Happy Day - 2024. 03. 18.
A Happy Day mai adásában:
- 00:00 Megvallás Németh Sándorral
- 03:32 Bibliaolvasás EFO: II. Krónikák 15-16. rész
- 10:07 Ne változtasd meg Isten törvényeit - Németh Sándor prédikáció részlet
- 11:31 Demos Shakarian - A föld legboldogabb emberei: Harmadik fejezet 1.rész
- 22:13 Nabukodonozor álma- Eggendorfer Gábor
Az adás gépi átirata:
[Szignál]
Kezdődik a Happy Day, a Hit Rádió napi hit életi válogatása. Hallhatóvá tesszük a halhatatlant. Happy Day!
Hitvallás, megvallás. Mondjuk ki közösen Isten Igéjét, most a Hit Rádióba.
[Németh Sándor]
Mondjuk közösen a hit, a győzelem. Mert ki az, aki legyőzi a világot? Azok, akik hiszik, hogy Jézus a Krisztus, az Isten egyszülött fia, akit Isten a halálba adott a bűneinkért, de a harmadik napon föltámasztott a halálból.
És ő az Istenek az igazsága, aki elhozta számunkra a megazulásnak a kegyelmét és kegyelmi ajándékait. Mert hiszem, hogy a názati Jézus Krisztusban jelent meg Istenek a kegyelme és igazsága minden ember számára. És megvan írva, hogy megismeritek az igazságot, és az igazság szabaddá tesz benneteket.
És hiszem, hogy nem a szolgaság szellemét kaptam, hanem a fiúság szellemét, amely által Isten atyám lett, én pedig Istenek az örököse. És hiszem, hogy nagyobb az, aki bennem van, mint aki a világban van, mert Isten szelleme költözött belém, mert vettem a szent szellemet, ezért a testem a szent szellemnek a temploma. És hiszem, hogy a szent szellem elvezet minden igazságra, eszembe juttatja Jézus beszédeit, és a bekövetkezendő dolgokat is kijelenti nekem.
És a szellememmel tesz együtt bizonságot, hogy én az Isten gyermeke vagyok, hogy föl van írva a nevem az élet könyvében, és hiszem, hogy a názati Jézus Kisztusban örök életem van, mert az ő halálával, eltemetkezésével, föltámadásával egy év álltam a vízkerességben, és meg van írva, hogy aki meghalt, az fölszabadult a bűn uralma alól. És hiszem, hogy rajtam nem a bűn uralkodik, hanem a kegyelem. Ezért kijelentem, hogy nincseni már semmi kárhoztatásom, mert Krisztus Jézusban vagyok, és nem te szerint járok, hanem szellem szerint, és Jézus Kisztus életének a szellemi törvénye megszabadított a bűnnek és a halálnak az uralma alól, és a régiek elmúltak, s éme újjá lett minden.
Igazságban és valóságos szentségben teremtett engemet újjá az Úr. Ezért nem a világhoz tartozok, hanem az Úrhoz tartozok. Hallelujah!
Hallelujah! Hallelujah! Hallelujah!
Amen! Így van, nem a világhoz tartozol, hanem az Úr Jézus Krisztushoz. HAPPY DAY!
[Szignál]
Olvasd velünk a Bibliát ma is! Következik a Szentírás egyszerű fordítása Diószegi Dávid tolmácsolásában.
[Diószegi Dávid]
Krónikák második könyve. 15. rész Isten szelleme szállt Azar Jáhura, Ódéd fiára.
Kiment Ászá és serege elé, és ezt mondta nekik, Hallgassatok rám, Ászá és Júda meg Benyámin népe! Az örökkévaló veletek van, ameddig ti is vele vagytok. Ha keresitek őt, meg is fogjátok találni.
De ha elhagyjátok, ő is elhagyt titeket. Izrael népe régóta él az igazisten nélkül, tanítópap és törvény nélkül. Amikor bajba kerültek, az örökkévalóhoz, Izraelistenéhez fordultak.
Keresték őt, és akkor meg is találták. Azokban az időkben nem volt békessége sem azoknak, akik útrakeltek, sem azoknak, akik hazatértek, mert súlyos csapások zúdultak az országok minden lakosára. Egyik nép a másikat pusztította.
Egyik város a másikra támadt, mert Isten sújtotta őket mindenféle bajjal. Ti azonban legyetek erősek, és kezetek ne lankadjon, mert munkátoknak meg lesz a jutalma. Amikor Ászá hallotta ezeket a szavakat, és ódít proféta proféciáját, felbátorodott, és teljesen kiírtotta az utálatos bálványokat Júda és Benyamin területéről, valamint azokból a városokból, amelyeket Ephraimdom vidékén elfoglalt.
Azután helyreállította az örökkévaló oltárát, amely az örökkévaló templomának oszlopcsarnoka előtt állt. Majd Ászá összehívta Jeruzsálembe a népet Júdából és Benyaminból, sőt azokat is, akik Ephraim, Manassé és Siman törzséből közöttük laktak. Ugyanis Izrael országából sokan átköltöztek Ászák királyságába, Júdába, mert látták, hogy istene, az örökkévaló vele van.
Így hát uralkodásának 15. évében, a harmadik hónapban nagy sokaság gyűlt össze Jeruzsálemben. Az etiópok elleni hadjáratban szerzett zsákmányból áldoztak az örökkévalónak 700 bikát és 7000 juhat.
