek inspirálnak, inspiráltak téged az imával kapcsolatban.
[Arató Ádám]
Igen, tehát a énben nem az volt, hogy a közbejárás meg a könyörgés, hogy elbúzdítsam a testvéreket.
[Tamás Csilla]
És talán még a bőjtel is kiegészíthetjük egyébként.
[Arató Ádám]
Jó, azt is be lehet venni, de már nagyot fogunk. Tehát a lényeg az, hogy másokért közbejárni, mert most azért sötét napok vannak, egészségügyileg, emberüleg rengeteg családban szenved, vagy benvanak a kórházban, iszonyat kemény állapotban. Mindenkinek van egy rendszeres közös bőjt hó elején, háromnapos, és akkor ebben a háromnapos bőjben ez az egy volt bennem, hogy gyógyulás, és akkor ez össze volt az összejövetel.
Ezek az igék voltak bennem, ahogy így figyeltem, és kerestem az urat, és az első sorban az, hogy a márk evangéliumban van, és ez ugye háromszor van leírva a Bibliában, és ez nagyon érdekes megfigyelni, hogy Jézus is a márk evangéliumban tanított Istvánoszágának alkotmánya, de az alkotmány után pedig jöttek az egyéni csodák, le van írva egy csomó egyéni csoda, letrás, tázados, péteranyós, a gadarénusokból küzdődő, utána, hogy ezbe általában hoztak hozzá egy csomó beteget, és utána egy tömeggyógyítás, de van a gutajtőt, a nem tudom mennyi, vak, a bartinosa, stb, stb, utána megint, hogy félrejárt mindenhol, és akkor megint gyógyított, tehát az evangélium hirdetése már mindig ott van a gyógyulás, és akkor ez volt bennem, hogy az egyéni gyógyulásokban, amik le vannak írva, azokban nagyon nagy üzenet van mi irányúban, miért írták le pont azokat, mert még rengeteg embert meggyógyított, megszabadított egyénileg is, és tömegileg is, de ezek azért vannak leírva, hogy tanulságunkra írattak meg, és a tanulság, és nekem a gutajtőt volt, hogy a négy barát, elvette a négy barát, a barátsukat, és a gutajtőt az eredetibe, nem gutajtőt, hanem béna és magatehetetlen, és a magatehetetlen az, aki már nem tud magáért se imádkozni, se elmenni, se semmit nem tud, és sokszor annyira leveri a betegségből, amit a betegségből nem bír oda, hogy Jézus volt.
És ez a szuperedda a történetben, hogy még azoknak is van remény. Hát így van, hogy háromszor van leírva a Bibliában, hogy akik olyan állapotban vanak, és azért nézzük körbe, legyünk realisták, azért látjuk, hogy a kórházban, meg én is voltam covidos ugye ez a novemberi hullámban, hogy hullámban kapott, és akkor én is voltam, hogy három-négy napig csak így feküdtem, és akkor már tíz nap eltelt, csak így feküdtem, nyerször össze, nem tudtam imádkozni, de most teljesen képbe vagyok, hogy egy kicsi kérfi, aki ereje teljében van, tud menni, járni, csinálni dolgokat, lendületet, mindent, az csak úgy fekszik egész napig, és nem is tudunk munkani. Nem éreztem magamra semmi erőt. Ez a magatehetetlenség.
És azt a magatehetetlen embert oda kellett vinni Jézushoz. Mert Jézusba hittek, hogy Jézusnál van a gyógyulás. És először az egész történt, hogyha négy barátod van, és ugye miért négy?
Mert kettő nem bírta volna el, vagy három, vagy egy. És van úgy, hogy ez kifejezi, hogy nem csak a fizikai terve, hogy 150 kg-os volt, vagy 40 kg-os volt, azt nem tudjuk, hanem lényegtelen, de biztos, hogy kettő nem bírta volna, mert lecsúszott volna az ágyról, vagy három. Tehát négy barát kellett, akik elbírták, eleve odavinni, de aztán fölvinni a tetőre, áttörni ilyen falakat, mert ott voltak a farizósok, az édeszúzók Jézus Katernál, ami háza előtt.
És amikor ott voltak a Katernál, ami háza előtt, akkor áttör, és akkor szükség nem lehetett odaférni Jézushoz. Ugyan ezek a falak megvannak most is. Nem van egyszer oda menni Jézushoz.
Sokszor úgy gondolkodom, hogy imádkozom, hogy ezt már hallja, megvan halleluja minden, de miért se így van? És sokszor nem elég, hogy ha maga tehetetlen, akkor nem bír oda menni. Tehát biztos most is tudom, hogy vannak Covid-osztály, a léleket tödőgépen, hogy ilyen oxigéneket kapnak, és olyan levertek a testvérek, akik nem tudnak menni, vagy más betegségek is ugyanilyen durva le tudják verni az embereket.
Csak kell négy barát, és ezen gondolkodom, hogy az egyház az pontosan azért van a gyűlökezetben, hogy legyen négy barátod nekem, és mondták, hogy térjek meg, megtérjem meg Pajór Tamás, Súf Tibor, Orváth András, Sugár András, és ezek voltak a barátaink körül, és még sokan mások, volt 50-60 száz ilyen ember a barátom, és akkor Petrusz azt is mondta, hogy térjek meg, mert majd kapok az úrtól új barátokat.
És tényleg akkor még azok nem voltak hívők, ugye. És tényleg kellenek olyan barátok, hogy ezt nagyon így is egyszerűen, hogy krézi hittel rendelkeznek, szenvedélyes hittel rendelkeznek, amikor akik baj van, akkor ott hagyj mindent, ott hagyj mindent, és neki az a legfontosabb, talán lehet, hogy valaki ott imádkozik, értelmebb hátra imádkoznak egy imakörbe, hanem a barát az az, aki tényleg annyira szeret, hogy amikor félretesz mindent, és visz Jézus elé mindenára, ott hagyj mindenért, és most meg kell, hogy gyógyuljon, hogy Jézus ott van Kapernaumban, és gyerünk, vigyük oda Jézus elé. És ez az igazi barát. És azt mondom, hogy legyen négy ilyen a gyűlöket ebből, hogy egyáltalán mindegy, hogy kikkel barátkozunk.
