Ugrás a tartalomra
Eggendorfer Gábor

A Happy Day mai adásában:

  • 00:00 Megvallás Németh Sándorral 
  • 03:10 Bibliaolvasás: Zsoltárok 130-135
  • 16:27 Az intellektualizmus - Németh Sándor prédikáció részlet
  • 18:08 Smith Wigglesworth - Tűzben edzett hit: A prédikátor és üzenete
  • 23:07 A szellemi alvás - Eggendorfer Gábor

Az adás gépi átirata:

[Szignál]
Kezdődik a Happy Day! A Hit Rádió napi hit életi válogatása. Hallhatóvá tesszük a halhatatlant.

Happy Day! Hitvallás, megvallás! Mondjuk ki közösen Isten igényt, most a Hit Rádióba!

[Németh Sándor]
Mondjatok vele mennyit, hogy hiszem, hogy Jézus Kiszus által elnyertem a fiúságnak a szellemét. És Istennek az örököse lettem. És nem a szolgasság szellemét kaptam, hanem a fiúság szellemét, amely által Istent atyámnak nevezhetem.

És a Szentlélek a szellememmel együtt tesz bizonságot, hogy Isten gyermeke vagyok. És nagyobb az, aki bennem van, mint aki a világban van. És hiszem, hogy Jézus Krisztus az élő Istenek a fia, aki azért jött, hogy a kigyó fejére taposson.

És lefegyverezte a fejdelemségeket, hatalmasságokat, diadal menedben mutogatta őket. És mindezek a sötét, gonosz, sátáni erők, amelyek világot uralják, alá vannak rendelve Jézus Krisztusnak. Én pedig Jézus Krisztussal együtt fel vagyok ültetve a mennyekbe, és az úrban meg vagyok áldva a mennyekben minden szellemi áldással.

És meg vagyok pecsételve a Szent Szellemmel a teljes fiúságnak a napjára, a teljes váltságnapjára, amikor is a testem a halandóságtól megszabadul és halhatatlanná válik, romlandóság helyére, romolhatatlanság lép be a testemben, és örökkön örökké az úrnak a jelenlétébe élek, az ő dicsőségébe. Ezért ma is, holnap is, és mindig, és mindörökké magasztalni fogom, dicsérni fogom, áldani fogom az én megváltómat, az én szabadítómat, az én gyógyítómat, az úr Jézus Krisztus, aki úgy szeretett engemet, hogy az életét adta oda érettem, hogy megszabadítson engemet a pokolnak, a tüzétől, és fölvigyen engemet az atya dicsőségébe. És hiszem, hogy az engesztelésnek a vére ott fönn van a mennyekben, és ezt a vért, mivel elfogadtam, ezért reménységgel jó előmenetelem van a Krisztus Jézusban, és ő nevében haladok dicsőségről dicsőségre, erőről erőrre, míg nem megjelenek az úr színe előtt, hogy színről színről lássam őt.

Hallelujah! Hallelujah! Amen!

[Tóth Géza]
Ha a bűnöket számon tartod, Uram! Uram, kicsoda maradhat meg, hiszen tenálad van a bocsánat, hogy féljenek téged. Várom az Urat, várja az én lelkem, és bízom az ő ígéretében.

Várja lelkem az Urat jobban, mint az őrök a reggelt. Az őrök a reggelt. Bízzál, Izrael, az Úrban!

Mert az Úrnál van a kegyelem, és bőséges nála a szabadítás. Meg is szabadítja ő Izraelt, minden ő bűnéből. Grádicsok éneke Dávidtól.

Uram, nem fovalkodott fel az én szívem, szemeim sem láttak magasra, és nem jártam nagy dolgok után, erőmet haladó csoda dolgok után. Sőt, lecsendesítém és ellémítám lelkemet, amilyen az elválasztott gyermek az anyján állt. Mint az elválasztott gyermek, olyan bennem az én lelkem.

Bízzál, Izrael, az Úrban! Mostantól fogva, mind örökké. 132.

Zsoltár. Grádicsok éneke. Emlékezzél meg, Uram, Dávid minden nyomorúságáról, aki megesküdt az Úrnak fogadást tőn a Jákob istenének.

Nem megyek be sátoros házamba, nem hágok fel háló nyoszojámba, nem bocsátok álmot szemeimre, spilláimra szendert, míg helyet nem találok az Úrnak, Jákob istenének hajlékot. Íme, hallottunk róla Efratában, rátaláltunk jártérségein. Hadd menjünk be az ő hajlékaiba, boruljunk le lábainak zsámojához.

Indulj, Uram, a te nyugvó helyedre, te és a te hatalmadnak ládája. Papjaid öltözködjenek igazságba, kegyelkeid pedig örvendezzenek. Dávidért, a te szolgádért, ne fordulj el felkentett színétől.