Szövetséget kötöttek és megfogadták, hogy az örökkévalót, őseik istenét fogják keresni és követni teljes szívvel lélekkel. Elhatározták, hogy ha valaki nem akarja az örökkévalót, Izraelistenét keresni és követni, annak meg kell halnia, akárki legyen, férfi vagy nő, idős vagy fiatal. Ezt az ígéretüket esküvel is megerősítették, az egész sokaság hangosan felkiáltott, megfújták a trombitákat és a sófárokat.
Egész Júdanépe örvendezett és újongott az eskü miatt, mert teljes szívvel lélekkel tették ezt. Teljes szívvel keresték az örökkévalót, és meg is találták. Ő pedig békességet és nyugalmat adott nekik körös körül mindenfelől.
Ászák király még saját anyját, Malkát is megfosztotta az anyakirálynői méltóságtól, mert Malká egy utálatos báványt állított fel a seratiszteletére. Ászák kivágotta ezt a báványt, összetörte és megégette a Kidron patak völgyében. A magaslatok ugyan megmaradtak Izraelben, Ászá szíve azonban tiszta volt egész életében.
Ászá bevitte Isten templomába azokat az ezüst és aranytárgyakat és egyéb kincseket, amelyeket apja, abijjá, illetve ő maga az örökkévalónak szentelt. Uralkodásának 35. évjéig nem volt több háború Júdában.
Ászá uralkodásának 36. évjében Balsá, Izrael királya bevonult Júdaországába, és Ráma városában elkezdte egy erődítmény kiépítését. Azért tette ezt, hogy ellenőrzése alatt tartassa a Júdába vezető utat, és megakadályozza, hogy bárki oda bejusson, vagy hogy onnan kijöhessen.
Ekkor Ászá aranyat és ezüstot hozott ki az örökkévalóházából és a királyi palotából. Az egészet elküldte Benhadadnak, a Rám királyának, aki Damaszkusban uralkodott, és ezt üzente neki. Kössünk szövetséget, ahogy apám és a te apád is szövetségesek voltak.
Ezt az ezüstöt és aranyat neked küldtem. Bontsd fel a Balsával, Izrael királyával kötött szövetségedet, hogy Balsá vonuljon vissza. Benhadad teljesítette Ászá kérését, és hadseregét Izrael ellen küldte.
Megtámadták Izrael városait, Ijont, Dánt, Ábélmáimot és Naftali raktárvárosait. Amikor Balsá ezt meghallotta, abbahagyta a rámai erődítményi építését, és elvonult onnan. Akkor Ászá király összegyűjtött Júdában minden férfit, és elhordatta az építőanyagot, a köveket és a gerendákat, amit Balsá összegyűjtött rámában.
Ezekkel azután Geba és Miczpá városait erősítette meg. Ezután Hanáli, a látó, elment Ászához, Júda királyához, és ezt mondta neki.
[Diószegi Dávid]
Mivel nem az örökkévalóban, Istenedben bíztál, hanem Arám királyában, azért menekült meg a kezed közül Arám királyának a hadserege.
[Diószegi Dávid]
Nem emlékszel, milyen hatalmas sereggel jöttek ellened az etiópok és a líbiaiak? Mennyi harci szekérrel és lovassal? De mivel az örökkévalóban bíztál, ő mégis a kezedbe adta őket.
Mert az örökkévaló szeme átfésüli az egész földet, és keresi azokat, akik teljes szívvel lélekkel bíznak benne és ragaszkodnak hozzá. Hogy erejét és hatalmát megmutathassa abban, ahogyan megsegíti őket. Ostoban döntöttél ebben a dologban.
Ezért mostantól fogva háborúk lesznek ellened. Emiatt Ászá annyira megharagudott Hanánira, hogy börtönbe zárhatta. De nem ő volt az egyetlen, akivel Ászá igazságtalanul bánt.
Másokat, egyszerű embereket is bántalmazott ebben az időben. Ászá tettei az elsőtől az utolsóig meg vannak írva Jóda és Izrael királyainak könyvében. Uzsalkodásának 39.
évében Ászá súlyosan megbetegedett. A lábaid valamilyen betegség támadta meg. Azonban ebben a helyzetben nem az örökkévalót kereste, és nem az ő segítségében bízott, hanem az orvosokban.
Nem sokkal ezután uzsalkodás a 40. évében meg is halt, akár csak ősei. Dávid városában temették el, abba a szikla üregbe, amelyet magának készítetett.
Sírját, amelybe fektették, megtöltötték jó illatú fűszerekkel és balzsammal, majd nagy tüzet gyújtottak a tiszteletére.
[Németh Sándor]
Az Isten nem adott az embernek törvényalkotó jogot. Az elköltsít törvényt Isten adta, Istennek kizárólagos joga van ehhez, és a világ ezt persze mindig is ebben kéthelkedett, de a keresztényekkel kapcsolatosan a alapkövetelmény, hogy ezt fogadják el, és ne változtassák meg. Miért nem?