Minimum négy. Minimum négy, tehát, hogy négy olyan imádkozó ember, aki azt a terhet felveszi, hogyha akár a vallásos falakat, mert a vallás a legnagyobb falat húzza Jézus köré, tehát a farizós írástól, akik ott később elköztek hirtelenek, mert Jézus nagyon érdekes, hogy nem azt mondta, hogy gyerünk, gyógyuljál meg. Ugye fölvitték a tetőre, tétbontották a tetőt, mert egy tetőn egy egész hordágyat leereszteni, ahhoz elég nagy luk kell.
Tehát nem egy ilyen kis lukra gondoljunk, ahhoz is pénzsugár bejön, de is egy közösséggel egy egész hordágyat, egy egész embert le kellett engedni.
[Tamás Csilla]
Hát egy fél tetőt le kell bebontani szinte.
[Arató Ádám]
Hát igen, igen, le kellett bontani fél tetőt, és akkor a fél tető bebontása után Jézus nem azt mondta, hogy mit csináltatok, hogy kihívom a tető ácsokat, és aztán kifizetitek.
[Tamás Csilla]
Mondjuk a farizeusok lehet ezt csinálták.
[Arató Ádám]
Igen, a biztosítót kihívtam volna, és ilyen kárt okozhatok meg mindent, és ez a durva ezekben az újszöretségi történetekben, hogy valahogy annyira extrémek, akik odaviszik Jézusa, olyan extrémről imádkoznak, hisznek, hogy Jézus ilyenkor soha nem az emberi reakció, a normális reakció, hogy mit csináltok a házban már, így azért kihívom nem tudom én ki a rendőrséget, vagy kihívom a polgárőröket, és nincs ilyen az, mondaná meg, hogy küldöm a javítási költséget. Hanem látva azoknak a hitét, tehát mindig a hitet nézni, és sokszor ilyen extrém dologgal lehet bejutni Jézus jelenlékében, és áttörni, amit olyankik így elcsökélik magukat, tehát, hogy a bíró mondja, hogy halára számba, és hogy ilyen barátaid legyenek erre a hallgatókat is, mert ez az igazi barát, aki tényleg barát, tényleg szeret, tényleg odaadja életét, vagy nagyon szeret téged, tényleg nagyon fontos vagy, és ennek tényleg ilyen krézik hite van, tehát ilyen szenvedés, ők hite van, és nem adja fel, hogy a falakkal találkozik, mert a falizosokat áttörni azért az nem volt egyszerű, tehát ott egy ilyen bondával találkozni, nagy füstökök, nagy vallásos emberek, és a vallás az, hogy mint a hinnének, de közben semmi hit nincsen, ezt kell áttörni, hogy az ige, az hite hoz létre, az élő hitet, és ezt a vallásos, esetleg a mi vallásos falainkat is, mert már megszoktuk, hogy imádkozunk, megszoktuk, hogy mi vanunk a nagy hívők, de valamikor egy gyógyulásos, sokkal nagyobb hitre van szükség, áttörésre van szükség.
A mi korlátainkat is át kell törni, és plusz ezek egységben is voltak, mert azért együtt-kettő nem együtt elmegy, tehát lecsúszik az a szertetlen, lecsúszhat, és akkor egységben vannak az atyafiak, oda küld áldást az úr, és életet, vagy kettő-hárman megegyeznek mindenfelől, akkor megadja nekik, ha menjen, tehát ebben óriási nagy egység összekapcsolódnak ezt elleni egységben, mert ebben a brutál erő van, amikor egységben illátkozna, és fölemelték, akkor még azt lebontották, aztán többfajta fal elvált korlát Jézustól, és azt mind át kell törni, amíg úgy érzi az ember, hogy ben vagyunk Jézus jelenlétében. És ott nagyon döbbened, hogy Jézus nem egyből a gyógyulást mondta, hanem hogy megbocsájtottak a hiteid, a bűneid, és ráadásul nem a krézi hite rendelkezőt, hanem a maga tehetetben, akik spogalmunk sincs, mekkora hite volt, hanem azoknak a hitét látván, tehát Jézus mindig hitet kérdezene az imádnál, és akkor ebből lett ugye a púrpárlé, a farizó sokkal is kiderült, hogy azoknak a szívét is látta, tehát ennél a gyógyulásnál is látték, hogy Jézus mennyire a szívet vizsgálja, hogy ahol hitet lát, ott is rögtön jön a kegyelem, a bűnbocsának, rögtön jön a gyógyulás, ahol meg ilyen okoskodásokat lát, azokat meg megint írja a szívén, de például ilyen érdemes volt az, hogy tanította őket ezeket a farizós írás tudókat, hogy kicsoda ez, hogy a bűnöket megbocsásolja, és akkor utána bedemonszálta Jézus, hogy ez azért neki mind a kettő megy, és mind a kettő az ő hatalmában van, tehát ezért fantasztikus története ez, hogyha most valaki kórházi ágyban fekszik, és tehetetlen, és hogy vannak ilyen szenvedélyes hitű barátai, testvérei, akik tényleg tudnak hittel imádkozni, akkor azokkal egyedzelnek, hogy vigyük az úr elő, és ilyen erre buzdított a hasába testvéreket, hogy most ez az imádkozásnak, mindig az imádkozásnak az ideje, de a Deszter királyné idejére, a halála számba, a Méta, akkor imádkozott ők, ha ez időben hallgat, tehát most nem szabad hallgatni imádban, ugye ez volt az üzenetem, ugye hát csak ennyi, hogy a Dávidot is tett föl, barátaimen tették meg, amikor a testvére volt ott, nem imával, de az is nagyon jó naptán, és kúszsai, és nem akarom elmondani.
