A Happy Day mai adásában:
- 00:00 Megvallás Németh Sándorral
- 02:37 Bibliaolvasás: Máté evangéliuma 22-24.rész
- 23:44 A szív kívánságai - Németh Sándor prédikáció részlet
- 29:52 Kenneth E. Hagin - Az Úr lámpása (részlet)
- 35:11 Mi maradt a szabadságból? (folytatás) - Surjányi Dávid és Surjányi Fanni
Az adás gépi átirata:
[Szignál]
Kezdődik a Happy Day, a Hit Rádió napi hit életi válogatása. Hallhatóvá tesszük a halhatatlant. Happy Day!
Hitvallás, megvallás. Mondjuk ki közösen Isten Igéjét, most a Hit Rádióban.
[Németh Sándor]
Mondjad, hogy hiszem, hogy az Úr Jézus Krisztus által meg vagyok váltva, mert az ő vére az én váltságdíjam, amely kiontatott az én bűneimért, hogy megszabadítson engemet az adóságomból, amellyel Isten ellen vétkeztem, és hiszem azt, hogy a názáreti Jézus vére eltöröl minden bűnt, és megtisztít minden tisztáttalanságból. Hiszem, hogy Jézus vére megnyitotta előttem a mennynek a kapuját, és e vérbevetett hitáltal járulhatok a mai napon is a kegyelem királyi széke elé, mert ő megígérte, hogy megsegít, és kegyelmet ad, és hiszem, hogy a kegyelem ő benne jelent meg, és szükségem van az Úr Jézus Krisztus kegyelmére, ezért megalázkodok az ő hatalmas keze alatt, mert megvan írva, hogy az Úr a kevélyeknek ellenáll, az alázatosoknak pedig kegyelmet ad, és hiszem, hogy jó dolog, hogy kegyelemmel erősödjön az ember szívem, és a mai napon is veszek erőt, mert a Szent Szelem eljött rám, és a Szentléleknek a temploma az én testem, mert a Szent Szelem bennem lakozik, és hiszem, hogy nagyobb az, aki bennem van, mint aki a világban van, és hiszek, hogy Jézus Krisztusban hatalmam van, az ellenség minden ereje fölött, és ezért a mai napon is megerősítem magamat az ördöggel szembeni ellenállásban, mert megvan írva, álljatok ellen az ördögnek, és elfutatsz tőletek, az Úr Jézus nevében ezért sátán parancsolom, hogy távozz tőlem az atmoszférámból, a környezetemből, most az Úr Jézus Krisztus nevében. Amen!
[Tóth Géza]
22. rész És megszólalván Jézus ismét példázatokban beszélt nékik mondván. Hasonlatos a mennyeknek országa a királyhoz, aki az ő fiának mennyegzőt szerze, és elküldé szolgáit, hogy meghívják azokat, akik a mennyegzőre hivatalosok valának, de ők nem akartak vala eljönni.
Ismét külde más szolgákat mondván. Mondjátok meg a hivatalosoknak, íme, ebédemet elkészítettem, túlkaim és hízlakt állataim levágva vannak, és kész minden, gyertek el a mennyegzőre. De azok nem törődvén vele elmentek, az egyik a maga szántóföldjére, a másik a maga kereskedésébe.
A többiek pedig megfogván az ő szolgáit bántalmazták és megölték őket. Meghalván pedig ezt a király megharagudott, és elküldvén hadait azokat a gyilkosokat elvesztette, és azoknak városait fölégeté. Akkor mondd az ő szolgáinak, a mennyegző ugyan kész, de a hivatalosok nem voltak méltók.
Menjetek azért a kereszt utakra, és akiket csak találtok, hívjátok meg a mennyegzőbe. És kimenvén azok a szolgák az utakra, begyűjtötték mind, akiket csak találtak vala, jókat és gonoszokat egyaránt, és megtelék a mennyegző vendégekkel. Bemenvén pedig a király, hogy megtekintse a vendégeket, láthatott egy embert, akinek nem volt mennyegzői ruhája, és mondani ki, barátom, mi módon jöttél ide, hol ott nincsen mennyegzői ruhája.
Azt pedig hallgatott. Ekkor mondta a király a szolgáknak, kötözzétek meg lábait és kezeit, és vigyétek és vessétek őt a külső sötétségre, ott lészen sírás és fogcsikorgatás. Mert sokan vannak a hivatalosok, de kevesen a választottak.
Ekkor a farizeusok elmenvén tanácsot tartottak, hogy szóval ejtsék őt törbe. És elküldék hozzá tanítványaikat a heródes pártiakkal, akik ezt mondják vala. Mester, tudjuk, hogy igaz vagy, és az Isten útját igazán tanítod, és nem törődöl senkivel, mert embereknek személyére nem nézel.
Mondd meg azért nekünk, mit gondolsz. Szabad-e a császárnak adót fizetnünk, vagy nem? Jézus pedig ismervén az ő álnokságukat mondta.
Mit kísérgettek engem, képmutatók? Mutassátok nekem az adópénzt. Azok pedig odavívének néki egy dénárt.
És mondanékik, ki ez a kép és a felírás? Mondának néki, a császáré. Akkor mondanékik, adjátok meg azért, ami a császáré a császárnak, és ami az Istené, az Istennek.
És ezt halván elcsodálkozának, és otthagyván őt elmentek. Ugyanazon a napon mentek hozzá a szadúceusok, akik a feltámadást tagadják, és megkérdezték őt mondván. Mester, Mózes azt mondotta, ha valaki magzatok nélkül hal meg, annak testvére vegye el annak feleségét, és támaszson magod testvérének.
Vala pedig mi nálunk hét testvér, és az első feleséget vévén meghalt, és mivel, hogy nem volt magzata, feleségét a testvérére hagyta. Hasonlóképpen a második is, a harmadik is, mint hetediglem. Legutójára pedig az asszony is meghalt.
A feltámadáskor azért a hét közül, melyiké lesz az asszony, mert mindenkié volt, Jézus pedig felelvén mondanék kik. Tévelyektek, mivel, hogy nem ismeritek sem az írásokat, sem az Istennek hatalmát. Mert a feltámadáskor sem nem házasodnak, sem férjhez nem mennek, hanem olyanok lesznek, mint az Isten angyalai a mennyben.
A halottak feltámadása felől pedig nem olvastátok-e, amit az Isten mondott nektek így szólvá. Én vagyok az Ábrahám istene, és az Izsák istene, és a Jákob istene. Az Isten nem halottaknak, hanem élőknek istene.
És a sokoság ezt halván csodálkozik az ő tudományán. A farizeusok pedig halván, hogy a szaduceusokat elnémította vala, egybegyültek, és megkérdi őt közülük egy törvénytudó, kísértvén őt és mondván, Mester, melyik a nagy parancsolat a törvényben? Jézus pedig mondanék ki, Szeresd az urat, a te istenedet, teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből.
Ez az első és nagy parancsolat. A második pedig hasonló ehhez, Szeresd fele barátodat, mint magadat. E két parancsolattól függ az egész törvény és a proféták.
Mikor pedig a farizeusok összegyűlökezének, kérdezi őket Jézus. Miképpen vélekedtek ti a Krisztus felől? Kinek a fia?
Mondának néki, a Dávidé. Mondanékig. Miképpen hívja tehát őt Dávid lelkében urának, ezt mondván, Monda az úr az én uramnak, Ülj az én jobbkezem felől, Míglen vetem a te ellenségeidet, a te lábaid alá zsámajul.
Ha tehát Dávid urának hívja őt, Mi módon fia? És senki egy szót sem fele lehet valanéki, Sempedig nem meri vala őt, enaptól fogva többé senki megkérdezni. Akkor szólt Jézus a sokaságnak és az ő tanítványainak, mondván, Az írástudók és a farizeusok a mózes székében ülnek.