Mert ahogy mondtam, ez méreg a szellem számára. És ha üdvözölni akarsz, örök életet akarsz kapni, nem akarsz a pokolba kerülni, és nem akarod, hogy az Istennek az eljövendő haragjának legyél az áldozata, akkor egyértelműen változtatni kell az embernek, ha bűnben él és bűnös életet élt, el kell azt hagyni, és természetesen az első, hogy a názati Jézus vérével megmosakszik, és ennek következtében létrejön a hit, mert abban a pillanatban, amikor bejön a szellemedre a bűnbocsánat, akkor már a szellemed könnyen alkalmas, képes válik a hitre. Addig nehéz az embernek a hit, amíg a bűn terhel alatt van a szjelleme.
[Sárosi Renáta]
Az örményhagyományok értelmében, tehát számunkra sem volt kérdés, hogy így tegyünk, az újdonsült házasok közös életük első egy-két évében az ifjú férj családjánál laktak. Ám ebben az időszakban a nagy, spanyol stílusú házra sötét ány vetült Luszi egészségi állapota miatt. Tizenegy évesen, melkasi sérülést szenvedett egy iskolai buszbal esetben, és egyre gyakrabban panaszkodott nehézkeslégzésére.
Úgy tűnt, sem a sebészeti beavatkozás, sem az imádkozás nem képes meghozni számára a teljes gyógyulást. – Istenem, miért? – kérdeztem újra és újra.
– Miért gyógyítottad meg Florence könyökét, Luszi melkasát pedig, miért nem? Róz és én a családomnál éltünk, amikor 1934 októberében megszületett Richard fiunk. Azonnal nekiláttunk saját otthonunk felépítésének a szomszédban.
A következő néhány év kihívást jelentett a teljgazdaságok számára, azonban a mi vállalkozásunk még a világválság idején is nagyobbra nőtt, mint amiről édesapám valaha is álmodott. Amikor még a szerszámgyárban a bőrfeldolgozás során keletkező piszokban dolgozott, vagy amikor a zöldségekkel telerakott szekér elé befogott csekket nógatta. Már a miénk volt a legnagyobb gazdaság Kaliforniában, így apámban egy új álom kezdett körvonalazódni, hogy a világon a miénk legyen a legnagyobb.
Valaki egyszer azt mondta, hogy sehol a földön nincsen olyan teljgazdaság, ahol háromezer tehenet fejnek naponta. Így hát ezt tűztük ki célul. Persze az új álom más terveket is életre hívott.
Megnöveltük a teljszállítókocsiaink számát. Volt már háromszáz teherautónk, ötszázzal pedig akár az egész államot el tudtuk volna látni. Járműveinket takarmányszállításra, valamint a sertések és vágó marhák húsfeldolgozó üzemekbe történő szállítására is használtuk.
A nagyra törő ambicióknak semmi nem szabott gátat. Nem is csoda, hiszen Amerikában egy örmény bármit megvalósíthatott kemény fizikai munkával, amit aztán feltételezhetően véghez is védt. Szívügyemé vált a Bizalom 3, azaz a harmadik tejüzemünk felépítése, amivel 3000 állat befogadására növekedett a kapacitásunk.
Majd vásároltunk egy 16 hektáros földterületet, ahol karámok és sílók építési munkálataiba kezdtem, valamint egy korszerű istálót és egy olyan tejüzemet is felhúztunk, ahol a tej közvetlenül az üvegekbe fojt, mindenfajta emberi kézzel történő érintkezés nélkül. Olykor meg-megfordult a fejemben, hogy Istennek vajon még mindig ugyanaz a terve az életemre nézve, mint amiben gyerekként olyan biztos voltam. Ám, hogy őszinte legyek, már nem teljesen Isten állt az életem középpontjában.
Természetesen továbbra is eljártunk vasárnaponként a Glass Streetre, kis Richardunk hősiesen végigzögykölötte az utakat a hátsóülésen. Amikor azonban őszintén magamba néztem, tudtam nagyon jól, hogy a gondolataimat éppen úgy, mint minden energiámat valójában az üzlet köti le. Egyáltalán nem volt szokatlan tőlem, hogy reggel 7-től éjjel 11-ig dolgozzam.
1936-ban új vállalkozást indítottam, egy műtrágyaüzemet, és attól kezdve gyakran éjszakákon át az íróasztalnál ültem. Még az imáimban is a Lucerna árának kedvező alakulása, vagy a járműveink üzemanyagfogyasztása kapta a fő szerepet. Aztán ott voltak azok a mindennél fontosabb döntéshelyzetek, amelyekkel minden tejgazdálkodó szembe találja magát.
Példának okáért a megfelelő tenyész állomány kiválasztása. Egy jó tulajdonságokkal bíró tenyészbika ára még a 30-as évek közepén is akár a 15 ezer dollárt is elérhette. De még egy ilyen árcédula ellenére is a tenyészbika vásárlás meglehetősen kockázatos vállalkozásnak számított, bármennyire is rendelkezett a kiszemelt állat kékszalagos pedigrével.
Nem lehetett ugyanis tudni, hogy képes-e tovább örökíteni kívánatos tulajdonságait az utódainak. Ezer bika közül csupán egy képes erre folyamatosan. Ezért az árveréseken mindig így imádkoztam a hangzavar és porfelhő közepette.
Uram, te teremtetted ezeket az állatokat. Látod minden sejtyüket és szövetüket. Mutasd meg, melyik bikát vásároljam meg.