Hűséget esküdött az Úr Dávidnak nem térel attól, ágyékony gyümölcsét ültetem Székedbe. Ha megtartják fiai szövetségemet és bizonyságomat, amelyekre megtanítom őket, fiai kis mindörökké Székedben ülnek. Mert a siant választotta ki az Úr, azt szerette meg magának lakhelyül.

Ez lesz nyugvóhelyem örökre, itt lakozom, mert ezt szeretem. Eleséggel megáldom gazdagon, szegényeit jól tartom kenyérrel, papjait felruházom szabadítással, és vígan örvendeznek kegyelkeim. Megnöveztem ott Dávidnak hatalmát, szövét neked szerzek, az én felkentem neki.

Ellenségeire szégyent borítok, rajta pedig koronája ragyok. Grádicsok éneke Dávidtól Éme, mi jó és mi gyönyörűséges, amikor együtt lakoznak az atyafiak. Mint a drága olaj a fejem, amely alá foly a szakállon, az áron szakállán, amely lefoly köntöse prémjére, mint a Hermon harmattya, amely leszáll a Sion hegyeire.

Csak odaküld áldást az Úr, és életet örökké. 134. Zsoltár Grádicsok éneke Nosza, áldjátok az Urat, mind ti szolgálja az Úrnak, akik az Úrházában áltok éjjelente.

Emeljétek fel kezeiteket a szent helyen, és áldjátok az Urat. Áldjon meg téged az Úr a Sionról, aki teremtette az eget és a földet. 135.

Zsoltár Dicsérjétek az Urat! Dicsérjétek az Úrnak nevét! Dicsérjétek szolgálja az Úrnak, akik áltok az Úrnak házában, Istenünk házának pitvarajban.

Dicsérjétek az Urat, mert jó az Úr! Zengjétek nevét, mert gyönyörűséges! Mert kiválasztál magának az Úr Jákobot, Izraelt a saját örökségéjű.

Én bizony tudom, hogy nagy az Úr, és a mi úrunk minden Istennél különb. Mind megteszi az Úr, amit akar, az egekben és a földön, a vizekben és a minden mélységben. Felemeli a felhőket a földnek széléről, villámlást készít, hogy eső legyen, és szelet hoz elő tárházaiból.

Aki megverte Egyiptom első szülötteit, az emberiétől a baroméik. Jeleket és csodákat küldött rád ó Egyiptom, fára óra és össze szolgályra. Aki megvert sok népet, és megölt erős királyokat.

Szihant az Emoreusok királyát, meg Ógott a Básán királyát, és Kánoának minden királyát. És odatta a földüket örökségül, örökségül saját népének, Izraelnek. Uram, örökké való a te neved.

Nemzedékről nemzedékre emlegetnek téged, mert bírája az Úr az ön népének, és könyörületes az ő szolgái irány. A pogányok bálványai ezüst és arany, emberi kezek alkotásai. Szájuk van, de nem beszélnek, szemeik vannak, de nem látnak.

Füleik vannak, de nem hallanak, és lehellet sincsen szájokban. Hasonlók lesznek hozzájuk, alkotóik is, és mindazok, akik bíznak bennük. Izrael háznépe, áldjátok az urat!

Áronnak háznépe, áldjátok az urat! Lévinek háznépe, áldjátok az urat! Akik félik az urat, áldjátok az urat!

Áldott az Úr a Sionon, aki Jeruzsálemben lakozik. Bícsérjétek az urat!

[Speaker 8]
Ó, happy day! Ó, happy day!

[Szignál]
Következik Németh Sándor napműzenete.

[Németh Sándor]
De azért újra mondom, egész európai kultúrában nagy probléma van, és annak idején Derek Prince sokat mondta, hogy talán a leghatékonyabban Isten ellen az értelmiségiek munkálkodnak. Ő mondhatta, nem lehet azzal gyanúsítani, hogy frusztrált lett volna, mert talán az angol történelemben, talán ő volt az első, aki a legfiatalabban szerezte meg a professzori címet Oxford Egyetemen. Tehát azt gondolom, hogy nem frusztráltságból mondta, hanem egy endképpen olyan tény szögezetle, ami a mai napig is érvényes, hogy látjuk, hogy különösen a kulturális marxizmushoz tartozó értelmiségiek liberálisokkal karölt fel, mindent elkövet meg, hogy az embereket lázadásba taszítsák, és ez is a varázslásnak egy formája, ez egy intellektuális eszköz használnak az embereknek az elnyomására, és lentartására, és ezért én abszolút nem csodálkozok, hogyha a kulturális marxizmus is ilyen hatással van, mert ha valaki elolvassa Marsznak a családtörténetét, az előzményeit, ő egy luciferianusi, okult háttérből cármazik, és azt gondolom, hogy a tanai eléggé erőteljesen át vannak itatva ezzel a szellemmel, és ezt a szellemet lehet látni, hogy veszik a követői, és a mai napig is olyan ellennállást tapasztalható is keménység az ezekben az embereknek a szívében, hogy azt gondolom más értelmiségi rétegnél nem tapasztalható ilyen keménység, mint önálluk, és ez még Magyarországon is nagy probléma, mert azért az értelmiségieket Magyarországon döntő többségben a kulturális marxizmus uralja, és ez az egyik oka annak, hogy az értelmiségiek élen az egyetemi tanárokkal nagyon elzárkozóak és ellenségesen viszonyulnak Jézus Krisztusnak az evangéliumához, de biztunk benne, hogy ez meg fog változni. Talán nem véletlen, hogy az elmúlt években az egyetemeknek a tekintélye drámai módon elindult a lejtőn, mert az embereknek elegőd van ebből, hogy egy kis szűk réteg megpróbálja mondani nekik, hogy mi a jó, mi a rossz, és ugye nem, hogy köszönő viszonyban nincsen a klasszikus egyetemes erkölcsi törvényekkel, hanem pontosan annak az ellentétei, és ugye az elmúlt években volt ebből sok tapasztalat, és azt hiszem, hogy ez a küzdelem Európában is, Egyesült Államokban is a hatalmi harcnak központi elemét kéviseli.