Annak okáért, amit parancsolnak nektek, mind azt megtartsátok és megcselekedjétek. De az ő cselekedeteik szerint ne cselekedjetek. Mert ők mondják, de nem cselekszik.
Mert ők nehéz és elhordozhatatlan terheket kötöznek egybe, És az emberek vállaira vetik, De ők az ujjukkal sem akarják azokat illetni. Minden ő dolgaikat pedig csak azért cselekszik, hogy lássák őket az emberek. Mert megszélesítik az ő homlok szíjjaikat, És megnagyobbítják az ő köntöseik peremét.
És szeretik a lakomákon a főhelyet, És a gyülekezetekben az elölülést, És a piacokon való köszöntéseket, És hogy az emberek így hívják őket, Mester, mester! Ti pedig ne hívassátok magatokat mesternek, Mert egy a ti mesteretek, a Krisztus. Ti pedig minnyáján testvérek vagytok.
Atyátoknak se hívjatok senkit e földön, Mert egy a ti atyátok, aki a mennyben van. Doktoroknak se hívassátok magatokat, Mert egy a ti doktorotok a Krisztus. Hanem aki nagyobb közöttetek, Legyen a ti szolgátok.
Mert aki magát felmagasztalja, megaláztatik. És aki magát megalázza, felmagasztaltatik. De jaj nektek képmutató írás tudók és farizeusok, Mert a menjeknek országát bezárjátok az emberek előtt, Mivel hogy ti nem mentek be.
Akik pedig be akarnának menni, azokat sem bocsájtjátok be. Jaj nektek képmutató írás tudók és farizeusok, Mert felemésztitek az özvegyek házát, És színből hosszan imádkoztok, Azért annál súlyosabb lesz a ti büntetésetek. Jaj nektek képmutató írás tudók és farizeusok, Mert megkerülitek a tengert és a földet, Hogy egy pogányt zsidóvá tegyetek, És ha azzá lett, a gyehenna fiává teszitek őt, Kétszerte inkább magatoknál.
Jaj nektek vak vezérek, akik ezt mondjátok, Ha valaki a templomra esküszik, semmi az, De ha valaki a templom aranyára esküszik, tartozik az. Bolondok és vakok, mert melyik nagyobb? Az aranyé vagy a templom, amely szenté teszi az aranyat.
És ha valaki az oltárra esküszik, semmi az, De ha valaki a rajta levő ajándékra esküszik, tartozik az. Bolondok és vakok, mert melyik nagyobb? Az ajándéké vagy az oltár, amely szenté teszi az ajándékot.
Aki azért az oltárra esküszik, esküszik arra, És mindazokra, amik azon vannak. És aki a templomra esküszik, esküszik arra, És arra, aki abban lakozik. És aki az égre esküszik, esküszik az Isten királyi székére, És arra, aki abban ül.
Jaj nektek képmutató írás tudók és farizeusok! Mert megdésmáljátok a mentát, a kaprot és a köményt, És elhagyjátok, amik nehezebbek a törvényben, Az ítéletet, az irgalmasságot és a hűséget. Pedig ezeket kellene cselekedni, és amazokat sem elhagyni.
Vakvezérek, akik megszűritek a szúnyogot, A szevét pedig elnyelitek. Jaj nektek képmutató írás tudók és farizeusok! Mert megtisztítjátok a pohárnak és tálnak külsejét, Belül pedig rakvák azok ragadományjal és mértékletlenséggel.
Vakfarizeus! Tisztítsd meg előbb a pohár és tál belsejét, Hogy külsejük is tiszta legyen. Jaj nektek képmutató írás tudók és farizeusok!
Mert hasonlatosak vagytok a messzelsírokhoz, Amelyek kívülről szépeknek tetszenek, Belül pedig holtaknak csontjaival és minden undogsággal rakvák. Éppen így ti is! Kívülről igaznak látszotok ugyanaz emberek előtt, De belül rakva vagytok képmutatással és törvénytelenséggel.
Jaj nektek képmutató írás tudók és farizeusok! Mert építitek a próféták sírjait, És ékesgetitek az igazak síremlékeit, És azt mondjátok, ha mi atyáink korában éltünk volna, Nem lettünk volna az ő bűntársaik a próféták vérében. Így hát magatok ellenteztek bizonyságot, Hogy fiai vagytok azoknak, akik megölték a prófétákat.
Töltsétek be ti is a ti atyátoknak mértékét! Kígyók! Mérges kígyóknak fajzatai!
Miképpen kerülitek el a gyehennának büntetését? Annak okáért íme prófétákat, bölcseket és írás tudókat küldök én hozzátok, És azok közül némelyeket megöltök és megfeszítetek, Másokat azok közül a ti zsinagógáitokban megostoroztok, És városról városra üldöztök. Hogy rátok szálljon minden igaz vér, amely kijömlött a földön, Az igaz Ábelnek vérétől Zakariásnak a Barakiás fiának véréig, Akit a templom és az oltár között megöltetek.
Bizony mondom nektek, mindezek rá következnek erre a nemzetségre. Jeruzsále! Jeruzsále!
Ki megölöd a prófétákat, és megkövezed azokat, akik te hozzád küldettek? Hányszor akartam egybegyűjteni a te fiaidat, Még éppen a tyúk egybegyűjti a kiscsirkéit szárnyai alá, és te nem akartad. Íme pusztán hagyatik nektek a ti házatok.
Mert mondom nektek, mostantól fogva nem láttok engem mindaddig, Amíg ezt mondjátok, áldott, aki jő az Úrnak nevében. 24. rész És kijövén Jézus a templomból továbbment, és hozzámentek az ő tanítványai, Hogy mutogassák neki a templom épületeit.
Jézus pedig mondanék kik, nem látjátok-e mindezeket? Bizony mondom nektek, nem marad itt kőkövön, amely le nem romboltatik. Mikor pedig az olajfák hegyén ült, hozzámentek a tanítványok magukban mondván.
Mondnek nekünk, mikor lesznek meg ezek, és micsoda jele lesz a te eljövetelednek és a világ végének. És Jézus felelvén mondanék kik. Meglássátok, hogy valaki el ne hitessen titeket.
Mert sokkal jönnek majd az én nevemben, akik ezt mondják. Én vagyok a Krisztus, és sokakat elhitetnek. Hallanotok kell majd háborúkról és háborúk híreiről.
Meglássátok, hogy meg ne rémüljetek, mert mindezeknek meg kell lenniük. De még ez nem itt a vég. Mert nemzet támad nemzet ellen, és ország ország ellen.
És lesznek éjszégek és döghalálok és földindulások mindenfelé. Mindez pedig a sok nyomorúságnak kezdete. Akkor nyomorúságra adnak majd benneteket, és megölnek titeket.
És gyűlöletesek lesztek minden nép előtt az én nevemért. És akkor sokan megbotránkoznak, és elárulják egymást, és gyűlölik egymást. És sok hamis proféta támad, akik sokakat elhitetnek.
És mivel, hogy a gonoszság megsokasodik, a szeretet sokakban meghidegül. De aki mind végig állhatatos marad, az üdvözül. És az Isten országának ez az evangéliuma hirdettetik majd az egész világon, bizonyságul minden népnek, és akkor jön el a vég.
Mikor azért látjátok majd, hogy az a pusztító utálatosság, amelyről Dániel proféta szólott, ott áll a szent helyen, aki olvassa, értse meg. Akkor, akik júdiában lesznek, fussanak a hegyekre. A háztetején lévő ne szálljon alá, hogy házából valamit kivigyen.
És a mezőn lévő ne térjen vissza, hogy az ő ruháját elvigye. Jaj, pedig a terhes és szoptató a szonyoknak azokon a napokon. Imádkozzatok pedig, hogy a ti futásotok ne télen legyen, se szombatnapon.