Sokszor a legvéznább bikaborjút választottam a karámból, majd a szemem előtt fejlődött díjnyertes tenyész állattá. Keresztény hitemet mindig magammal vittem a tehénistálókba is. Nem is tudnám megmondani, hányszor fordult elő, hogy éjszakákat ott álltam egy-egy lázasborjú mellett és imádkoztam érte.
Másszor pedig egy vajudó tehénért, és figyeltem, ahogy az állatorvos teljes álmulatba esve nézte, hogyan vitte véghez az ima mindazt, amit ő emberi erővel nem tudott. Igen, még mindig hittem. Így van.
A cégünk nevében szereplő bizalomszó az Isten bevetető bizalomra utalt, és valóban ő benne bíztunk minden egyes nap. Csakhogy úgy tűnt, hogy inkább a kapni akarok oldalon állok, miközben nagyon keveset adok. Éppen emiatt voltam annyira tanács talan a proféciával kapcsolatban, amit Róz és én kaptunk.
Milton Hansen szobafestő volt, abban az időben, amikor az égvilágon senki nem igényelte a szobafestők munkáját. Egy magas, cingár, világos hajú norvég, akinek többje is lehetett volna, mint a nyomorúságokból való részesedés, és mégis a legvidámbabb ember volt, akit valaha ismertem. Mindig tudtuk, mikor jön látogatóba, mert már az utca végéről hallottuk, ahogy torka szakadtából himnuszokat énekelt az úrnak.
Egyik este, amikor Róz, Milton és én a nagynak nem mondható nappalinkban üldögéltünk, Milton hirtelen hosszú karjait a magasba emelte, és remegni kezdett. Ő a pünkösdi mozgalom azon irányzatához tartozott, ahol az Isten tiszteleteken az emberek becsukták a szemüket, felemelték a kezüket, és hangos, szónoki stílusban beszélni kezdtek, amikor a Szent Szellem leszállt rájuk. Róz és én kiválasztott edények vagyunk, mennydörögte.
Az úr lépésről lépésre fog vezetni bennünket. Isten dolgait tartsátok szem előtt, mondta Milton, mintegy szavalva. Be fogtok lépni a városok kapujén, és senki nem fogja bezárni azokat előttetek.
Államvezetőkkel fogtok szent dolgokról beszélgetni, szerte a világon. Rózra pillantottam, és láttam, hogy ugyanúgy meg van döbbenve, mint én. Fontos államférfiak, utazgatás a világban, hiszen egyikünk sem járt még Kalifornián kívül.
És egy hároméves kisgyerekkel, na meg egy úton lévő babával a reményeink és álmaink csupán a saját kis családunk körül összpontosultak. Milton biztosan látta az arc kifejezésünket. Ne engem hibáztassatok barátaim, mentekedőzött megszokott kedves hangján.
Csupán elismételtem, amit az úr mondott. Én magam sem értek belőle semmit. Szinte biztos, hogy tüstént elfelejtettem volna Milton proféciáját, ha nem lett volna egy második meglepő élményben is részem.
Néhány nappal később, merő véletlenségből, belecsöppentem egy hétköznap tartott Isten tiszteletbe a városnak egy olyan részén, ahol azelőtt még sosem jártam. Az Isten tisztelet befejezéseként a színpad elé invítálták azokat, akik át akarták adni az életüket Jézus Krisztusnak. És talán mert tudtam, hogy a szellemi életem nem olyan, mint ami ennek lennie kellene, én is előre mentem és letérdeltem.
A pásztor a térdelő emberek mellett elhaladva mindegyikükért imádkozott kézrátétellel. Amikor hozzám érkezett, az egész gyülekezetet betöltő hangon így szólt. Fiam, egy különleges munkára kiválasztott edény vagy.
Vezetni foglak téged. Magasrangú kormánytisztviselőkhöz látogatsz majd el a világ számos pontjára az Úr nevében. Amikor megérkezel egy városba, a kapui megnyilnak előtted, és senki nem lesz képes bezárni azokat.
[Szignál]
Best of Hit Rádió.
[Műsorvezető]
Sziasztok! Tehát ahogy hallhattátok, most az ideidő következik, és itt van már velem a stúdióban Egendorfer Gábor lelkész. A témánk pedig Nabu Konnadozor álma.
Nabu Konnadozornak elváltozása lesz, hogy ez mit szimbolizál az utolsó idők szempontjából. Daniel könyvének negyedik fejezeténél járunk, és talán kezdjük akkor a beszélgetésünket, hogy ugye foglaljuk össze, és kicsit beszéljünk arról, hogy mit olvasunk itt.
[Eggendorfer Gábor]
Mindenek előtt szeretettel köszöntlek Patrik téged is, és a kedves hallgatókat is. És hát röviden összefoglalnám akkor a Daniel könyvének a negyedik fejezetében leírtakat. Ugye Nabu Konnadozor az új babiloni birodalomnak a királya, aki lerombolt a Jaruzsállamért, és a Jaruzsállami Tamplomot is, és a zsidó népet a déli királyságból deportálta a babiloni birodalom belső részeibe.