És Magyarországon is. Ma az értelmiségi magatartás az nem áldás sok esetben, hanem átok. Nem a tudás ellen beszélek, hanem az a helyzet, hogy a varázslással kapcsolatosan meg kell jegyezni, hogy általában a bibliai világnézettel szembenálló nézett rendszerek különösen a meggyőződést alakítanak ki az emberekbe, ugyan testi módon téves nézeteknek a fogságába kerülnek az emberek lelkek, de ha elkezdnek hinni benne, észrevétlenül okult szelemek költöznek be szívükbe, ami nem teszi az embereket természetről tivé, de egy olyan megkeményedés jön létre a szelemükben, ami jellemző az okult evékenységet folytató emberekre is. Tehát, hogy nem fogékonyak az Isten igényére, nem hogy nem fogékonyanak, semmi a szelemükben nincsen olyan éjseg és szomjuság, amely igényelni Isten szavát.

Ez az emberi szellemnek a tönkretevését jelenti, mert az emberi szellem az az Istennek a lehellete. És ezért, ha természetes bűnös állapotban van az ember, akkor még bűnös állapotban is, ha nem keményedik meg az ember szeleme, nem vészel belőle azok az Istentől kapott képességek teljesen, ami még a romlott állapotban is alig valamiképpen nem helyesen, de azért mégis működnek. Tehát, hogyha ezek a képességek működnek az emberben, tehát nincs megkeményedve szeleme, akkor is kívánja az Istent.

Különösen kritikus helyzetekben föl szokott szabadulni az emberekben, még nagy tudású emberekben is természetesen, az Isten iránti éjség, és látjuk, hogy sok nagyon képzett, nagyon okos ember, mint a Paulusz is, a szelleme nem volt megkeményedve, mert ugye főleg természettudományos ismerettel rendelkezett, és megfigyelések alapján gyűjtötte a tapasztalatokat a világról, és ennek alapján értelmezte és alakította ki a fogalmakat, és ezeket tartalmazza az ő tudományos munkája, és látjátok, hogy nem keményítette meg a szelemét, hanem éhes volt Istenek az igényére, Istenek a beszédére.

Tehát az értelmiségi magatartás, meg maga ez a úgymond állapot, ez nem törvényszerűen keményíti meg az embereknek a szelemét Istenre, hanem ez azért zajlik most a mi időnkben, mert valamiféleképpen varázslással áll összefüggésben, és szorosan össze van fonodva varázslással, és ez az, ami megkeményíti sok túlképzett embernek, vagy kevésbé képzett embernek a szelemét az Istenre, és nincs éjség és szomjuság az Istenbe is, úgy hallnak meg, hogy soha nem támadott föl a szelemükben a szomjuság és az éjség az élő Isten irány.

[Sárosi Renáta]
Egyszer egy nő a következőt mondta Jézusnak. Boldog mély, amely téged hordozott, és az emlők, melyeket szoptál! Ő pedig mondta.

Sőt, inkább boldogok, akik hallgatják az Istennek beszédét, és megtartják azt. A hit Isten igények hallásából származik, és elviszi a csügget lelkekhez Isten minden hatóságát. Elviszi Krisztus erejét a betegekhez, és a szükségmel lévőkhöz.

Emlékszel, hogy mit kérdeztek a tanítványok? Mit csináljunk, hogy az Isten dolgait cselekedjük? Felelej Jézus és mondanékik.

Az az Isten dolga, hogy higgyetek abban, akit ő küldött. Később még ezt is mondta. Aki hisz én bennem, az is cselekszi majd azokat a cselekedeteket, amelyeket én cselekszem, és nagyobbakat is cselekszik azoknál.

Mert én az atyámhoz megyek. A hit számára nincs lehetetlen. Mikor tizenkét évvel ezelőtt Svédországban Orebro városában jártam, többek között egy tizenkét éves vakkislány felé is szolgáltam.