[Tamás Csilla]
Igen, azért a témak kapcsán azért sokszor képbe kerül ez a személyes kapcsolatunk is, milyen fontossága van a keresztben.
[Arató Ádám]
Hát így van, és ugye, ha majd erre pár később visszatérünk, imádkozunk egymásért.
[Tamás Csilla]
Megfordozunk egymás terheit.
[Arató Ádám]
Így van, tehát ott is az van, amikor a Galata hadban az van, hogy hordozunk egymás terhét, mindenki a maga terhét hordozza azaz, amit elbír, a napi terhe, azt kell hordozni, amit elbír, és vannak elhordozhatatlan terhek, súlyosabb terhek, azt mondjuk, hogy hordozunk egymás terhét, ami olyan súlyos, hogy egyedül nem bírják, és olyan csapás van egy testvéren, például egy vírus, és már a életért küzd a kórházba, akkor viszont hordozzunk egymás terhét.
[Tamás Csilla]
Igen, még az erőszakosság, az, ami így eszembe jut, mondja az ige, hogy erőszakosak ragadják meg Isten országát, ez egy pejoratív szó, ami szó kincsünkben, de ugye ez teljesen pozitívan, mondja a Biblia, hogy van, amikor ennyire erőszakosnak kell lenni, hogy akár még a tetőt is lebontjuk, ha az kell, hogy Jézus közelébe férj.
[Arató Ádám]
Pontosan, hogy félre kell tenni minden ember ilyen dolgot, ezt is pedig álltam vasárnap, tehát az erőszakosságról, tehát amikor megnézzük a vérfolyásos asztalját, az is az volt, hogy ő nem mehetett be a zsidó nép közé, de ő ott is egy olyan valami tradíciót, emberi gondolkodásokat, vallási korlátokat, hát azon még tökéletesen érvényben voltak az oszlövetségben, isztáltalan nőszemély nem mehetett be olyan helyre, és mégis azt mondta, hogy betört oda, és amikor megrettem, hogy felfedezték, hogy meggyógyult magánkérültette Jézus, akkor is az volt a válasz a Jézusnak, az volt, hogy lányom, a te hited meggyógyított téged, nem a hite gyógyította meg, hanem a hittel elvette azt az erőt, de a hit betört oda abban a jelenlétben, mindenen áttört, tehát a hit az, hogy Jézus az oda tör, minden emberi gondolat, mert sokat az emberi gondolatok tartják vissza, és gondolkodák Sántán is, hogy az előítéletek meg már kialakultak olyan magaslatok, ami a hitet gátolja, és valahogy a hit ezeken áttör, és amikor így betörtek Jézus jelenlétekbe a négy barát, és a maga terhetetlen barátyokat lengették, és amikor a vérfolyászás azt mondja, hogy betört oda arra a helyre, akkor mindenképp megvolt egy olyan vérfolyászás, és ő meg nagyon rettegett, hogy akkor ezért most büntetik, megköverzik, vagy nem tudom én mi, három-hét kukorított mint élt érdekelésre.
[Tamás Csilla]
És kukafogyottá vált minden, mert meggyógyult.
[Arató Ádám]
És ha akkor azt mondja, hogy Jézus meg látta a hitét, akkor mindent elenged, és minden azt mondja, hogy azt mondja, hogy ha te hitted, meggyógyított téged, tehát eleggyel, vékességgel, tehát akkor abban a pillanatban Jézus mindig pozitívan reagál. Akkor nem érdekel, hogy addig ki mit gondol, ki mit lát, mik az ember ilyen elvárások, gondolkodások, tehát az emberek véleményétől való félelmet, a társadalom véleményétől való félelmet, és minden ilyen előítélteket áttör a hit, és betör Jézus jelenlétében, és ott a gyógyító erő elkezd működni, mert erre a hitre azt mondja Jézus. Tehát ugyanígy, ez igaz a vak Bartímeusra is, ugye a vak vakra, amikor Jézus ment Jerikó felé, akkor is a vak ember elkezdett ordibálni, hogy Dávidnak szia, Dávidnak szia, gyönyörű rajta.
[Tamás Csilla]
Ilyen botrányos.
[Arató Ádám]
Jézus elkezdett kiabálni, fogd már be a szádat, mit csinálsz, itt a Nagy Jézus jön, a Mester, próbálták csitítani, hogy fogd már be, megbefogod a szádat, lenézd be, kifejt egy nagy senki, hagyj már mindent. Erre írja, hogy annál jobban elkezdett kiabálni, Dávidnak szia, Dávidnak szia. És ahogy a Dávidnak sziát kiáltotta, Jézus erre hátra fordult, és akkor egyből megváltozott a tömeg, vagy azok az emberek vélemények, bízzál, a Mester hív téged, előtte fogd be a pofád, most így lefordítom a magyarra, és fogd be a lepcsest, stb.
És utána pedig, mihogy bízzál, a Mester egyből-egyből elkezdte megkunyászkodni, és ő is akkor oda hívta Jézus, Jézushoz odament, és akkor ott, ha te hitted meg, mert itt akarsz, hogy sevegegyek, láss, ha te hitted, meg kell. Tehát ott tudta elmondani, hogy egyébként a hite, hogy Dávidnak fél, hogy itt megy a mesiás, valahol, nem látott semmit, a hapsit, életében vak volt, és elkezdett kiabálni, kiabálni, ugye nem tudta bemérni, hol tart, csak hallja meg, hogy Jézus, mi se tudjuk, hol van Jézus, mennyire közel, mennyire messze, miért nincs közelebb, hol van, de kiabálni azt tudunk. És amikor baj van, akkor kiabálni kell, és akkor ott van Jézus, akkor kiáltja, és erős kiáltás közepetre járult az, aki képes, hogy megmentené a haláltól.