Mert akkor nagy nyomorúság lesz, amilyen nem volt a világ kezdete óta mindez ideig, és nem is lesz soha. És ha azok a napok meg nem rövidítetnének, egyetlen ember sem menekülhetne meg. De a választottakért megrövidítetnek majd azok a napok.
Ha valaki ezt mondja akkor nektek, Íme, itt a Krisztus vagy Amott, ne higgyétek. Mert hamis Krisztusok és hamis proféták támadnak, és nagy jeleket és csodákat tesznek annyira, hogy elhitessék, ha lehet a választottakat is. Íme, eleve megmondottam nektek.
Azért ha azt mondják majd nektek, Íme a pusztában van, ne menjetek ki. Íme a belső szobákban, ne higgyétek. Mert amiképpen a villámlás napkeletről támad, és ellátszik egész napnyugtájig, úgy lesz az embernek fiának eljövetele is.
Mert ahol a dög, oda gyűlnek a keselyük. Mindjárt pedig a manapok nyomorúsága után a nap elsőtétedik, és a hold nem fénylik, és a csillagok az égről lehullanak, és az egeknek erősségei megrendülnek. És akkor feltetszik az ember fiának jele az égen, és akkor sír a föld minden nemzettsége, és meglátják az embernek fiát eljönni az égfelhőiben nagy hatalommal és dicsősséggel.
És elküldi az ő angyalait a nagy trombita szóval, és egybegyűjtik az ő választottait a négy szelek felől az ég egyik végétől a másik végéig. A füge fáról vegyétek pedig a példát. Mikor az ága már zsendül és levelet hajt, tudjátok, hogy közel van a nyár.
Azonképpen ti is, mikor mindezeket látjátok, tudjátok meg, hogy közel van az ajtó előtt. Bizony mondom nektek, el nem múlik ez a nemzettség, míg nem mindezek meglesznek. Az ég és a föld elmúlnak, de az én beszédeim semmiképpen el nem múlnak.
Arról a napról és óráról pedig senki sem tud, az ég angyala is sem, hanem csak az én atyám egyedül. Amiképpen pedig a Nué napjaiban volt, aképpen lesz az emberfiának eljövetele is. Mert amiképpen az özönvíz előtt való napokban esznek és isznak vala, házasodnak és férjhez mennek vala, mind a ma napig, amelyen Nué a bárkába ment, és nem vesznek valahészre semmit, míg nem eljöve az özönvíz és minnyájukat elragadá, aképpen lesz az emberfiának eljövetele is.
Akkor ketten lesznek a mezőn, az egyik felvétetik, a másik ott hagyatik. Két asszony őről a malomban, az egyik felvétetik, a másik ott hagyatik. Vigyázzatok azért, mert nem tudjátok, mely órában jön el ati uratok.
Azt pedig jegyezzétek meg, hogyha tudná a ház ura, hogy az éjszakának melyik szakában jön el a tolvaj, vigyázna és nem engedné, hogy házába törjön. Azért legyetek készen ti is, mert amely órában nem gondoljátok, abban jön el az embernek fia. Kicsoda hát a hű és bölcs szolga, akit az ő ura gondviselővé tett az ő házanépén, hogy a maga idejében adjon azoknak eledelt.
Boldog az a szolga, akit az ő ura, amikor hazajő, íj munkában talál. Bizony mondom nektek, hogy minden jószága fölött gondviselővé teszi őt. Ha pedig a ma gonosz szolga így szólna az ő szívében, halogatja még az én uram a hazajövetelt, és az ő szolgatársait verni kezdené, a részegesekkel pedig enni és inni kezdene, megjön annak a szolgának az ura, amely napon nem várja, és amely órában nem gondolja, és ketté vághatja őt, és a képmutató sorsára juttatja ott lészen sírás és fogcsikorgatás.
[Németh Sándor]
A szívnek a szenvedélye, szintén a rómaiakhoz itt levél első fejezetében van, tehát hogyha valaki áthagyja magát, és cseleksi a szívének a tisztátalansága alapján, még mélyebbre kerül az erköstelenségben, és a szenvedélyeknek a függőségébe kerül, és itt lép be a természet ellenesség. Vagyis micsoda? A leszbikusság és a homoszexualitás, tessék, olvasd el, és ezen a ponton vagyunk most mindemberiség.
És utána mi jön? Olvasd el az első fejezetet és a második fejezetet elejét. Itélet.
És nem csak azokat, akik ezen a romlásnak az útjá járnak, hanem azokat is érinti az itélet, akik ezzel egyet értenek. Na, itt lép be, hogyha Isten ismered van benned, akkor azt mondod, hogy Istennek igazsága van. Ha nincs Isten ismered benned, akkor elkezdesz okoskodni, hogy ez mégse így van.
Akkor tudod, ebből tudod, hogy nagy bajba vagy. Ugye a szíved sötét. Lehet, hogy volt benned Isten ismeret, de az eltűnt belőled.
A tesztának a levélben is beszél a kívánságra a szenvedélyéről. A szenvedély az a kívánságnak egy olyan felfokozott állapota, amelyben megjelenik azonnal a vágyakozásnál, a kívánság és a vágy ugyanaz, az élménye. Tehát tárgyasul még, nem tárgyasult, de az élménye megjelenik.
És az élménye megjelenik a szenvedélynek, akkor már te annak a rabszolgája vagy. Kicsi az esélye annak, hogy meg tudsz állni akár szexuális bűnök területén, vagy más területen. Ezért Pál Laposról azt tanácsolja, hogy a kívánság területén győzz le a testnek az ellenkezését a szelemeddel szemben.
Mert ha táplálod a kívánságot és felnövekszik benned szembedélyként, akkor megjelenik sajnálatos módon belülről is, és a szívedet leuralja, és természetesen ekkor elkövetik az emberek a bünt. És pontosan Pál Laposról azért írja ezt le, hogy megtanuljuk a kívánságokat egyrészt felismerni, mik bennünk a rendelenes kívánságok, mik a helyes kívánságok, és amik a rendelenes kívánságok, mert nincs olyan ember, még Jézus Kiszusra is vonatkozik, hogy ne jelent volna meg benne rendetlen kívánság. De, mert azt mondja Isten igénye, csodálkoztok, néztek rám, de azt mondja Isten igénye, hogy mindenben meg is értetett.
Hát neki is volt teste, látott csinos hölgyeket, most nem gondolt, hogy Isten káramló vagyok. Nem véletlenül, hogy némely világi ember foglalkoztatta, hogy a názati Jézus Kiszus, vagy a szexuális kévágy által meg is értetett, akkor az hogy élt-e meg? Válaszom az, hogy semmiképpen nem szenvedéllyel, hanem a kívánság az el lett halva, azonnal meg lett feszítve, nem lett belőle cselekedett.
És amíg egy ilyen kívánság szintén van a kísértés, addig nem követtél el bünt. De szenvedéllyel már más a probléma. Ezért Jézus azt mondja a hegyi beszédben, hogy amikor gonosz, Magyarban van, de a görögben nincs is szerepel a gonosz, de azért helyesen oda tette a gonoszt a Károli Gáspár fordításba, mert ugye a szívről beszél.
Mert az egyértelműen, hogy az a kívánság, amiről beszél a názati Jézus készül a hegyi beszédben, az a szívből származik, mert azt mondja a gonosz kívánságnak, azzal már paráználkodik az ő szívében, tehát kiderül, hogy ez a szívvel való, tehát a szívben már létrehozott egy élményt. Tehát az, hogyha valami úgymond kívánságterületén megjelenik neked, az még nem szenvedély. Addig tudod megállítani, amíg nem fejlődik föl benned szenvedélyél.
És erre megvan a lehetőséged, mert hatalom van benned. Vel vagy fegyverkezve, Istennek a fegyvereivel. Meg tudod állítani ezt a folyamatot.