Legutóbbi látogatásom alkalmával elmondták, hogy a kislány azóta is tökéletesen lát. Maga az úr szólít fel arra, hogy higgyünk neki, mikor ezt mondja a Márk evangéliuma 11. rész 22.

  1. verszakában. Legyen hitetek Istenben.

Mert bizony mondom néktek, ha valaki azt mondja ennek a hegynek, kej fel és ugarjál a tengerbe, és szívében nem kételkedik, hanem hiszi, hogy amit mond, megtörténik, meg lesz téki, amit mondott. Világos! Amit mond, megtörténik.

Amikor hittel szólsz, a kívánságod elvégzett dolog. Az úr a 24. versben még ezt is hozzátette.

Azért mondom néktek, amit könyörgésetekben kértek, higgyétek, hogy mindazt megnyeritek, és meglészennéktek. Te már megnyerted ezt a drága hitet? Ha igen, akkor bájj nagylelkűen az elnyomottakkal.

Isten arra hívott el, hogy a gonoszság köteleit megoldjuk, a nehéz terheket megsemmisítsük, a foglyokat megszabadítsuk, és megtörjük azokat az igákat, amelyeket az ördög helyezett rájuk. Hittel imádkozzatok! Ne felejtsd el, aki kér, az kap.

Kérj, és kapsz. Éj Istenért! Tartsd magadat tisztán, és legyél szent.

A szent szellem kenete alatt éj. Krisztus értelme lakozzon benned, hogy Isten akaratában és tervében éj. Dicsőítsük őt azzal, hogy az ő áldását hozzuk az emberekre, és azzal, hogy dicsősége megjelenik közöttünk.

A Predikátor és Üzenete Eredeti címe Drága Hit 1933. május 13-án a Pentecostal Evangel szímű újság második harmadik oldalán jelent meg. A bátor hitéről jól ismert Wiglesworth gyakran felszólította a bénákat, hogy induljanak el, sőt, fussanak, miután imádkozott értük.

Időnként jó szándéka ellenére viccessé vált a helyzet. A San Franciscoban található Glad Tidings templ egyik volt pásztora, Leland Case számol be a következő esetről. Egy mankós nő jött előre imáért, s Wiglesworth, miután imádkozott érte, elvette tőle a mankót.

Megfordította, és felszólította, hogy menjen végig a széksorok között, hogy ezzel is demonstrálja gyógyulását. Hogy megadja a kezdősebességet, a prédikátor a nő hátára tette mindkét kezét, és erőteljesen meglökte. A drága testvérnő szemlátomást úgy vélte nincs szüksége e fajta segítségre.

Megfordult, és teljes lendülettel egy hatalmas pofont akart lekeverni Wiglesworth testvérnek, és csak centiméterekkel hibázta el.

[Szignál]
Best of Hit Rádió Válagatás spirituális műsorainkból Best of Hit Rádió Elérkeztünk a Hit Rádió legnépszerűbb műsorához, az ige időhöz.

[Szakács Kornis Csilla]
Én Szakácskornis Csilla vagyok, a vendégem pedig a Gendorfer Gábor, a Szigethalmi Híd gyülekezete pásztora. Köszöntelek, Gábor, a műsorba.

[Eggendorfer Gábor]
Szervus Csilla, szeretettel köszöntöm a kedves hallgatókat is.

[Szakács Kornis Csilla]
Köszönöm, hogy elfogadtad a meghívásunkat.

[Eggendorfer Gábor]
Örömmel.

[Szakács Kornis Csilla]
Ma a szellemi alvás lesz a témánk, illetve az, hogy hogyan jöjjünk ki a szellemi alvás állapotából. A Biblia az Úr visszajövetelét megelőző időszak jellemzőjeként több helyen is leírja, hogy a hívők el fognak aludni, szundítani, például a tízszűz példája is erről szól, de jellemző a nagyobb szellemi megterheléseknél, ahogy látjuk a tanítványoknál is, amikor Jézus a kecsevánék herben imádkozott, nem tudtak ébren maradni. A legfontosabb az Úr visszajövetelére való felkészülésünk, hogy akkor ne aludjunk, vagy ha elbóbiskolunk is, legyen elég olajunk.

De felvetőik a kérdés, hogy a mai korban is vannak olyan események, amik jellemzően bealtatják a hívőket?

[Eggendorfer Gábor]
Persze lehetnek olyan események, amelyek egy szellemi terhet jelentenek, mert számára inkább a Biblia gonosz napokról beszél. Tehát vannak olyan napok, amelyeknél nagyobb a szellemi teher. Ilyen napok például a karácsony is, meg a szilveszter is, tehát ez az ünnepidőszak.

Úgyhogy ezért is tartottam fontosnak, hogy erről a témáról beszéljek, mert sokakra így szellemi terhek telepedtek rá az ünnepek alatt, és ez fontos lerázni. És az nagyon fontos, hogy hogy kezdjük el az új évet. Tehát ahogy talán Nagy Józsi beszélt róla, hogy a futók is, amikor elkezdik lefutni a távot, akkor teljes lendülettel indulnak, és hogy a start nagyon fontos.