Tehát ez a kiáltás, az a szívből kiáltás, hogy baj vagyok, csak te tudsz segíteni, és ez egy erőszakosan, tehát így, és jól gondolod az erőszakosság, hogy Lukás 16-ban van benne, hogy Keresztelő, Jánosség, a Törvényes, a Próféták volt az időtől az istenhoz szálljálunk, Evangélium a hirdettet írt, és mindenki erőszakkal törve abba, és az erőszakoskodik, azt is jelenti, azt is, hogy kitart, tehát azt is, hogy kitartóan nem hagyja abba az imád, hogy ez volt, akik fölmásztak a tetőre, lebontották. Tehát ez is egy kitartás, hogy nem adja föl, hogy kitart, vagy azt a szót is jelenti, hogy átvág, tehát valamilyen át kell vágni, olyan területesen, és az az erőszakosság, hogy valahogy ezek az emberek, vagy a Gagbar filmjában is a vérfolyásos asztalny, a Szió Főniciai asztalny, és úgy, és megemlítjük, a Szió Főniciai asztalny, a Kanamei asztalny, már az a durva és a döbbenes, hogy 12 tanítványos azok azért nem gyenge emberek voltak, János nagyon fiatal halászlegények voltak, vászfedők, tehát azért nagyon kemény galiléai embereket választotta Mázeusi Jézus tanítványakról, nem a professzorokat Jeruzsálemből, nem a főírástudókból, meg a kívülről tudták a bibliát és a misnákat, meg a nem tudom mi a meséket, kívülről tudták, nem ilyen embereket, hanem a halászlegényeket, meg vászfedőket, bőrgyűjtött magák egy csapatot, hogy ezzel váltsa meg a világot, tehát így mondták, hogy ezekre bizarál munkáját, de ezek még olyan 20 évesek körül figurák voltak, jó kemény kondiba lévő halászlegények, ugye halakettek, az nagyon egészségelt.
[Tamás Csilla]
És ott a halászhálót húzták, úgyhogy izmosak is voltak.
[Arató Ádám]
Így van, tehát kihúznél 100 kiló halat melegszerűt, és akkor egészségeket csináltak, és akkor ez a kis kanonája, azt mondja, hogy a zsidók közt egy lenézet megvetett, hogy barátkozhat egy ilyen tisztáltalan nő, és ők már tudták, mert ugye nem küldettem csak 10 elsőt Juhaihoz, akkor azt próbálták, nem bírták lerázni. Tehát hiába ő jött, hogy a gyereke, és mondták, hogy nem, Jézus csak zsidókat gyógyít, nem jöhet ide, és gondolom, hogy azért Péter, mert ekkora kemény biztonságével lehetett ugye karakterében kínézve, de akarták rázni, és nem tudták lerázni. Nem bírták lerázni, és akkor azt mondta a hölgy, hogy mester, már Jézusot szólított, hogy segíts Jézusit, mert már nem tudom mióta vihaskodtak, nem bírjuk elküldeni.
Nem, és nem bírjuk elküldeni. Tehát ott nem farizeusok voltak körülött Jézus körül, hanem ott csak a tizenkét tanítvány. A legjöközőbb állók, akik egy csomó csodaszolgálatban ott voltak az úr mellett, és ugye már szívük ezerszer jobb állapotban, mint a farizeusokért, szerezték az embereket minden, és nagyon el akarták küldeni ezt az embert, a kanadás asszonyt, és betölt Jézus elvétében.
Jézus is azt mondta, hogy na, ennyi, hogy nem küldhettem csak ezt Juhaihoz, nem jó a fiatt kenyerét elvenni, és a fiatt kenyeret, ezt az étthangja meg, hogy az mi vagyunk a fiatt, és a fiatt kenyere a gyógyulás, a mi kenyerünk a gyógyulás, tehát miénk az egészségünk, ezt mondta Jézus, most már az újszeletségben mi is fiatt vagyunk, de ott még csak a csidókhoz, és nem jó a kiskutyák megadni, a marzsák, az ebeknek,
[Tamás Csilla]
tehát még Jézus is elutasította.
[Arató Ádám]
Így van, még ő is elutasította, elküldte, és lekutyázta, hogy kutya vagy, megsértettek vázi. Kő keményen, hogy azért az, hogy kutya vagy az azért ezekben a arabkulturában azért az a legkeményebb sértés, ezt azért tartozik, és erre az a nő úgy van uram, és teljesen tudta, hogy iszonylan hit lenne, de iszonylag is alázta magát. Tehát ezt, hogy akkor az embernek nagy baja van, hogy higgyen nagyon szenvedélyesen, és alázza meg magát, és ne adja föl.
Ha nem adja föl, akkor oda bejött Jézus jelentmést, és Jézus látja a hitet, és azt mondja, eredj el asszony, kiment a démon ebben az óra, kiment a te lányodból, tehát ugye mondta előtte, hogy gonoszul gyötrethetik a démonoktól, és valami szörnyű betegség jelentett, és egy démonikus, és betegség mögött démon van. Tényleg olyan szerint, de nem végzők a főszakértő. A koronavírus mögött is azért szemben komoly gonoszt ellenek, srácán, ezért is van a főződmény, hogy sokáig ott maradsz.
Tehát a gonoszt is gonoszul gyötrethetik egy csomó testére a COVID-osztályon, meg nem testére. És hát ezek miatt oda kell menni Jézushoz, és kenyerögni, nem is a lányod, de a családtagod, vagy barátod, vagy testvéred, és a testvéri szerepet ebbe is nyilvánulnak, de nem vagyok közömbös. És nagyon erősen van bennem egyige.