És ha eljelenik ilyen kívánság, akkor nyilvánvalóan nem olyan dolgokkal arra figyelsz, amivel táplálni tudod a kívánságodat, hogy elveszítsd az akarat erődet és az önuralmadat a fölött, hanem tisztában vagy azzal, hogy milyen veszély eljár. És nyilvánvalóan, ha lesz idő a bűnöknek a kívánsága, hogy hogy működnek az itt felsorolt bűnök. Mert pontosan azért sorolja fölpállapostól ezt a bűn listát, mert többnyire ezek az általánosak, amit a keresztények elkövetnek, ha a kívánságot nem feszítik meg.
Az óembered meg van feszítve, de a kívánságnak a megfeszítésével, vagy a szenvedélyelnek a megfeszítésével, vagy indulatnak a megfeszítésével, ugye így adja vissza Károli, azzal igenis lehet, hogy minden nap van dolgod vele.
[Hangoskönyv]
HANGOS KÖNYV Ahogyan a bevezetőben elhangzott, ma tovább folytatjuk Kenneth Higin az Úrrelámpása című könyvének felolvasását. A TEST ODA SZÁNÁSA Kérlek azért titeket atyám fiai az Istennek írgalmasságára, hogy szánjátok oda a ti testeiteket élő, szent és Istennek kedves áldozatul, mint a ti okos tiszteleteteket. A Biblia alapján egyértelmű tehát, hogy a belső ember nem pedig a külső lesz új teremtésség Krisztusban.
Újján születés után is ugyanaz a testünk, mint az előtt volt. Meg kell viszont tanulnunk, hogy a személyiségünkben az új ember uralkodjon belől. Az új emberrel uralkodni tudunk a testen, tudunk parancsolni neki.
Nézzük meg újra a Korintossziakhoz írt második levél 5. fejzetének 7. verszakát.
Azért, ha valaki Krisztusban van, új teremtés az. A régiek elmúltak, íme újján lett minden. Egy másik fordítás így szól.
Ha valaki Krisztusban van, új énné lett. Néha gyülekezetekben hallhatjuk, hogy hívők így beszélnek. Meg kell halnunk az énünk számára.
Ilyen elvárás azonban nincs a Bibliában. Nem kell meghalnunk az énünk számára, ha egyszer új énné lettünk. Nem a személyiségünknek kell elhalnia, hiszen új emberré lettünk.
A testet viszont meg kell feszítenünk, és erről a Biblia nagyon is sokat beszél. A belső ember tehát maga az úr teszi új teremtésség Krisztusban. A test megfeszítését azonban senki sem végzi el helyettünk.
Azt nekünk kell megtennünk. Kérlek azért titeket atyám fiai Istennek irgalmasságára, írja pál a gyülekezetnek, hogy szálljátok odalti testeiteket. Kinek a feladata tehát, hogy szállja oda a testét?
A miénk. Ki az a mi? Ki is vagyok én pontosan.
Az az ember vagyok, aki ott belül van, aki újján született és új teremtés lett. Nekem kell tehát megtennem valamit a testemmel. Ha én nem teszek vele semmit, akkor semmi sem fog történni.
Hanem megsanyargatom testemet és szolgálvát teszem, hogy míg másoknak prédikálok, magam valami módon méltatlannál ne legyek. Pál itt tényszerűen állítja, hogy ő tesz valamit a saját testével. Megsanyargatom testemet.
Kordában tartom a testemet. Alávetettségben tartom. Ki az az én?
A valóságos ember az igazi pál, a belső ember, aki új teremtéssé lett Krisztus Jézusban, és be van töltve szent szellemmel. Én teszek valamit a testemmel. Én tartom alávetettségben, én sanyargatom meg.
De vajon kinek vetette alá pálapostol a testét? A belső embernek. Ahelyett, hogy hagyta volna, hogy a test ürrelje a belső embert, ő nagyon is gondot viselt arra, hogy a belső ember legyen az úr a külső emberen.
Gondolkodjunk el csak ezen. Itt az a nagy apostol. Istennek ez a szent embere.
Az ember, aki megírta a fél új szövetséget, aki szellemi óriás. És mégis. Az ő teste is akart olyasmit, ami rossz.
Hiszen, ha nem akart volna, akkor nem kellett volna alávetettségben tartania. Megsanyargatnia. Nem kellett volna erősen felügyelnie rá.
Tehát, ha valakinek a teste rosszat akart cselekedni, az nem feltétlenül jelenti azt, hogy az illetőnek nincs üdvössége. Sem azt, hogy nem tért meg szívéből. De még csak azt sem, hogy nincs betöltekezve szent szellemmel.
Ha így lenne, akkor pállal is bajok lettek volna. A szentírás szerint minden hívőnek a maga feladata, hogy elbánjon a testtel, a hústesttel, amíg itt a földön tartózkodik. Hegint testvér, kérlek, imádkozzál értem.
Jött hozzám egyszer valaki. Miért? kérdeztem.
Szeretem tudni, hogy miért kell imádkoznom. Elkomorodott, sőt könnyek is szöktek a szemébe, ahogy mondta. Kérlek, imádkozzál értem, hogy soha többé ne legyen bajom az ördöggel.
Imádkozzak azért, hogy meghalj, kérdeztem vissza. Nem, én nem akarok meghalni. Az egyedüli módja annak, hogy ne legyen többé bajod az ördöggel, világosítottam fel, hogy elhagyod ezt a földet és felmégy a mennybe.
Az ördöggel mindig lesz problémánk, amíg csak ebben a testben élünk. De hála Istennek megvannak az eszközeink, a képességeink, a hatalmunk, amelyet Isten igéje által nyertünk, hogy elbánjunk az ördöggel, és hogy elbánjunk a testtel. Pál nem engedte, hogy a teste uralja.
Az ujját született és szent szellemmel betöltött belső embere volt az úra külsőemberén. Ez számunkra is ugyanúgy lehetséges. Szeretném újra hangsúlyozni azonban, hogy ezt minden kereszténynek magának kell megtennie.
Pál a lekalványabb utalás sem tette arra, hogy Isten majd megteszi ezt helyettünk. Arra sem célzott, hogy a szent szellem megtenné ezt helyettünk. Egészen világosan arról beszélt, hogy szánjuk oda a saját testünket.
Arról figyelmeztetett, hogy ne szabjuk magunkat ehhez a világhoz. Azt kérte, hogy változzunk el elménk megújulása által. Te szándod a testedet.
Teted meg ezt. Te újítsd meg az elmédet Isten igényével. Neked kell ezt megtenni.
Isten élete és természete az ujját születés által bekerült a szellemünkbe. A belső embernek kell dominálnia bennünk. Hallgassunk rá.
Az ember szellem az úr szövét neke. Isten a szellemünk által vezet bennünket.
[Surjányi Dávid]
Nagyon kellemetlen azt látni, amikor az ember egy ponton túl már belelállt abba, hogy ez egésznek mi a gyökere. Mert ugye sokan mondják, hogy ennek az egésznek a gyökere a kritikai fajelmélet. Bizonyos szempontból igazuk van a kritikai fajelmélet.
Azért nagyon fontos még a többé tizedben, ezelőtt elsősorban a Harvard és egyéb amerikai rangos jogi egyetemekről indult el. Ennek a mentén alakult ki aztán később a Black Lives Matter bejelen módgalom. De azért látnunk kell, hogy túl kell látnunk a kritikai fajelméleten.
Ugye a kritikai fajelméletnek a legtöbb tételet, ízise az az, hogy az amerikai Egyesült Államok rasszizmusra épült. Hogy az egész alkotmányos rendszer arra épült fel, hogy rapszolgatartó legyen. Ezért nevezik magát a polgárháborút és a rapszolgasággal kapcsolatos polgárháborúnak, amelyen ez egy kicsit összetettebb volt.