Tehát nagyon fontos az, hogy az évet, az hogyan kezdjük el, milyen starttal kezdjük el, milyen szellemi állapottal kezdjük el. Úgyhogy ezért tartom fontosnak, hogy beszéljünk erről a témáról.

[Szakács Kornis Csilla]
Így van, és reméljük, hogy új lendületet kapunk mi is így ettől az új évben. Viszont azért még egy kicsit érjünk erre vissza, tehát hogy ez így az ünnepekkel van kapcsolva, a családi ünnepekkel, vagy ezeknek az ünnepeknek a pogány eredetével.

[Eggendorfer Gábor]
Mind a kettő benne van. Tehát ugye a pogány eredet is benne van, illetve az, milyen vallási funkciót kapott ez az elmúlt évezetekben. Tehát vallásos szellemek is felszabadulnak ebben az időben.

Ugyanakkor, mivel sok a családi együttlét is ilyenkor, és ez jó, de emiatt a familiális kötelékek is erősödnek, és a familiális szellemeknek a befolyás is erősödhette a hívőkön. Legábbis, ha nem éberek, és nem állnak ennek ellene.

[Szakács Kornis Csilla]
Tehát ezekre figyeljünk akkor oda. De mondjuk lehet egyébként ilyen egy politikai dolog is, egy nagyobb volumenű választás.

[Eggendorfer Gábor]
Persze.

[Szakács Kornis Csilla]
Tehát több ilyen.

[Eggendorfer Gábor]
Igen, igen. Vannak olyan események, amiknek jelentő szellemi terhe van. Tehát a választás példa, amit mondtál, ez tipikusan ilyen.

Lehet olyan is, hogy az országban egy olyan ember jön, ad koncertet, vagy mögött olyan szellemi töltet van, hogy ez is egyszer. Tehát amikor a tibeti láma itt volt például, a dalai láma itt volt, akkor lehetett érezni, ez egy komoly. Vagy amikor a pápa látogatt meg Magyarországot.

Tehát ezek olyan események, amiknek van komoly szellemi. És úgy a ilyenkor különösen vigyázni kell.

[Szakács Kornis Csilla]
Igen, vagy mondjuk még itt sorolhatjuk a nyári időszakot is, amikor sokan elmennek pihenni, vagy a fiatalok, ilyen fesztiválok érik egymást. Tehát minden ilyen zenei dolog is. Visszatérve a tízszűz példájában, azt mondja Jézus, hogy késik a bőlegény, és több helyen szerepel az, hogy nem tudjuk, mikor fog megérkezni, visszaérkezni az úrértünk, hogy kevés az idő.

Hogyan lehet felmérni, hogy mennyi időnk van még, mitől függ, hogy sok, vagy kevés idő áll a rendelkezésünkre?

[Eggendorfer Gábor]
Hogyha az ember meg akar oldani egy feladatot, és arra van egy határidő, akkor az, hogy ez a határidő a szoros vagy tág, az a feladatnak a nagyságától függ. Bizonyos feladatra lehet, hogy az rengeteg idő, más feladatra meg szinte lehetetlen annyira alatt megcsinálni. Ugyanez a helyzet a felkészülésünkkel, hogy az a helyzet, hogy elég, sőt, nem, hogy elég, hanem nagyon nagy feladat felkészülni az úrnak a visszővetelére, és nagyon nagy feladat minél több embernek a megtérését elérni.

Ugye az egyháznak ez a két fő feladata van most a világban. Egyrészt, hogy hirdesse az evangéliumot, és minél több embert az üdvözségre vezessen. Másrészt pedig, hogy ő maga felkészüljön Jézus Kisztusnak a visszővetelére.

Ezek nagyon nagy feladatok, és ezért a Biblió is ezt mondja, hogy a roma levélben, hogy az idő az rövidre van szabva, tehát kevés az idő, fel kell ébredni. És a másik kérdésedre vonatkozom még egy másik szempont, hogy az, hogy késik vagy nem késik az úr, mert ugye én úgy látom a Bibliában, hogy Péter Apostol azt mondja, hogy nem késik el az ígérettel az úr. És pontosan az úr visszővetelővel kapcsolatban mondja, minél melyek késetelemnek tartják, hanem hosszan tűr.

És ez az egy azonban ne legyen elrejtve előttetek, hogy egy nap olyan az úrnál, mint ezer esztendő. Ezer esztendő, mint egy nap. Tehát nekem úgy tűnik a Bibliából, de nem állítom, hogy ez százszerzadikban igazan van, hogy valahogy az úr úgy késik, hogy nem késik.