Most oda is lopozok egy pillanatot, hogy 141. Zsoltár. A 141.
Zsoltár az egy nagyon fantasztikus mesiási Zsoltár, ebben van a Judásnak a zárólása is. Ja nem, a 41. Boldog, aki a nyomorútra gondol, a veszedelen napján megmenti azt az Úr, az Úr megőrzi azt, és élteti azt, boldog lesz ezöldem, és nem adhatod oda ellenségei kívánságának.
Az Úr megerősíti őt az ő betegágyán, bármilyen az ágya megkönnyített betegségében. És én nekem ez van ebben kijelentős, hogy boldog, aki a nyomorútra gondol, hogy most is egy csomó ember nyomorult. Mert aki Covid-ban ott szenved, és élethalált közben, az az, hogy nyomorult állapotban van.
És hogyan gondolunk, ugye Pál Lapasztó is mondta, hogy örömmel imádkozom mindenkit a tökökért. Tehát, hogy aki most imádva viszi oda az emberkedést, nem az, hogy nekem most magácsak, magára gondol, hanem a nyomorútra gondol. Arra itt fantasztikus ígéretek vannak, hogy a veszedelm napján megmunkálja az úr, érteti azt az úr, boldog lesznek soha.
Tehát a boldogság az ellenségei kívánságra nem adhatódó, de és szerintem ez egy messiási kultúrája, mert később van, hogy aki velemette kenyerét, sarkát emelte ellenem. Tehát Judás proféciája itt van benne. És ezért messiási, mert Jézus is nem azért jött, hogy magára gondoljon, hanem a nyomorútra gondol.
Tehát boldog, aki a nyomorútra gondol. De van, hogy Jézus mindig hitet kér az emberektől. Hitet kér az emberektől.
És még amikor Lázár feltámadtotta, akkor is az volt, hogy ő már tudta, mit akart csinálni, azért nem találtott temetőből, hogy feltámadt a Lázár. Ő már ezt megimádkozta. Ugye a sírnávaló imájából kiderült, hogy azt mondta, hogy köszönöm, hogy meghallgattál engem.
Tehát ő ezt már rég megimádkozta. Köszönöm, hogy meghallgattál én, és hogy mindig meghallgattál engem. Mondta Jézus a sírnát, és ezt körülállóan sokaságért mondom.
De viszont még a Mártától hitet kér. Tehát valakinek a hitét azért mindig kéri a hitet Jézus. És ezért akiknek van hite, és irgalmas szíve, tehát ez a kettő kell az imában, hogy hit, és irgalmas szív, hogy a nyomorútra gondol, hogy valami megindul a szíve.
És ezért mondtam a barátokat, mert azért, ezt halljuk meg őszintén, hogyha családtagunkról van szó, vagy egy nagyon közeli barátról, teljesen másképp imádkozunk, hogyha átköldenek egy nevet. És ezért fontos, hogy az emberek legyenek mélyi jó kapcsolatai, vagy egy nagy olyan családja, akivel mindenki hívő. És akkor még itt ezt mondom, hogy ezt erre szeretnek visszatérni.
Tehát boldog, aki a nyomorútra gondol, hogy az irgalmas szívben, hogy akkor utána nagyon-nagyon jó kíváncsiak vannak. Visszatérve, ezek voltak bennem. És még egy másik ilyen erőszakossági ima is van benne, hogy erőszakossan.
És ugye a Mártának a hitét követeltenek, hogy hit, jó kapcsolatok, irgalmasság, mert ugye van a Bibliában is, hogy egész hitem van, és egy-egyeket mozdnak, hogy semmit nem tudott csinálni. Tehát szerintem így a betegekért való ima, az kell egy nagy hit. És kell ez az irgalmaság, hogy arra gondol.
És Jézus azért a nyomorútra gondolt, de mégis kéri, hogy legyen valaki olyan közbenjáró. Tehát a közbenjárás hozz, ez a kettő. Ami szerintem ez a szenvedélyes hit, hogy biztos, hogy de közben az a lelkület, vagy érzőlet ezt írja, hogy ezt meg a harom ment el, de én nem tudom, kapd le tovább Jézusot.
És akkor még volt egy igen az ószövetségből is, de nem az is úgy feljött, és hát sajnálom, hogy ez nem személyesen is vált. Volt az ószövetségből az Elizeus és a gazdagasszony története, hogy a gazdagasszony na már idős volt, de fölfedette Elizeusból, hogy ő isten embere, és szövette, hogy ez az ember, aki erre jár, által nagy szentember, csinál neki felházat, egy férjével együtt, és akkor annyit szolgált isten embere a cselkentje felé, hogy megadták egy olyan szívekérését, amire ő már teljesen lemondott, nem is vágyott gyerekre, de azt mondta, hogy eztendőre fiú tőle lesz már, egy idősebb hölgy volt, és ez a fiú megfogadt, és ugye egy év múlva fiú tőle lett, és akkor ez a gyerek az alatási időben már nem tudni, mekkora volt, tizen év körüli, jaj a fejem, jaj a fejem, a fejéhez kapott, és meghalt, és akkor befogadott ez az őzőgyasszony egy tekérbe, elment isten emberéhez dótámba, tehát ez jóval arrébb volt, és akkor ott is az volt, hogy a géházi nem akarta odaengedni Elvizeushoz, akkor törte géházi kordonját, akkor Elvizeusnál levetette az Elvizeus lába elé magát, meg a lázta magát, akkor a géházi el akarta rántigálni, akkor az Elvizeus mondta, hogy hagyjad, mert az úr nem mutatta meg nekem, hogy mitől kesedett meg a szíve, tehát ott is ebben a sztoriban is az volt, hogy oda ment hozzá, megragadta, és akkor utána könyörgött, így máskodt, hogy gyógyítsa meg a gyerekét, vagy támaszta föl, tehát itt a feltámadásban, ugye zsidó 11 mondja, hogy asszonyok feltámadás útján visszanyerték halottaikat, és akkor utána mondja a hölgy, vagyis elszüldik géházit a pálcával, és egyobbra se barom el, hiszen pedig a gyereknek nem élet meg a gyermek, és ő nem ment el Elvizeustól, hanem elvángatta Elvizeust, mert ő nem hitt a géháziba se, senkibe se, Elvizeus jöjjön el, és Elvizeusnak kellett a gyermekre borulni, csókolni, imádkozni, mindent csinálta a gyerekkel, amíg az nem trüsszentett, és amíg az nem támaszta föl. Bicsőség az úrnak, hogy ebben is egy nagyon nagy erőtatóság volt, egy hit, egy írgalmaság.