Ő lát egy álmot, egy hatalmas nagy fáról, ami rendkívül virágzó, rajta fészkálnak a madarak, vadállatok, mindenféle állatok vannak az árnyékában. És a babiloni birodalom, a babiloni birodalom, a babiloni birodalom, a babiloni birodalom, a babiloni birodalom, a babiloni birodalom, a babiloni birodalom, a babiloni birodalom, a babiloni birodalom, a babiloni birodalom, a babiloni birodalom, a babiloni birodalom, a babiloni birodalom, a babiloni birodalom, Nemzeti youtube kresztetményiség pláne. Amikor nakit keresem az álmodat, miért nem újon el felette, és Nabukodonoszor nem érti meg ezt az álmot, és összehívja a bölcseit, hogy fehetségmeg neki az álmod, de nem tudják, ekkor Dánielhez fordul.
és a megfelejtése pedig az, hogy a nagy fa az Nabukodonoszor király, és hogy Isten, tehát hogy nagyon nagy hatalmat adott Nabukodonoszornak, amikor felfúvalkodik, és a dicsőséget teljesen magának adja, akkor Isten el fogja venni a hatalmát. Tőle ideiglenesek, és hát egy nememberi külseje lesz, és hét évig lesz ilyen állapotban, de nem veszik el tőle a királyságot, hanem helyettesítik közben. De hét év múlva rájön arra, visszajön az értelme, rájön arra, hogy isteni világokat is megfogja, és az a helyet az én, Isten az, aki a hatalmat adta neki, Istennek adja a dicsőséget, és ekkor visszatér teljesen az értelme, és visszahelyezik a pozíciójába, és még nagyobb hatalmat és dicsőséget kap, mint ami előtte van.
És azt olvassuk, hogy miután megfelejti az álmot Dániel, utána eltelik tizenkét hónap, majd Nabukonor az az egyik nap sétál a palotájában, és azt mondja, hogy nem ez az a nagy babilon, amelyet én építettem a saját dicsőségemre, a saját erőm által, és akkor szól egy szózat hozzá, hogy most teljesedik be az álom, elvételik tőled a királyságod, Nabukonorzor megőrül, állati szív adatik neki, ez egyébként egy ismert betegség, nem gyakori, de előfordult ismert betegség, hogy az embere úgy kezdve viselkedni, mint egy állat.
Szóval ezt történik Nabukonorzorral, betegsedik a profécia, és hét évig van ilyen állapotban, aztán Istennek adja dicsősséget, visszatér az értelme, és utána újra király lesz, és sokkal nagyobb hatalmat és dicsősséget kap, mint ami előtte volt neki.
[Műsorvezető]
Ugye Nabukonorzorról tudjuk is, hogy a Dániel könyvében már máshol is olvashatjuk, hogy ő mást is szimbolizál, mint aranyfej, ugye a Dánieli jelképrendszerből, hogy az ő felfúvalkodottsága annak ellenére, hogy azért korábban már Dániel fejtette meg álmát, és tudta azt, hogy Dániel istene az egyik az isten, hova tehetjük az ő felfúvalkodottságát? Mit szimbolizálhat ez?
[Eggendorfer Gábor]
Azt úgy tűnik, hogy elismerte már, miután Dániel megfejtette az első álmát, hogy az ő istene, Dániel istene a legmagasabb isten, de nem lett monoteista. Nabukonorzor ez kiderül a szövegből, hogy istenek szelleméről beszél, hogy az van Dánielben, meg Baltozának nevezi, azt mondja, hogy az én istenemnek a neve, ebben a Baalnak a neve, vagy a Bélnek a neve van benne. Úgyhogy, hogy előtte még nem tért meg Nabukonorzor, nem istent fogadta el, a Ábrahám Izsák Jákob istenét az egyedül istennek, és ezért ennek a próbának a végére ismeri fel, hogy istennek kell adni a dicsősséget, és utána megtér istenhez, úgy tűnik.
[Műsorvezető]
És akkor térjünk rá magára a kérdés körünkre. Tehát, hogy milyen szimbol.
[Eggendorfer Gábor]
Először is a Dániel könyvéről csak annyit szeretnék elmondani, hogy Dániel könyve nem egyszerűen csak profécia, hanem apokaliptikus könyv. Az Ószövetség apokaliptikus könyve, az Új Szövetségben a Jelenések könyve az, ami megfelel neki. Időrendben megadja az eseményeknek a sorrendjét egyrészt.
Másrészt, amit szeretnék hangsúlyozni, hogy a Dániel könyvében nem csak a proféciák, nem csak az álmok, nem csak a látomások azok, amik a jövőre vonatkoznak, és profétikus üzenetük van, hanem a történeteknek is. Tehát akár, ha gondolunk a Dániel háromra, amikor fölállítanak Nabukonorzor parancserre egy aranyszobrot, és azt kell, hogy imádják, és akik nem imádják, bedobják őket a tüzes kemencébe, de az ifjak, a három ifjut, Dániel barátait, Isten megvédi a tűznek az erőjétől, és kiszoborítja őket. Tehát ez is profétikus.
Ez például a nagy Fenavat képéről szól, valamit majd felfognak állítani a Jeruzsálimi templomban. Dániel hat, tehát amikor a verenbe vetik Dánielt az oroszlánok vermében, mert a király egy rendeletének nem engedelmeskedik, ez pedig a názereti Jézusnak a haláláról, szenvedéséről, pokorra való lemenetérről, és onnan vannak feltámadásáról szól. Tehát ez is profétikus maga történet, és a Dániel négy is egy ilyen szimbolikus, profétikus történet, és hát ezt szeretnék most egy kicsit elemezni.