És ezért van az, hogy mai napig, különösen most a tavalyi májusi George Floyd eset óta megáll a bál. De én azt kérdezem, hogyha ez csak erről szólna, hogy létezik, hogy ennyire könnyen a woke, a gender, a queer, a feminista és az összes többi módgalomból ennyire könnyen kéz a kézben jár ez az ideológia. Hogy létezik az, hogy a BLM ugyanolyan könnyen az asztaljára tűzi ezt, mint az antifa, vagy a trájz mozgalmak, szivárványos mozgalmak.
Hogy létezik, hogy ezek ennyire kéz a kézben járnak? És vannék gyakorlatilag, már ezt elkezdtem mondani, és ha van egy kis időnk, azért én ebbe szeretnék belemenni, mert az egésznek ez adja az ideológiai gyökerét, hogy az egész mögött ott van egy nagyon komoly ideológiai rendszer, egy gondolati rendszer, aminek megvan a maga ősi időkre visszanyúló technikája. A konkrét megnyilvánulási forma ma az a marxizmusnak a további élése, de az az igazság, hogy ennek a technikái még sokkal régebbiek, mint Marx és az ő utána dolgozó neomarxista gondolkodók.
Az az igazság, hogy már a kínai kultúrában szinte műve a háború művészete is arról szól, hogy hogyan kell bizonyos dolgokat, bizonyos felforgatási tevékenységeket használni arra, hogy harc nélkül, csata nélkül, osztrom nélkül az ellenséget meghódítsd. És az az igazság, hogy erre egyébként vannak dokumentumok, nagyon javaslom Jürij Bezmenovnak, aki egy kiugrott KGB ügynök, már a 80-as években ő az Egyesült Államokban tartott elről elválvásukat, mint ex-KGBs ügynök, hogy a marxista ideológiai rendszernek, ugye a csimbora szólja a Szovjetunió, a tisztos szolgálata ennek a régi kínai filozófiának a mentén a felforgató elveket alkalmazott a nyugat ellen. Mik ennek a velvei? Például az, hogy tedd nevektséges és ellenséges országnak a hagyományait.
Ezt a kommunista-marxista rendszert természetesen tudjuk, hogy kit veszti, abban a vallást, tehát elsősorban a kereszténységet a nyugati kultúrkörben. Kriminalizált a politikai fezetőket és teddőket a népnevektségének a tárgyává. Azt is mondják, hogy minden ezt közzel zavart meg a kormányuk működését.
Ma ezt láthatjuk, ezt történt az Egyesült Államokban, ezt történt Izraelben, ezt kezdődik meg közép-kelet-európában. Azt is mondják, hogy karodsz el az ellenséges ország legalakonyabbra súlyát és legvisszataszítóbb egyéneit. Itt próbálok óvakodni, hogy kimondjam, hogy ez egy kicsodák, de az az igazság, hogy nem kell nagyon sokáig mennünk, amikor azt látjuk, hogy tényleg a pedofiliáért, meg a bestialitásért, tehát az állatok-havolok közösülésért már megy a lopfi tevékenység.
Azt is megkérdezte Sunce és az alapjának ágéből, hogy vissza kell szíteni a nép között, szembe kell fordítani a fiatalt az időssel, és nagyon ügyesen kell a kollaborásokat, a szinkosokat, ígéretekkel és utalmakkal bőkezben ellátni. És ezáltal kell elkezdeni tulajdonképpen egy négyes, négy szakaszú felforgató tevékenységet, miből az első, az a demoralizálás, hogy ezen a tevékenységen keresztül, a helyi kulturális erőt felhasználva, ugye később aztán már Antonio Gramsci volt az, aki nagyon részletesen kibolgozott, hogy hogyan kell a marxismusnak a forradalmát nem fegyverrel, hanem kulturával végrehajtani. Tehát meg kell ezt elvégezni a demoralizálást egy országban, elsősorban azzal, hogy a vallást gúnypártyává kell tenni, az akciómákat, az objektív értékeket le kell rángatni a porba.
Ez nyugaton már régen megtörtént, már valahol a 60-as években elindult. Egyébként erre ne felejtsük el, hogy ugye ez a pont, ez a kiugrott kárgédű ügynök emlékeztet arra, hogy ő maga is részt vett olyan dél-ázsiai akciókban, hogy ki fizették. Ők fizették azokat az indiai gurukat, meg yogikat, akik különböző keleti szexuális perverzsitásokba, droghasználatba és keleti vallásokba vezették bele azokat a rozerhézeket, mint a Rolling Stones, a Beatles, akik vitték haza és nép hülyeséget csináltak ebből.
Hát így zajlik a demoralizálás, aztán jön a destabilizálás, amit most talán már túlsúly vagyunk ezen, hogy annyira kimozdul a társadalomnak az alapja, hogy az egyetett destabilizálják, amire jön a krivis, és a krivisben előáll kicsoda az új normális, a marxizmusnak a további élése, a forradalmi eszme, és ő létrehozza az új normalizást, és normalizálást történik a társadalomban, egy olyan elvek mentén, amikről már beszéltünk röviden, kitérte el te is, Farkaszi, hogy valahogy olyan társadalomnak tűn, ahol az egyenlők, vannak egyenlők, meg vannak egyenlődbek.
[Petrőcz Katalin]
De ugye ezt mindig a szocializmushoz kötöttük, és azt hittük, hogy lefutott ez az időszak, és hát itt most már nem is engedjük igazán vissza Kelet-Európában, és erre fölütötte a fejét Nyugat-Európában, és fölütött a fejét Amerikában.
[Surjányi Dávid]
Pontosan az énekezett az ügynökeik, kollaboránsaik ott vannak Nyugaton, és ők voltak azok, akik magukba szívták, valószínűleg elsősorban nagy naivitással, vagy valakinek korruptságból, de magukba szívták ezeket az eszméket is, illetve akkor már nem kell most már sem egy kínai rendszernek, se senki másnak komoly felforgató pedigenséget végezni, a helyi erők, ezeket a lényegek, hogy egy ponton túl már a helyi erők csinálják meg, és ezt már tudunk te, időfelült állításunk előtt már kinyaválni, kimondta ezeket az állításokat, szóval egészen hagyományosan...
[Petrőcz Katalin]
De hogyha ez legalább a fegyverkezési versenynek véget tudna vetni, az... De ez se tűnik úgy. Egyébként ez a fegyver szerintetek visszafordítható ellenük, hogyha most ezen így tényleg értelmiségi aksiomákhoz ragaszkodó konzervatívokként, mondjuk kitaláljuk ennek az ellenszerét, és elsőbséget szerzünk például a szlogenekben és a mozgalmak indításában?
[Surjányi Fanni]
Ez egy nagy dilemma a jobb oldalon, és pont egyébként nemrég jelent meg Békés Márton könyve kulturális hadviselés címen, aki Gramsci-jános eszközökkel, tehát egy teljesen baloldali kultúrmarktista, filozópusnak, politikaideológusnak az eszközeivel szeretné a baloldal ellen a jobb oldalt előnkbe hozni. És ő azt mondja, hogy van ilyen, hogy konzervatív forradalom, de ugye sokan azt mondják, hogy idegen a konzervatív életmódtól ez a fajta felforgató, aktivista, alulról áskálódó tevékenység, hiszen pont erről szól egy konzervatív keresztényember létformája, hogy ő szeretne békességben, tisztességesen, Istennel, a társadalommal, a természettel harmóniában élni.
[Petrőcz Katalin]
De azt szokták mondani, hogy harcolni kell a békességér.