[Tamás Csilla]
Meg egy bölcsesség is, mert nem mondta el, tehát hogy ebben volt egy, tudta, hogy a férjének se kell elmondani, a géházi dicsőség.
[Arató Ádám]
Igen, nem azt mondta, hogy férje most a gyerekért imádkozol, mert ő ismerte a férjét, hát ez a férje nem volt már a szenvedés, krézik, hiszen megáldva. És akkor én láttam, hogy egy tök jó férje, aki keresi a pénzt, szereti őt, meg mindent, de viszont, ugye, hogy hit dolgában, nem tudunk egységbe lenni, ő ment el. Hát ez a helyzet, de így van, volt egy szellemű bölcsessége, vezetése is, és sokszor egyébként ilyen éles helyzetben, az úr megadja ezeket a szellemű vezetéseket, meg nagyon rengeteg sok iget jelent, és képzeld el, hogy ezt én már szombaton nekem megvolt el, és képzeld el, vasárnap édikáltam erről, és hát nem akarom most elmondani az részleteket, de hétfőn én, nekem lett egy nagy családi egészségügyi dolog, és pont az egyik unokámmal, úgyhogy az egész család bőtölt, hát pont benne is voltunk a bődbe, nem tudtam, vasárnap este tudtam be, hétfőn délután derült ki, hogy durva, kemény dolog, úgyhogy az egész család bőtölt, könyöröztünk minden hívő tagja, könyöröztünk, íjéket költünk egymásnak, és hát szerdán tudtuk meg a jó hír délután, orvosi leletek, meg minden ellenére, három iszonyú kemény rossz dolgot mondtak, az egyik az, hogy a halálkis, mondták, másik kettő, az két maradandó nagyon durva dolog, és imádkoztunk, és egy negyedik lett képzelve. Úgyhogy annyira örült a család, az egész családom összefogott, bőtöltünk, imádkoztunk, zsoltárokba beszéltünk mindenki, Isten szélen volt rajtunk, nem tudtam, hogy vasárnap...
[Tamás Csilla]
Akkor volt egy próba ez a predikáció?
[Arató Ádám]
Hát így van, vasárnap az elizeus...
[Tamás Csilla]
Az úr azt mondta nektek, hogy az elmélet után akkor lássuk a gyakorlatot.
[Arató Ádám]
Hát igen, de senkinek nem kívánom. Nagyon kemény volt, de maga utána akkor a vigasztalásnőremnek minden volt, hogy annyira örülök meg minden, annyira jó az úr meg.
[Tamás Csilla]
Azért legyünk reálisak, meg beszéljünk azért egy picit arról is, hogy van, hogy az imakkérés nem kerül meghallgatásra, hogy ennek mi az oka?
[Arató Ádám]
Igen, tehát én most ezt sem akarok, ugye ezek benne vannak a hit tanítóknak a könyvében, könyveibe, hogy miért. Én akkor is mindenképpen a hitre búzdítom. Mert ezt szokták mondani, hogy mindig aki felnéz az eszkígyóra, az és nagyon sok frusztráció, és nekem magamnak femélyesen és rengeteg testvéremére illátkoztam, akit tényleg szeretek, és tényleg a szívemre kerültek, és olyan bíztam benne, hogy meggyógyulnak, és kenet alatt éreztem a kenetet is az imában, és mégsem gyógyultak meg, sőt, ketten is imázkoztunk, egyszer nagy gyógyúval egy festvérrel, olyan erős kenetet éreztünk fel, tehát nem bírtuk abban, hogy nyelveken szóltunk, még hálánkat adtunk, az ember nem bírja abban hagyni, és nem jött meg a gyógyulás, tudnék most mondani igékezet, de biztos ezt mindenki ismeri, hogy ez a fajzat nem megy ki, a kanyargás és a böjtelés által, és a többi, és a többi, de ott is azt mondta a Jézus, hogy kérdezték a felnőttek, hogy miért nem őszedtük ki, és azt mondta, hogy a ti hitetlenségetek miatt nem, és akkor előtte meg az apjának megmondta, hogy légy segítségül az én hitetlenségemnek, tehát én mindig azt mondanám, hogy bármi is van, úram már te nem tetted, miért nem tetted, meg én imázkoztam, mert ugye ez a trusztáló benne, hogy esetleg évekig imázkozik az ember, vagy nagyon hosszan imázkozik, és nem jön íva a meghallgatás. Úgy tűnik, hogy nem hallgatja meg, de a Gábrielnél, vagy a Dánielnél megmondta, hogy már a első nap meghallgatottak a te könyörgéseid, és ott is böjt, és ima volt, tehát mindent megtett, de ha nem tartottam, akkor nem. Hát igaz, annál az embernél is én ezt tudom csak mondani, és én is ajánlom ugyanúgy, mint Németh Sándor, ajánlom a sétvégeken ezeket a könyveket, ha betegek meggyógyulnak, Kenneth Hegin út a gyógyuláshoz, tehát ilyen gyógyító tanítások, üzenetek, amik elhangzottak, azokat hallgatnék, mert a hit hallásból van, tehát a ti hitetlenségetek miatt, és a böjt könyörgés, illetve az ige hallgatás, és amikor az ige egyszerűen rémává vál, az a hit, az bevisz az úr elé, és nem történik ez meg mindig, és hiába gondolkodik, hogy