Tehát, hogy késésnek tűnik, de valójában ő halad a saját menetrendje szerint. És ugye, ha várunk egy tömegközlekedési járműre, akkor mondhatjuk azt, hogy már hosszú ideje nem jött, de ez egy szubjektív dolog, hogy mi az, hogy hosszú idő. De az, hogy késike vagy nem késik, az viszont egy objektív dolog a menetrendhez képest mondhatjuk meg, hogy késik vagy nem késik.

Tehát lehet, hogy mi úgy érezzük szubjektív, hogy késik, hogy már hosszú ideje várunk, és már de jó lenne, hogy itt lenne, mert vacogunk a hidegben, de nem mondhatjuk rá, hogy késik, hogyha a menetrend szerint jár. És ugyanez a helyzet az úrnak a visszővetelével is. Én úgy gondolom, hogy az úrnak megvan a menetrendje, ezt a menetrendet alapvetően kijelentett a Bibliában.

Van ebben egy mozgástér, úgy tűnik, de alapvetően az úr a menetrendjéhez tartja magát. Viszont Jézus mondta, hogy nem tudjuk az időt, ő maga se tudja a napot és az órát, amikor ezek a dolgok meglesznek, tehát amikor ő visszajön, de viszont, mert ezt csak az Atya tudja, de azért a menetrendhez Isten tartani fogja magát. De lehet, hogy van ebben egy Istennek, sőt, biztos, hogy van Istennek egy szabadsága, tehát az is lehet, hogy még nincs eldöntve teljesen, az is lehet, hogy bizonyos dolgoktól függ, hogy mikor jön vissza.

[Szakács Kornis Csilla]
Igen, és erről beszélgettünk, mikor készültünk föl, hogy mi lehetünk ennek a fékjei, mert hogy nekünk még fére kell tollattatnunk, és hogyha mindenki teljes erőbedobással végzi a munkáját, akkor tudjuk a gonoszságot fékezni.

[Eggendorfer Gábor]
Így van, így van. Nagyon fontos szerepe az egyháznak, hogy a gonoszságot fékezze. Azért kell a gonoszságot fékezni, hogy még minél több ember meg tudjon térni, és üdvözlődni tudjon.

Ezért vállal az egyház politikai állásfoglalásokat, és ezért végzünk közéleti tevékenységet is, hogy fékezzük a romlást a világban. De ez sokféle módon történik.

[Szakács Kornis Csilla]
Igen. A természetes alvásnál vagy akár egy álomnál nem érzékeljük, hogy alszunk, csak akkor jövünk rá, amikor felébredtünk. Ezért azodik az a kérdés, hogyha egy hívő szelemi álomban van elaludt, akkor feltudja ezt ismerni?

[Eggendorfer Gábor]
Igen, hogyha felébreztik. Általában magától nem. De szükség van külső hatással.

Külső üzenetre, valamire, ami által felébre, akár egy eseményre, ami olyan esemény történik az életében, amitől felébred. De jobb, hogyha nem ilyen esemény történik az ember életében, tehát olyan nehézség vagy próba, amitől muszáj összeszednie magát, hanem már az ébresztő üzenetekre jól reagál. Sándor is, hát a szilveszer üzenete is egyértelműen egy ébresztő üzenet volt.

És pontosan azt az ígét olvasta fel a Roma 13-at, amit én is terveztem felolvasni. Úgyhogy nem is emlékeztem rá. Nem tudtam, hogy ezt olvasta fel Sándor, csak amikor készült a hommonam, ezt már hallottam mostanában valamikor, és akkor megnéztem, és láttam, hogy pont erről bezélt a Sándor is.

[Szakács Kornis Csilla]
Igen, és jellemzően, mik lehetnek még, tehát a predikáción kívül, mik lehetnek még ilyen ébresztő dolgok?

[Eggendorfer Gábor]
Hát mondom, történhet olyan esemény az emberrel, ami kihozza a szellemi alvásnak az állapotából, de az is lehet, hogy egyszerűen a lelkismerete megmozdul. Rájön arra, hogy régen jobb volt. És nem is a körülmények miatt, tehát lehet, hogy jók a körülményei, hanem belül érzi a belseje, hogy elégedetlen.

Nem olyan a kapcsolata az úrral, mint amilyen volt a mézes hetekben meg. Volt a legjobb időszakokban. És akkor az ember megszomorodik, de egy jó értelemben a megtérésre, az ébredésre szomorodik meg, és elkezdi intenzívebben keresni az urat.

Tehát ez is lehet, hogy így ébred fel.

[Szakács Kornis Csilla]
Belső indítatása.

[Eggendorfer Gábor]
Belső indítatása, igen.

[Szakács Kornis Csilla]
Igen, mondjuk ez a természetes alvásnál is néha megtörténik, hogyha rosszat ámadunk, nagyon fel akarunk ébredni. Igen, de mondjuk az is lehet, hogy egyik hívő egy barátyát figyelmeztetni. Vagy éppen csak beszélgetnek, és a beszélgetésből kijön egy olyan mondani való, kiugrik egy mondalta.