[Surjányi Fanni]
Igen, de hogyha a számításba vesszük, hogy ezek a feltételek sajnos nem adottak, és muszáj ezt a békét ilyen módon kultúrharcosan megteremteni, akkor szerintem is valahol azért, hogy félúton meg lehetne találni azt, hogy mégis hogy maradhat unatonos egy konzervatív, és hogy fog mégis nyerő pozícióba kerülni, mert azért annak valószínűleg jelentősége van, és ezt nem is akarjuk megváltoztatni, hogy az elnökválasztás után Amerikában, amikor kiderült, hogy akkor Biden-t nyilvánították nyertesnek, ki tudja, hogy ki nyert, de hogy őt kiértette a média, és de facto ő lesz az elnök, akkor elbontották a kordonokat, amit ugye az erőszakos, ha esetleg Trump nyert volna, baloldali szintetők miatt húztak fel, hogy azért mégse kapják szét teljesen.
Bár nem ezt mondták, hogy ezért húzták föl, nem? Hát igen, az ahogy kiderült, hogy Biden-t hírzették győztesnek, ott már nem volt veszély, nem érezték azt, hogy bárkit védelmezni kellene, és azért szerintem erre egyébként a jobboldal meg a konzervatívok büszkék lehetnek, hogy nem az ő erőszakiztól féltik az országot, csak akkor el lehetne gondolkodni, hogy milyen eszközöket tudjuk mégis a magunknak a, mind kulturálisan, mind akár így politikailag megszerezni a kellőbefolyást, mert valóban a baloldalat, ha kell fegyverekkel, kurkós botokkal, ha kell, akkor pedig kulturálisan, de végzi ezt a harcot.
[Petrőcz Katalin]
Ezt, hogyha valakiben maradt volna esetleg kétség, hogy ez mennyiben a marxizmus köszönít vissza, mert ugye össze szoktuk keverni egy már ismert megvalósulásával, vagy megvalósulási kísérletével a marxizmust, de hogy ti is beszéltek róla, gyakorlatilag ez egy elsőbséget nyerő ideológiának a rendszere, és nem pusztán az, ami már megvalósult a Szovjetunió által, hanem az is, ami most van éppen megvalósulóba, például az LMBTQ, vagy akár a BLM mozgalom révén. Hát nyilván súlyosabb, csak hogy ugye most próbáljuk összehozni a kettőt, hogy igen, ez ugyanaz, és hogy szeretnék még egy kis olajat a tűzre azzal a hírrel, ami talán felidéz olyan emlékeket, amik ezt összekapcsolják, hogy a Biden adminisztráció bejelentette azokat a terveit, hogy lehessenek az amerikai emberek számára is olyan módok, olyan útvonalak, amelyen a radikalizálódó barátaikat, vagy családtagjaikat jelenteni tudják a kormánynak. Ez azért szerintem már olyan hurokat-penget, amiket ismerünk, igaz?
[Surjányi Dávid]
Hát ez már konkrétan a társadalmi egységnek a teljes megmondása, amikor ember embernek a farkasága válik, és mondhatnám...
[Petrőcz Katalin]
Egy beazonosítatlan okból, nem? Hát abszolút. Nem lehet tudni, hogy miért kell egymást jelentenünk.
[Surjányi Dávid]
És korábban is voltak drámai kivételes esetek erről, hogy a gyerek feljelentette a szülőjét, a szülő feladta a gyerekeket, és ennek a kora jön most.
[Surjányi Fanni]
És ez azért nagyon veszélyes, mert a beígtatási beszédében Biden tette egy szép felsorolást, azt mondta, hogy ugye a politikai extremizmusnak félsőséget, mert a fehér felsőbrendőségnek és a belfejli terörizmusnak a problémája az, ami leginkább fenyegeti Amerikát, de ezen belül is a fehér felsőbrendőségérzés a leghalálosabb fenyegetés Amerika számára ma. És amikor a politikai extremizmus alatt ezért főleg itt, nálunk, ahol volt hílasularon, volt szocializmus, kommunizmus, teljesen más képünk van, mint amit valószínűleg ő ez alatt ért, de főleg úgy, hogy fehér felsőbrendőséget és terörizmust említ egymás mellett, akkor azért az emberben fölmerül, hogy vajon egy mondjuk gyülekezettben menő háromgyerekes család, akik fehérek, keresztények és fonzervatívok, ugyanolyan fenyeget is jelentenek el, mint aki valamiféle bombádeszkává lépten és szeretne robbantani egy nagyvárosban, mert ő egyetlen mondatba összezsupolta, sőt, hogyha kétség sem férjen hozzá, hogy mi az értékrendje, jemelte, hogy a fehér felsőbrendőség a leghalálosabb fenyekedés is.
[Petrőcz Katalin]
És ez alá sincsenek érvek egyébként, hol a tudomány, hol a statisztika, hol vannak az érvek?
[Surjányi Dávid]
Én nem tudom, hogy az egész indulaci alapú politikai állása, hol már az is fehér felsőbrendőségnek minősül, amiről már korábban is beszéltünk, hogy érdekes nagyon, akkor ezek szerint ezek a ballomásokat tevő fekete rendőrök és fehér felsőbrendőek.
[Petrőcz Katalin]
De ez így is van, Dávid.
[Surjányi Dávid]
Hogy?
[Petrőcz Katalin]
Ez így is van, mert most eszembe jutott például annak a francia focista embernek a sztoria, aki bejelentette, coming out-olt, hogy ő meleg, és erre elkezdték üdvözölni öt percig, majd kiderítették, hogy egyébként Trump szavazó, arra azt mondták, hogy akkor ugyanolyan, hiába meleg, akkor is ugyanolyan beszét jelent a társadalomra.
[Surjányi Dávid]
Abszolút. De ez így működik. Ezért a döbbenetesen jól működő társadalmi megbélyegzésért, én nekem kétségeim vannak abban, hogy fel tudjuk-e ezzel teljes mértékben venni a versenyt, hogy ugyanazokkal az eszközökkel, akár a francia eszközökkel, én szerintem ez egy agnosztikusosan alapuló naivitás, amit, akik ezeket megfogalmazzák, mert ezzel nem veszik figyelembe az, hogy a kultúra fölött szellemiség áll, és a szellemiség jelenleg a korszellen nem nekünk kedvel. Éppen ezért szerintem, bár a harcban hiszed, és harcolni kell kőkeményen, de ennek a harcnak szerintem most már nem az a perspektívája, hogy mi nyerjük-e meg ezt a kulturális harcviselést, vagy nem, mert nem fogja rövid távon meggyerni a konzervatizmus ezt a harcot, hanem arra is sikerekbe kell bírni, hogy még vannak emberek, akik meggyőzhetjük, és elkerülik ezt az elképzelhető új fascista rendszert.
[Petrőcz Katalin]
De ez nagyon fontos, amit említettél, mert embere életeket nem lehet, én emlékszem a szocializmusban, a közjóért kellett az egyént feláldozni, és azt mondták, hogy a mi, az a valami, az én, az pedig az csak egy eleme a minek, tehát nem kell azt annyira fölfújni, az a lényeg, hogy a köznek jó legyen. És amit te említesz, azzal azért lehet mégiscsak a kürtöt megfújni, és lehet, hogy azért érdemes is úgy átfogalmazni, hogy ez kürtzengésnek hallatszódjon, hogy ne a reménytelenségét hangsúlyozzuk, hogy minden ember élete számít, és hogyha odaállunk és ilyen fekvőrendőrként, ahogy Németh Sándor is említette, az emberek mégiscsak egy kicsit kénytelenek megtorpanni, és azt nem vehetjük semmibe, hogy csak egy, csak kettő, csak három, így nem beszélhetünk ember életekről.