hitből, meg Kenneth is van rajtam, de ez nem volt ez, és ennyi, hogy tanuljuk szerintem a hitet, de nem akarok okosodni, ha nem ez, hanem más, akkor ezt is elfogadom, csak én így a hitre, amikor van, de meg kell mondanom, nem volt elég hitünk, vagy van, mert a hit kívánjára mindig függ, tehát szerintem ő mindig meg akarja, tehát biztos, hogy meg akarja gyógyítani, többen be kell törni a Jézus elé, vagy nem tudtuk ezt megcsinálni, akartuk, de mégis ott volt a Kenneth, elvittük egy darabig, de elvonnak olyan típusok, tehát ezt meg úgy szólom, hogy a Kathleen Kuhlman mondta, hogy abban a gyógyító ébrezésben hozzánál, hogyha majd fölmegy a mennybe, ez volt az első kérdés, mert megkérdeztük, hogy miért nem gyógyult meg egy mennybe, sokszor van, amikor itt valahol sönbemaradunk, de viszont azt mondja, hogy én a hitet mindenképpen azért a hit buzdítása, a hit szelleme és ezzel kapcsolatban ezeket mondtam vasárnap, meg ezek egy kicsit függseg velem, hogy azt mondja Pál az egyik levélben, hogy nem a láthatókra nézünk, hanem a láthatatlanakra, az ígéretekre, Jézusra, a tércskígyóra nézünk, tehát mindenki arra kell nézni, mivel hogy a hitnek bennünk is ugyanaz a szelleme vannak meg, mint amilyen jösszük el egy Zsoltára, ami Dávid Zsoltára, tehát egy hit szelleme van a Dávidnak, amiben benne volt Dávid is, és amivel az elidézőknek a gazdag asszonya is hitt, hogy egy hit szelleme van, amivel Pál is hitt, és ugyanezt megerősíti Péter a levélbe, hogy azoknak írja a titkot zsidóknak, hogy ugyanaz a drága hitet nyerték. Nem mondta azt, hogy én apostol vagyok, és akkor várjátok az apostol, de ezt egyértelműen az apostol kezde állt a sokszor, és jelentett nekünk a kenet, és gyógyít, de nem várhatunk mindig, tőleg most nincsenek a Felkent összejövetelek, mint a Benihin, meg a Felkent gyógyító összejövetelek, és olyankor nem várhatjuk meg, mert addig ugye meghallhatva, hogy bármi lehet, hanem a hit az, ami gyógyít, én ezt is mondom, hogy a hit, ami gyógyít, de nem a hit gyógyít, hanem a hit veszi el azt az erőt, és addig az erőjét kell kitartani, amíg az az erő úgymond lehívjuk, vagy megtörténik a gyógyulás, és ezért mondja, hogy akik velünk egyelőtt drága hitet nyertek, tehát a Péter apostol nem azt mondta, hogy én apostol vagyok, ti pedig a hívők, hanem mondja, hogy Presbyter társnak az egyik levélzetet tök aládatos volt, szellemi ember volt, és utána azt mondta a hívőknek is, hogy egyelőtt drága hitet nyertek.
Te látod, hogy ők mondják, hogy hit bennük van a gyűlökezetben, mint ami őkben. Ugyanazzal a hittel tudnak hinni, és hogy miért a hit ennyire kedves Isten előtt, mert hogyha azt mondaná, hogy amit könyörgéstekben kértek, higgyétek, hogy mindazt megnyeritek, vagy amit kértek, higgyetek, hogy ez meg lesz nektek, ha hisztek, vagy meg lesz nektek, ha hisztek, ugyan Máté Márke van, aki ezt kétszer mondja Jézus, hogy ha csak úgy kérnénk az úrtól, akkor potyognának le a kérések, az nagyon egyszerű lenne, de mindig oda van az a kis szót élve, hogy ha hisztek. Tehát, hogy a hit...
[Tamás Csilla]
Hát erről nem felteszhetünk meg.
[Arató Ádám]
Nem, és a Kenneth Egan azt mondta, hogy egész életében, nem tudom hányszor tanított, a hittől egész életében tanított, és mindig újszerűen újjakat mélyebben, tehát, hogy valahogy itt lehet előre menni, amit kell ismerni az elején. Vagy az ima, az, hogy meg lehet újítani, az ima is betókosodhat, vagy imádkozzunk rendszeresen, és utána valahogy nincs benne már az a hit. Azért van benne Kenneth van, de nincs benne az a friss eső.
[Tamás Csilla]
És a Biblia ír a hit harcáról, tehát, hogy azt harccal lehet valahogy megszerezni.
[Arató Ádám]
Igen, ez is így van, hogy ha harcosak vagyok, akkor hitér, meg harcolnak a hitnálás harcát. Így van, tehát, hogy lehet, hogy tegnap volt hitem, vagy erre volt hitem, de lehet, hogy újabb kiívások jönnek, nagyobb hit van, és akkor könyörögni, kiáltani, áttörni, mindent kell. És még egyet itt a hitnél, hogyha már, hogy a Jakab 5-ben van, ugye, hogy ott is mondja, hogy szenved valaki?
Ez ugyanaz, mint a Galata. Szenved valaki köztetek? Imádkozzon.
Tehát ott a szenvedés, az az, amikor egy próbától szenved, de az a saját dolga. Ott saját magának mondja, hogy szenved valaki köztetek? Imádkozzon.