[Eggendorfer Gábor]
Így van, nem csak, hogy előfordul ilyen, hanem kifejezetten felszólít bennünket a Biblia erre. Tehát például, ha megnézzük a Tesszanika levelet, egy Tesszanika 5. Az időkről és időszakokról pedig, testvéreim, nem szükség, hogy írjak nektek.

Mert igen jól tudjátok ti magatok, hogy az úrnak napja úgy jön el, mint a tolvaj éjjel. Mert amikor ezt mondják, békesség és biztonság, akkor hirtelen veszedelem jön rájuk, mint a szülési fájdalom a terhes asszonyra, és semmiképpen meg nem menekednek. De ti, atyanfiai nem vagytok sötétségben, hogy az a nap tolvaj módra lephetne meg titeket.

Majd olvassunk tovább, csak ehhez egy megjelzést tennék. Tehát az utolsó időkkel kapcsolatban beszél itt Pál Lapostól, és ezzel kapcsolatban mondja, hogy éjjel fog visszajönni az úr. Tehát a sötétség idején fog visszajönni az úr.

És mi viszont nem vagyunk a sötétségben, hanem a nappalfiai vagyunk, de mivel közel vagyunk és egyre közeledünk az úrnak a visszajöveteléhez, ezért nem várhatunk arra, és nem számíthatunk arra, hogy a világban tartósan nagyobb világoság lesz, hanem a sötétségnek a növekedésére. Lehet számítani. Most van, hála Istennek, egy olyan tendencia, ami fékkezi így a sötétséget, és ennek nagyon örülünk, és ezt az úratta biztos vagyok benne, hogy sokan a visszajövetel előtt meg tudjanak térni, de ez nem fog örökké tartani.

Ennek előbb-utóbb vége lesz, reméljük, hogy elég nagy időt ad az úr, és még több évet ad. Most ez az év, ez várhatólag ilyen jó év lesz, de bízunk benne, hogy a következők is, de ezt már nem tudhatjuk pontosan. És ezért az biztos, hogy a sötétségnek az ideje lesz, és ezért hívja fel tállapostól a keresztényeknek a figyelmét, hogy ne aludjanak.

És akkor olvasom tovább. Ti mindnyájan a világoság fiai vagytok, és a nappalnak a fiai. Nem vagyunk az éjszakái, sem a sötétségé.

Ne is aludjunk azért, mint egyebek, hanem legyünk éberek és józanok. Mert akik alszanak, éjjel alszanak, és akik részegek, éjjel részegednek meg. Tehát úgy folytatja a tállapostól, hogy mi a fénynek a fiai vagyunk, világoság fiai vagyunk, nappalfiai, nem vagyunk az éjszakái.

Tehát nem kell, hogy mi a külső sötétség nem kell, hogy bennünket is leuraljon. Nem kell, hogy bennünk sötétség legyen, hanem mi járhatunk világoságban, és fontos, hogy abban járjunk. De az tény, hogy amikor erősödik a sötétség, akkor erősödik a nyomás az alvásra.

Tehát, és minél tovább tart a sötétség, annál jobban erősödik az embernek a nyomás az alvásra, akik voltak katonák, és voltak őrségben, azok tudják, hogy ez milyen. És a legnehezebb volt a hajnali őrség váltás, akkor ébren maradni, tehát amikor már az éjszakának az utolsó időszaka volt. Tehát nő a sötétség, egyre nagyobb a nyomás, hogy legyünk szellemileg passzívak, és aludjunk el is.

Ugye az a probléma az alvással, és majd olvasom tovább a TESZONIKA levelet is, az az óriási probléma az alvással, hogy amikor az ember alszik, akkor érzéketlen. És passzív, persze tudjuk, hogy a természetes alvásra szükség van, és történnek az emberben olyan dolgok, amik élményfeldolgozás, stb., amik fontosak az emberi szervezethez. És ezért a természetes alvás a megfelelő mennyiségben pozitív dolog.

De a szellemi alvásban semmi pozitív nincs. A szellemi alvás teljesen negatív. A Biblia teljesen negatívan beszél róla.

És ott nem történik semmilyen regeneráció, csak leépülés történik. És az a baj a szellemi alvással, hogy az ember passzív, és ugyanúgy, ahogy a természetes alvásban a történéseket csak elszenvedi az ember. Nem ő alakítja, nem cselekszik, hanem vele cselekszenek.

És ezért nagyon veszélyes a szellemi alvás, mert amikor az ember alszik szellemileg, akkor nem tudja a környezetét, a dolgokat felmérni, és változtatni, és irányítani. Tehát nincs kezdeményező pozícióban.

[Szakács Kornis Csilla]
Meg nem látja a veszélyeket sem, gondolom.

[Eggendorfer Gábor]
Igen, igen, igen, erre is majd mindjárt kitérlek. De az, hogy nincs az ember kezdeményező pozícióban, a szellemi halál állapotában. A sodrodáson.

Igen, pontosan. Tehát a dolgok történnek vele, és ő reagál a dolgokra, de nem ő irányít. Nem fej, hanem farog.