[Műsorvezető]
Így fogjuk folytatni akkor a beszélgetésünket egy szám után, és hát maradjatok mindenképpen velünk, mert ugye a körvetkező bologban konkrétan rá fogunk térni a Dániel könyvének ezen fejezetének szimbólumaira. Sziasztok, folytatjuk tehát a beszélgetésünket Engendorfer Gáborral, a hídgyülekezete lelkészével. Ugye a témánk pedig Nabukonodozor, és az ehhez kapcsolódó szimbólumrendszer.
Ugye azzal a történettel foglalkozunk a Dániel könyvének negyedik fejezetében, mikor hát Nabukonodozor felfúvalkodottsága miatt gyakorlatilag állati szívet kapott, és úgy kezdett el viselkedni, mint egy állat, mint egy hét éven keresztül, utána kapta vissza a királyságát. És hát akkor kezdjük itt a második blokkot szépen sorban a szimbólumrendszerekkel.
[Eggendorfer Gábor]
Jó, hát először is a fő szimbólumokat kiemelném a történetből. Nyilván az első, Nabukonodozor. Nabukonodozor, én úgy látom, a pogánságnak a szimbóluma, talán az egész emberiségé, de a pogánságé mindenképpen.
Ugye ő az a pogán király, aki lerombolja Jeruzsállemet, lerombolja a templomot. Dániel kettőben olvasunk róla, amikor az álmában egy szobrot lát, és az pedig az emberiség tőle induló, tehát az ő korszakától kezdődött történelmét írja le egészen a messiás eljöveteleik, tehát az úgynevezett nemzetek idejéte. Tehát ő a pogánságnak a szimbóluma, vagy akár az egész emberiségé.
Ugye Babylon király, a Bábel, Babylon a lázadásnak és a kevésségnek a központja, ott indult ki az özönvíz után az emberiségnek a lázadása, honnan indult ki, és ott is a fő motivum a kevésség volt. Azt mondták, ne szóródjunk szét, ne csináljuk meg azt, amit Isten mondott, hanem maradjunk együtt, szerezdünk magunknak nevet, építsünk várost és tornyot, amelynek a tete az eget érje. Ő Babylonnak a királya, tehát egy rendkívül fontos szereplő, és a pogánságnak, illetve az emberiségnek a szimbóluma.
Dániel azt gondolom, hogy Isten felkel népének a szimbóluma. Tehát Isten igazi népének, szent szellemmel betöltött, felkel népének a szimbóluma. És ami nagyon fontos, a király örültségének, az az ítéletnek az ideje.
Az hét év, és ez az utolsó hét év, az emberiség utolsó, tehát a messziás eljövetele előtti utolsó hét évének a nagy nyomorúságnak, vagy legalábbis az egy kérdés, hogy a nagy nyomorúság az egész hét évre vonatkozik, vagy csak a második felére, de mindenképpen ez egy hét éves ítéleti időszak lesz az emberiség életében, az örültségnek az ideje. Ez szimbolizálja Nabukonodzornak az örültsége.
[Műsorvezető]
Ugye pont az jutott eszembe, hogy ahogy említetted az első blogban, hogy Nabukonodzor annak ellenére, hogy tudta, hogy Dániel istene az egyik az Isten, ugye még nem tért meg, de tisztában volt azzal, hogy hát valószínűleg az ő látta. És ugye Istenek szellemének szelleme kifejezést használja, és az abszolút megfelelthethető a mai korszakunkra, amit hívjunk úgy mondjuk a nyugati kultúrának, hogy egy posztkeresztény, humanista, keresztény alapokon nyugva.
[Eggendorfer Gábor]
Igen, volt már megtapasztalásuk Istenne, de nem tértek meg Istenhez. Ez történt valóban a Nabukonodzorral is. Volt már megtapasztalásuk, több is, legalább kettő, sőt három, amit rögzít a Biblia.
Lehetett még ezen kívül más is, de még nem tért meg Istenhez. És mi volt a Nabukonodzor ítéletének az oka? A kevéssége.
És az emberiség kevésségének a kiteljesedése lesz az, ami igazából, és ilyen módon a lázadásnak a kiteljesedése, ami miatt jön az emberiségre, illetve a pogánságra az emberiségre az utolsó hét évben az Istennek az ítélete, elhiszik az emberek, hogy olyanok lesznek, mint az Isten. Már az emberiség nem az egyének, de az emberiség elhiszi, hogy ő valami nagyon-nagyon nagy, és akár azt is elhiszi, és én ezt nagyon könnyen el tudom képzelni, hogy elhiszik azt az emberek, hogy halhatatlanok tudnak lenni. Azért, mert azt mondja a Biblia, hogy Isten kiszolgáltatja őket, hogy higgyenek a hazugságnak.
És a hazugság az egyes száman a hazugság, és az pedig szerintem az a hazugság, amit a sátán mondott Évának, hogy bizony nem haltok meg, mert ez a hazugság. Hanem olyanok lesznek, mint az Isten, és szerintem ezt az emberiség el fogja hinni.
[Műsorvezető]
Igen, ez az abszolút tapasztalatú, hogy ehhez már most rendkívül közel van az emberiség.
[Eggendorfer Gábor]
Igen, legalábbis így látják a tudósok. Így van. Úgyhogy ez az emberiség kéveléségének a kiteljesedésé lesz az ítélet oka.