[Surjányi Dávid]
Persze, csak ezért fontos túllátni most a jelenlegi állapoton, és túllátni nem is a háborún, hanem csak ennek a mosztani korszaknak a csatáján, mert érzékeljünk magunk körül, hogy nagyon könnyű kiégni ebben a harcban, és nagyon könnyű kiállandulni, amikor érzékelni az ember, hogy amúgy, mint hogyha ezt a csatát, amúgy összességében úgy láttuk, hogy el fogja veszíteni az emberiség, ugyanakkor viszont látni kell a végső reménységet, persze tudjuk, hogy milyen formon beszélünk, beszélhetünk nyilván, tehát a profétai reménységet nem szabad elfelejteni, tehát az igazság mindenképp utat tör magának bűntni, győzedelmeskedni fog, és ezért kell kitartani, és ezért kell minden egyes individumot berántani ebben, és pontosan ezért nem sem leges az, hogy például a fiatal generációban, mit művel ez a liberális baloldal, mert éppen ezért nem szabad megengednünk azt, hogy már kisgyermekkortól a fiatalokat megbélyegyeznék a legkismeretőbben, hogyha akarnának se, tudjanak másképp gondolkodni, mint ahogy ezt a mai korszellem képviselői elvárják tőlük, tehát ezért van az, hogy például a mai fiatalok közül sokakkal már alig lehet beszélni, mert számukra az egyetlen gondolati séma az a TikTokon és az Instagramon keresztül megnyilvánuló algoritmuson keresztül nyilvánul meg, és ez rettenetesen ijesztő, mert látjuk, hogy átprogramozható az ember, a léved hihetetlenül jól tud alkalmazkodni, de nagyon megresztentő látni a fiatalságban, mármint a négy fiatalabbakon, hogy olyan gondolati sémákat vesznek át a korszellemmel, azzal a vigatos technológiára épülő atmoszférából, ami számukra rettenetesen beszél, és ezért kell például olyan törvényekkel, mint a mostani gyermekvédelmi törvény, külkeményen küzdeni, hogy ne legyenek szexualizálva, hogy ne legyen az, hogy már determinálva nőjenek fel arra, hogy őneki ütterverzek legyenek, és ne legyen az különösen az, mennyire determinált, amikor kisgyerekeket elkezdenek hormonkezelni, szóval ez már a karakterük teljes meggyilkolása, és ezt nem szabad hagyni.
És ilyen módon abszolút van értelme a tündelemnek, és ezt nem szabad abbahagyni.
[Petrőcz Katalin]
És hát nagyon fontos, hogy valóban ez a lelkesed is megmaradjon, azért, hogy lássuk magunk előtt azt a fajta célt, amit Isten ír bele a könyvbe, amit maga előtt ír, és abban nem azokat írja, akik a korszellemnek valaha megfeleltek, és én emlékszem, hogy még a mi irodalom óráinkon is azért azokat említették, például a Horthy korszak alatt, vagy az utána következő második világháború alatt, hogy ezek voltak a kor nagy celebjei, és ma már egyiket sem olvassuk, hanem azokat olvassuk, akik értéket teremtettek ebben az időszakban is, tehát nagyon kétélű dolog egy korszellemnek a celebjének lenni.
[Surjányi Dávid]
Egyértelmű. Nem szabad kifoldálni a rendszert, ez egy hihetetlenül fontos akció mama is, mert az igazság, hogy ahogy nézzük a törzsdénelmet, csak az igazság, hogy a törzsdénelmi perspektívából nézz, akkor látszik, hogy mindig egy kisebbség képviselte az objektív igazságot, és mindig meg volt vetve is, mindig ki volt nevetve is, mindig kisebbségi lépbe volt szorítva, és azért valahogy csak ők menekültek meg, és ültek fel a Noé vászájára minden egyes alkalommal.
[Petrőcz Katalin]
Fanni, te például ahhoz a fiatal hölgyhöz, aki Észak-Koreában, nem is Dél-Koreából elnézést, Észak-Koreából érkezett Amerikába is, nyilatkozatot adott ki arról, hogy hát ő a maga módján rájött arra, hogy ami Amerikában zajlik, az annyi hasonlóságot mutat az Észak-Koreában látottakkal, hogy már komolyan aggódni kezd. Ugye ez azért gondolom így nőként még inkább megható, hogy valaki egy olyan rezsímből érkezik, mint Észak-Korea, ami nagyon hát szinte elképzelhetetlen borzalmakat kell átérni, és mégis felemeli a hangját Amerikában, és ahelyett, hogy örülne, hogy legalább annyit kap belőle, amennyit lehet, míg így is a kritikai szellem, amiről a Dávid is beszélt, hogy a kisebbség képviseli, erős tud benne lenni. Te ezt mivel magyarázod?
[Surjányi Fanni]
Szerintem nagyon jó ez a példa, tök szempontból is, mert valóban nőként és ázsiaiként érkezik Amerikába, hogyha az intersekszionalitást veszük, akkor ő egy tökéletes példája annak, akit elnyomhatnának, aki ugye se nem fehér, nem tudjuk, hogy kereszténye, de minden esettel messziről jött, és redesül nő is, tehát ő az, akit úgy fönn lehetne emelni, és ez az a pont, ahol egy kicsit megapad a rendszer, és ilyen egyébként Daján Hirsi Alinas is, aki Szomáliából menekülött egyébként kinterházasság elől, csonkitás elől, és lesz végül is konzervatív aktivista most már Amerikában a helyzetel, hogy nem tudnak vele mit kezdeni ő egy fekete nő, ez a hölgy ugye észak-koreai nő, és mégis konzervatív gondolatukat úgy mond, az elnyomó fehér férfiak szólamait hangoztatja, és ilyenkor...
[Petrőcz Katalin]
Legalább valahol összezavarodik a rendszer, nem?