Mert a fejnek pontosan ez a lényege, hogy a fej irányít. A fargod meg irányít. És Isten viszont azt szeretné, hogy fejek legyünk.

Hogy ne úgy történjenek velünk a dolgok, hanem hogy mi irányítsuk a dolgokat. Tehát, hogy mi legyünk kezdeményezők. De ehhez éber állapotban kell az embernek lenni.

Tehát egy szellemi aktivitásnak az állapotában kell lenni. Hogy az emberrel ne történjenek a dolgok, hanem ő alakítsa a dolgokat. És ugye a másik probléma az alvással, hogy nem is érzékeli az ember, amit reutaltál is.

Nem is érzékeli, hogy mi történik körülötte, és minél mélyebben alszik, annál kevésbé érzékeli, hogy mi történik vele. És pontosan ebből fakad a veszély is, hogy egy nagyon veszélyeztetett állapot az alvásnak az állapota. És a Bibliában több olyan történetet olvasunk, amikor alvás állapotában öltek meg embereket.

Például Jáhel Siserát. Egy nő tudta megölni a legyőzhetetlen hitt kanoneus seregnek a fővezérét. Egy erős, harc edzett férfit.

Igazi vezető. Egy nő tudta megölni. Miért?

Mert aludt.

[Szakács Kornis Csilla]
Igen, ezt nagyon-nagyon elgondolkodtak.

[Eggendorfer Gábor]
Nagyon elgondolkodtak. És a másik Sámson és Delila. Hát ott is, ugye, mit csinál Delila?

Elaltatta a Sámsont. És miután elaltatta, utána meg tudta fosztani az erejét. És utána ki tudták szúrni a szemeit, mert azt csináltak velő, amit akartak.

Megölni szerencsére nem ölték meg. Ezt utána megbánták később, mert újra kinőtt a Sámson haja, és ugye bosszút tudott állni rajtuk. És az a fantasztikus jó hír, hogy mi erősek vagyunk.

Mert Krisztus bennünk van, az Ige bennünk van, Szent Szelem bennünk van. Tehát óriási nagy potenciál, óriási nagy lehetőség van bennünk. De ez az erő csak akkor látszik meg bennünk, akkor hat, akkor működik, hogyha éblen vagyunk.

Ha alszunk, akkor nem működik. Sőt, el is veszíthetjük ezt az erőt, ahogy Sámson is elveszítette az erejét. Úgyhogy ezért a szellemi alvásnak az állapota, az egy veszélyes állapot is.

És ezért nagyon fontos, hogy öt évben lennünk. És azt szeretném mondani, hogy azt éreztem, ahogy így készültem erre a témára, hogy mondjam el, hogy komolyan kell venni ezeket a figyelmeztetéseket. Tehát, Isten szól az alvó keresztényekhez.

Ezt magamnak is mondom, meg mindannyian, bár igyekszem nem aludni, de ez mindenkinek fontos, hogy vegyük komolyan ezeket a figyelmeztetéseket. Sándoroni keresztül is szól, hiszem, hogy másokon keresztül is szól, és egyértelműen az ébreszget bennünket az Úr, és vigyelmeztet. És amikor elég meg fogunk állni, az ítéletünknél figyelembe fogja venni azt, hogy megkaptuk ezeket a figyelmeztetéseket, és hogyan reagáltunk ezekre.

Tehát ő nem azért figyelmeztet, mert piszkálni akar bennünket, hanem azért figyelmeztet, mert nagyon fontos, hogy felébredjünk. És ne legyünk ebben a kiszolgáltatott, veszélyeztetett állapotban.

[Szakács Kornis Csilla]
Ahogy Jézus is keltegette a tanítványokat.

[Eggendorfer Gábor]
Hát igen, ugye a Gecsemánikertben ott is elaludtak, ahogy te is mondtad, elaludtak a tanítványok. Miért aludtak el? Mert olyan rettenetes szelemi nyomás volt a Gecsemánikertben, hogy egyszerűen nem tudtak ébren maradni.

Pedig Jézus Maga mondta nekik, hogy maradjanak együtt, maradjanak ébren, és imádkozzanak. Többször is mondta, többször is elaludtak. Miért?

Mert ott volt az a szelemi teher. De azért nálunk nincs akkora szelemi teher, mint ott volt a Gecsemánikertben.

[Szakács Kornis Csilla]
Ez lehet egy figyelmeztető jel, tehát hogyha érezzük a nyomást, érezzük a passzivitást.

[Eggendorfer Gábor]
Igen, persze, egyértelműen. Már a fáradtság is a jel, tehát a szelemi fáradtság, hogy az ember, hogy mondjam, már kezdi elveszíteni a tüzet. Kezdi elveszíteni a dinamizmus.

És kezd kimenni belőle a lendület. Úgy érzi, hogy elfáradt szelemileg. Na ez már átvezetett a szelemi alvásnak az állapotába.

Legfrissebb