De nézzük versenként, ugye a második versben olvassuk, hogy álmot láttam, megrettettent engem a gondolatok az én ágyamban, fejemlátásaim megháborítottak engem. Ma is ezt már nagyon sok világi emberben lehet látni, hogy van egy félelem. Van egy apokaliptikus várakozás.
Nem tudják még mit től. Nabukonorzó se tudta, hogy mit jelent az álma, de valahogy a szellemében érezte, hogy ez baj. Ez bajt jelent.
És valahogy érezte, hogy ez vele kapcsolatos. És én ezt látom, hogy bár az emberek igyekeznek ezt elnyomni, de nagyon sokakban mélyen ott a szellemükben ott van az, hogy érzik belül, hogy baj lesz. Baj lesz.
[Műsorvezető]
Talán sokan ezért is fordulnak okkultizmushoz, mert mindenféle természet föltűnt.
[Eggendorfer Gábor]
Abszolút. Meg hát az élményeknek az őrült hajhászása, ami ez haláltánc. Tehát ez az együnk-kigyünk, holnap úgyis meghalunk életérzésnek a kibetüléssel.
Mondom, ha nem is tudatosul, de ez benne van az embereknek a szellemében.
[Műsorvezető]
Mit jelent Daniel neve?
[Eggendorfer Gábor]
Daniel neve az azt jelenti, hogy Isten a bírám, illetve azt is, hogy Isten bírója. Tehát ugye a Daniel könyvének a proficiái nagy vészt erről az utolsó időszakról, az ítéletnek az időszakáról szólnak. Úgyhogy a neve is ezt jelzi.
[Műsorvezető]
És akkor tehát a második fejezet így gyakorlatilag már az ítéletre vonatkozó, az apokalipszisra vonatkozó.
[Eggendorfer Gábor]
Igen, ugye érdekes nagyon, hogy a király bölcsei nem tudják megfejteni az álmot, és ez ma is igaz, tehát a világ bölcsei nem értik az Istennek a kijelentéseit. Még akkor sem, ha esetleg ismerik a Bibliát valamilyen szinten. Mert sok világi azért ismeri.
Egyre kevésbé egyébként, de azért sok világi értelmiségi azért valamilyen szinten ismeri a Bibliát, de nem érti. Nem értik a kijelentéseket. Tehát nem tudja megmagyarázni.
Mert ehhez nem elég olvasni, hanem ehhez az kell, hogy Isten maga megmagyarázza.
[Műsorvezető]
Sőt, tehát kifejezetten, hogyha szent lélek nélkül olvassák emberek a Bibliát, akkor ugye elképesztő méretű pusztítást végeznek. Tehát azért az a történelem elég jól megmutatja. Itt fogjuk folytatni azonnal a beszélgetésünket, jövünk vissza, amikor már ugye Nabukon a tözor megőrülésének szimbólumait és szépen sorra fogjuk venni.
Sziasztok! Folytatjuk a beszélgetésünket. Itt ül velem szemben a stúdióban Engendorfer Gábor, a Hídgyülekezete Lelkészettémánk, pedig ugye a Dániel könyvének negyedik fejezetéből, mikor ugye Nabukon a tozor megőrül, állati szívet kap, ahogy mondja az ige, és hát ennek a szimbólumrendszerét vesszük végig is.
Ugye a 12. versnél azt olvassuk, hogy most.
[Eggendorfer Gábor]
Még egy kicsit előbb tartunk, mert ugye ott tartottunk, hogy a király bölcsei nem értik. Dániel viszont érti. És ez azért nagyon fontos, hogy a Isten az ön népének, mert Dániel az Isten népét szimbolizálja, mindent elmagyaráz.
Semmit nem cselekszik az úr, azt mondja az egyik proféta, amik ki nem jelenti a profétáknak. Tehát maguk és Jézus is a példázatait maguk között, a tanítványoknak mindig elmagyarázta. És ezért mi, Isten népe, Isten szellemével betöltött emberek, viszont megérthetjük a Bibliának a kielentését, és megérthetjük azt, amit a jövőben vár a világra, és vár az emberiségre.
Amihoz átteszem happy end, tehát a vége happy end a dolognak, de közben lesz egy hétéves örültség.
[Műsorvezető]
Igen, és akkor hát ez lenne a következő kérdésem, hogy a vas és rézláncok, az mit szimbolizál?
[Eggendorfer Gábor]
Na hát ez egy nagyon érdekes dolog, ugye azt mondja, az álmában úgy látta Nabucononozor, hogy ez a fa, ez a tuskó, ami megmaradt, ez vas és rézláncokba lesz be megkötözve, vas és rézláncokkal lesz megkötözve, Károlyi érztláncoknak fordítja, de az eredetileg már réz vagy bronz szerepel, ami lényeges. Azért lényeges, mert ez visszautalás. A Dániel könyvének a második fejezetére, mert ugye ott a filmszobrot látjuk, aranyfej, ezüst, mell és karok, rész, has és vas, lábak, vas és cserép, lábfejek, amik birodalmakat szimbolizálnak.