[Surjányi Fanni]
Igen, igen. Láttuk, hogy mint hogyha egy homok nem kerülne bele, egy kicsit lefagynak, nem tudnak vele mit csinálni, úgyhogy inkább távol tartják, és amennyire lehet lecsavarják a hangját, de hát nem bernek nyíltan szembe szegülni egy olyan embernek, aki valóban megélt egy talán a Földön legtotalitáriusabb, legelzártabb diktatúráját, amit ma meg lehet tapasztalni a világon, és azért ez tényleg szemnyitogató, amikor ő bejelenti, hogy ahhoz hasonló tapasztal a feminista, jogfejszabadító, egyenlőséges toleranciáért küzdő nyugaton, amit ennek a rendszernek a teljes, pont hogy az amerikai rendszerre teljesen ellentétesen, hivatalosan, teljesen ellentétesen működő Észak-Koreában megélt, és ez azért azt jelzi, hogy valamit nem csinálnak túl a feministák, tehát akik a nőjogokért küzdenek, igazából már a 70-es években sem a nőjogokért küzdöttek, hanem elsősorban a textuális kisebbségeknek, már ugye a különböző egyéb identitásoknak, kifejezetten a kisebbségi nőknek a jogaért, amiben persze önmagában azzal nem lenne gond, hogy azt figyeljünk oda, hogy mindig más, hogy élheti már a társadalom különböző rétegeiben egy nőt, azt, hogy mi okoz neki problémát, egy fehér, egy fekete más, hogy más tapasztalatukkal rendelkezik, de azért ez a mozgalom régen nem arról szólt, hogy akkor nekik adjuk meg a lehetőséget, hogy család is legyen, gyerek is legyen, hogy a munka is legyen megfelelő anyagi színban, hanem átkezdték nyomni az abortusz jogokat és a különböző LGBTQI, akármicsoda, szexuális identitások jogait, és olyan szinten, hogy ez lett maga az elnyomás. Tehát szerintem ezért nagyon fontos látni olyanoknak a szájából hallani ezeket a bizonyságszegéseket, akik tényleg hitelesek, és akire nem lehetnem oda figyelni, hogy fölemeli a hangját, aki úgy érzi, hogy figyelnie kell magát, hogy klasszikus irodalmat olvas és szeret, mert ugye hát ez egyértelműen a fejérférfiaknak, és ő régi poros értékrendjéből tármadó gondolatak, úgyhogy ezt mindenképpen le kell söpörni. De ez nagyon megdöbbentő dolog, tehát valahol így aki tényleg szeret olvasni, szeret tájékozódni, és ahogy említetted is, van egy kíváncsi természetese, az megdöbbentően tapasztalja, hogy akkor mindent lebontunk, ami eddig volt, tehát akkor mi is a tudomány, ennyi maradt, ha már csak intelektuális szinten is beérték. És ezt még egy példát hoznék, főleg mert kapcsolódik ehhez a gyermekjogokhoz, meg szexuális identitás témához, egy szintén ázsiai származású, kanadai születésű hölgy, Debra Soh, egyébként neurobiológus, szexuál biológus, ír arról, hogy tulajdonképpen akkor hány nem is van, és ő leírja, hogy már csak kromoszomális alapokon is, biológiai alapokon kettő, tehát hogy XY kromoszoma van, nincs több, nincs más, tehát hogy nem lehet biológiai alapon több nemet megállapítani, nyáva gondol valaki magáról valami teljesen más, ő vagy nőnek, vagy férfiak született, és vannak természetesen társadalomban nagyon kicsi arányban, de vannak olyan rendelenességek, ami sajnálatos, de hogy ez nem képez egy külön nemet, ők nem lesznek felemelve, nem lesznek egy újfajta ember, ők egyszerűen, mint ahogy vannak más rendelenességek is, nagyon sajnálatosan, valaki másban, szellemilag, fizikailag születik valamiféle rendelenességgel, úgy, ők ilyen módon, és hogy vagy férfias lehet egy nő, vagy nőjes lehet egy férfi, de azt van még, van ilyen, hogy férfias, van ilyen, hogy nőjes, van férfi, van nő, és amikor ő ezeket leírta, és egyébként komoly orvosi kutatások mentén megjelentette, hogy azért a 18 év alatt, így vagy úgy, hát vagy mondva csinálta, hogy tényleges nemidentitás zavar a tűzdő gyermeket, meg azért a 70-80%-a automatikusan beáll a saját maga neméhez, mert lehet, hogy volt valami furcsa élménye, rossz mintákat kapott bármi miatt, lehet, hogy a kisfiú babázott, vagy a kislány űrhajókkal játszott, de végül is megtalálják a pubertáskorban, meg 18 éves korukra az identitásukat, és ezért nem javasolja a 18 éves kor alatt nem átalakító műtéteket. Utána azt mondja, hogy mindenki azt csinál, amit akar, de azzal azt azért ne lehessen ezt megtenni.
[Petrőcz Katalin]
Hasonlí, mint a magyar törvény akkor?
[Surjányi Fanni]
Igen, abszolút, abszolút, és azért ebben is látni lehet, hogy nem azt mondja, hogy be kell szülteni a nem átalakító műtéteket, mindenki azt csinál magával, amit szeretne, hogyha ő szeretné tönkrezenni magát, akkor megteheti, de minden esetre ezt gyerekeket ne lehessen elvégezni. Azt a klinikát, aki ezt a nézetet vallotta, és akit ez a hölgy is támogatott, bezárták. A szólásszabadság nevében?
Igen, meg a tudományos szabadság nevében, és a könyvét az Amazon két napon belül letette. Tehát nem lehet kapni Amazonon ezt a könyvet, ami tudományos tényekre, felmérésekre alapul, és hát senki nem mondhatja, hogy ez egy propagandanyag.
[Petrőcz Katalin]
De mondják, mégis mondják.
[Surjányi Fanni]
Igen.
[Petrőcz Katalin]
Ezek szerint mégis ezt mondják. Nyilván akkor ebből nem az a tanulság, hogy nem érdemes egyetemre járni, hanem az, hogyha a fejünket, az agyunkat Isten arra teremtette, hogy használjuk, akkor nagyon fontos, hogy használjuk, most aztán különösen. Nektek megfelel az, hogyha a bátorság példájaként most végül is akkor ez a beszélgetés itt zárul ezzel az északori hölgyel?
Ez tud számotokra valami olyan pont lenni, ahol most ezt le lehet zárni, és innen újjat lehet kezdeni?
[Surjányi Dávid]
Abszolút. Bízunk bennem. Én abban bízom az ő esetében, hogy nem fogják még újra.
Mert azért már láttunk korábban is...
[Petrőcz Katalin]
Férfivá operálni?
[Surjányi Dávid]
Nem, nem is az. De korábban már láttunk olyat, hogy egy nagy elnyomásból jövő ember, akár például gondolok holokauszkulérőkre és a többi dullágról menekültekre, hogy a nagy elnyomásból valahogy túlrendül utána, és olyan szinten szabadság mániássá válik, hogy már egy bizonyos szinten, már elföldszerűen szinten képviseli ezt, és akkor a teljes genderizmus, teljes feminismus, minden az, ami ma progresszív annak a képviseletébe állt. Egyedül rá le is tömeg, hogy ez a hölgy úgy tűnik, hogy nem ezt a szekert kezdi el tolni, hanem a józan észnek a képviseletében szólalt fel, és pontosan óvajinti az amerikai társadalmat, hogy ugyanazon az úton elinduljon az egy személy központú diktatúra felé, amelyen Észak-Korea már régóta halad, és amely a profetikus világnézett szerint teljesen reális, vagy együtt a világban is meg fog valósulni.
Szóval én bízom benne, hogy ő is megmarad ezen az úton, és egy világító fáklyaként tud lenni majd a civilizációmban. És mint a tud.
[Petrőcz Katalin]
Igen, és mint a tud lenni, abba, hogy lehet bátornak lenni. Fanny, te mivel szeretnéd zárni?
[Surjányi Fanni]
Én is arra búzzítanám igazából a hallgatókat, hogy ne féljenek tájékozódni, tehát pont ez a lényeg, hogy ne engedjék, hogy mások akarják megmondani, meg szakértani helyettük, hogy hogy érdemes gondolkodni, hanem nyugodtan olvassanak, tájékozódjanak, emellett a keresztény embereknek a legfontosabb világító szövétnek mégiscsak Isten igéje, tehát fontos, hogy erre odafigyeljünk, és ez alapján ítéljük meg a folyamatokat, de hát ugye a hithez érdemes tudást tapasztani, ha hallgatunk Péter Apostolt szavaira, és fontos, hogy amilyen érdeklődést érez valaki magában, amerre úgy érzi, hogy felelőssége van, és belülről mozgatja, hát jó esetben is hisztük, hogy sokakat azért mozgatja, szemszállal mozgatja őket, a saját szellemük, hogy fontos lenne fölszólalni, akkor ne maradjanak restek, és igenis merjenek beleszállni vitákba, merjenek olvasni, és utána elmentén véleményt formálni, és ebben egyébként nyugodtan fordulhatnak hozzánk is az intézményekhez, ahol dolgozunk, tehát ezek ezért jöttek létre, úgyhogy ha a fiatalok éreznek magukban erre affinitást, akkor nyugodtan legyenek aktívak.
[Petrőcz Katalin]
Remélem, hogy ők is izgalmasnak találták ezt a kávézást, ahogy én is. Nagyon köszönöm a beszélgetés Úr Jáni Dávidnak és Úr Jáni Fajrinak, köszönöm, hogy itt voltatok velünk.
[Surjányi Dávid]
Mi köszönjük a meghívást, és jó egészséget mindenkinek!
[Surjányi Fanni]
Mi is nagyon szépen köszönjük, szép napot!
[Petrőcz Katalin]
Ez volt tehát a Pátmosz Café, a mikrofonnál Petrusz Katalin-t hallottátok, a műsorszerkesztője Gulyás Gréta volt, az ő nevében is megköszönöm a figyelmeteket!