Örül valaki? Azt meg dicsérhetetileg, de beteg valaki köztetek? Hívja magához a véneket.
És akkor utána mondja, hogy is imádkozzon a felettel, és azt mondja, hogy a hitből való imádság meggyógyítja a beteget, ugye megtartja, így fordította a Károli a szemtáma megszabadítja, de ez ugyanaz a szó, amire meggyógyítja, tehát meggyógyítja a beteg, hitből való imádság, ott is ott a hitből, hiába Kenny meg olajjal, de a hitből való imád gyógyítja meg, és akkor ott mondja, hogy, és az úr felsegíti őt, tehát ez egy hitből való ima, és az úr felsegíti őt, hogy meggyógyítja, az mégis az úr gyógyítja meg a Kenneth-et, meg a Isten csodatérő gyógyító irdalmas ereje, hatalmas ereje meggyógyítja meg a beteget, és akkor utána még mondja, hogy, és imádkozzatok egymásért, hogy meggyógyuljatok, de viszont a betegség, az automatikusan az egész gyűlökezet, mindenkinek egy parancs, hogy imádkozzatok egymásért, és meggyógyuljatok, és ha még visszatérhetek arra a 141.
Zsoltára, tulajdonképpen ott kaptam az ígét, hogy átküldtek Budapestről ma egy testvéren, nagyon kedves végigszolgált testvér, ő átküldött egy tesót, hogy ő a Tikvába dolgozik, Hauk Istvánnak írják, és már évek óta szolgál Tikvában, és ugye a Tikvában ezek a sérült gyerekek, akik betegen születtek, vagy megbetegen, mindenféle ilyen, vagy járásképzelés, vagy gondolkodásból nem ott vannak, és minden az öltög elvitte a sorsukat egy ilyen irányba, ebben szolgál egy testvér, és átküldte, hogy ez lélegeztetőgép, és akkor rögtön ez az igény jött fel, hogy boldog, aki a nyomorút elgondol, de ő nem csak gondolt, hanem segített, és ebben szolgált.
És ez annyira milyen gonosz az öltög, hogy így fel kell háborodni az öltögre, hogy ilyen ember, aki a nyomorútra gondolt, és akkor ez az ige volt benne, és már hálkáztam, pedig ezt én nem is ismertem, csak a fényképét is átküldték, de nagyon kedves, családos Isten Télelmár, és akkor úgy azóta ezért valahogy a szívemre került, és akkor imádkozzatok egymásért, hogy az úr felsegíti bármilyen a beteg ágyat. És akkor utána a jövés említi, ha egy jövés is imádkozott hozzánk, hasonló ember volt, tehát öngyilkossági gondolkodtok, a küzdőnek is meg volt mindenfaja.
Igen, de ő is imádkozott. És akkor még itt egy imád, amit elmúlt napokban megtapasztaltam, hogy amikor Isten leszállt egy a sínai hegyen, tehát a csipőbokornál, akkor azt mondtam azaznak, hogy meghallgattam az én népemnek fóhászkodását. Tehát ahogy beszélgetve, hogy először meghallgattam a kiáltását, és később megmondja, hogy a fóhászkodását.
És a fóhászkodás szó, az, melyet mondtam az egyik barátomnak, mert amikor itt az unokámmal volt ez a probléma, de hál' is megszólt, meggyógyult, kijött belőle, és akkor volt, hogy mondtam egy barátomnak, hogy ilyen volt, hogy itt órákig olyan nyomással szóltam, és egyszer hídbe voltam, egyszer meg csak nyöszörögtem, nyöszörögtem, meg minden, és a fóhászkodás, ez az a nyöszörgés, és egyből ezt mondta, hogy hát az úr leszállta, és egy ilyen barát, akinek szóltam, az úr is meghallgatta a zsidónépnek a nyöszörgését, mert amikor korbácsolták őket, ugye korai halál volt közöttük, gyereküket a jóba dogták, és többé, tehát nem volt magánvagyonok és teljes elnyomat rasszolg a zsidónép volt, akkor ezek nem tudtak mindig kiáltani, nem tudtak így, nem voltak imázkozás megtanítva nekik, tehát ők nem jártak bibliai iskolába, nem jártak ilyen ima alkalmakra, nyelveken nem szóltak, tehát a hitről nem volt bibliájuk se volt, ők sokszor csak kiáltani tudtak, meg nyöszörögni tudtak, meg nyökögni, meg nyökdécselni, és ezt jelentően nyökdécselését nyöszörgősért, és erre buzdítom a kedves rádióhallgatókat, és a nyöszörgésből, úgy volt, hogy csak nyökdécselni tudtam, aztán beraktam azt az utolsó előtti Benny Hinn, ami volt a hitpárba, dicséretteket, meg hogy Benny Hinn imádkozott a gyógyulásért, és akkor az égi rám szállt egy ilyen tök nagy erőszemszellem, akkor tudtam úgy imádkozni az unokámért, meg betegekérre, és akkor már egyből vittem, mert ott voltam az úr elé, egyből vittem másokat is az úr elé, abból a szellemből, és akkor ez a testvér mondta nekem, hogy meghallgattuk a nyöszörgőt, tehát, hogy a nyöszörgő részt, az a pár óra nyöszörgés, a nyökdécselés, az se hiába való, amíg az ember már van benne hit, de nem tud áttörni, csak ne hagyja abban.
[Tamás Csilla]
Hát igen, harcos, nagyon küzdelmes időszakban élünk, de nekünk van egy nagyon jó reménységünk, és föl tudjuk az úrral venni a kapcsolatot imában, könyörgésben, és ha éppen úgy adódik, akkor nyöszörgésben. Ádám, nagyon köszönjük, hogy buzdítottál bennünket arra, hogy ezt tegyük meg, és ne hagyjuk magunkat, mert az ellenség az a lábaink alatt van.