És az arany, az a babironi birodalom utána következett az ezüst a perzsa birodalom, majd utána a görög makedon birodalom, nagy Sándor vezetésével ez a rész, a rész, has és úszlánok pedig a római birodalom. És a Dániel kettővel párhuzamos fejezet, a Dániel 7-is, ahol vadállatokat lát Dániel, és ott négy vadállatot, és a negyedik vadállatra azt mondja, hogy vas fogai voltak, és részkörmei voltak. Tehát ennek az utolsó birodalomnak a jellege a vasból és a részből fog, a fegyverei a vasból és a részből fognak összeadódni, vagyis a görög kultúra és a római kultúra.
És itt is ezt olvasjuk, hogy vas és rész láncokba. És az emberiség ezekben a láncokban, és különösen a nyugat, a nyugat, ami az emberiségnek a vezető ideológiája, vezető nézete és ami az Antikrisztusi Birodalom is ilyen jellegű lesz, az ebbe a két kultúrába, tehát a római és a görög kultúrába van megkötözve. És amit most látunk, szemünk előtt alakul ki, hogy veti lemagáról a zsidókeresztény gyökereket, hatásokat, és jön olyan nyersen brutálisan elő a görög-római természete.
Ezt látjuk a homoszexualitás terjedésében nagyon sok mindenben.
[Műsorvezető]
Egyre inkább az egyre inkább agresszív érvelésében. Ami valamilyen talán nem is érvelés, hanem tényleg rákényszerítik az embereket arra, amit ők központi ideológiának gondolnak.
[Eggendorfer Gábor]
Így van. Tehát én biztos vagyok benne, hogy itt erről van szó a vas, és részláncok ezt szimbolizálják. Azt is írja, hogy égi harmat öntözze.
Így. Égi harmat öntözze, az égi harmat, az pedig szellemi befolyást jelent méghozzá nem a szentélek befolyását ebben az esetben, hanem gonosz szellemeknek a befolyását. Vagyis Isten azt mondja, hogy ezt a birodalmat, ezt az őrült állapotba levő emberiséget, égi harmat öntözze, kiszolgáltatja Isten bukott angyalok befolyásának, akikről ovaszuk, hogy a hét év közepén le is fognak jönni konkrétan a Földre, de előtte is, mert nagyon erőteljes hatással, befolyással lesznek a Földre, jobban, sokkal jobban, mint most.
Tehát ezt Isten már megengedi ekkor, mert azt mondja a Biblió, hogy kiszolgáltatja Isten azokat, akik nem fogadták el az igazságot, a hazugság szeretetének. És tulajdonképpen az emberisége, ahogy már fogalmaztam, korábban az emberiség őrültségének az ideje lesz ez a hét év, az esztelenségnek az ideje. Amikor, csak egy példa rá, hogy amikor képes lesz az Antikrisztus, ahogy a jelenések 19-ben olvassuk, az Antikrisztus szembefordulni a bárányjal és a seregével.
Tehát fizikai hadsereggel képes lesz, ha minden ható Isten ellen fordulni. Ez az esztelen őrültségnek a megnyilvánulása. És valahogy bár érezni ezt az esztelenséget, hogy egyre őrültebb dolgokat találnak ki az emberek.
Egyre jobban elszállnak a találmányaiktól, satöbbi, satöbbi, egyre esztelenebbek lesznek. Tehát az egész genderi mozgalom, genderideológia, nem esztelenség.
[Műsorvezető]
Ha józan ész, teljes nélkülözés.
[Eggendorfer Gábor]
Teljes esztelenség. És hát ez ugye már most is égi harma töntözi a Földet, nem olyan értelme, még nincs annyira kiszolgáltat az emberiség, mint ahogy ki lesz, de az esztelenségnek a megnyilvánulásait már most is lehet látni. Tehát ez a hét év az emberiség őrültségének az ideje lesz.
[Műsorvezető]
Ugye a példaveszédek könyvéből tudjuk azt, hogy mindenféltet dolognál jobban meg kell őrizni a szívünket, mert hogy abból indul ki minden élet. Ugye az emberi lényegnek a központja, ahol a lélek, szellem, test össze van kapcsolva. És ugye itt pedig olvassuk azt, hogy Nabukonodozor vadállatszívet kapott.
[Eggendorfer Gábor]
Igen, igen. Állati szívet, vadállati szívet, tehát a vadállatok, azok a Bibliában mindenhol a birodalmaknak a szimbolumai. Tehát én ezt úgy értelmezem, hogy az emberiség ki lesz szolgáltatva egy birodalom uralmának, és ezt ennek a birodalomnak a felemelkedését, illetve ennek az előzményeit láthatjuk úgy tűnik most.
Ugye az Ezsajás proféta könyvében olvassuk, hogy Isten adott Ezsajásnak egy feladatot, hogy keményítse meg az ő népénnek a szívét, hogy halván halljanak, de ne értsenek, ne térjenek meg, ne gyógyítsanak meg őket, mondja Isten. Tehát most jelenleg a zsidorságnak a szíve meg van keményítve Jézus Kisztus felé, és az evangélium felé. Csak hogy ez meg fog változni, és ebben a hét éves időszakban Isten átteszi ezt a keménységet a pogánságra.
A zsidorságról leveszi, sokan meg fognak térni, még mielőtt Jézus visszajönne, és azt fogják mondani, hogy áldottak ilyen az Úrnak nevében, és akkor fog ő visszajönni. Viszont a pogánságra rá fog szállni ez a keménység. És hát Isten kiszolgáltatja őket a sátánnak, illetve az Antikrisztusnak, aki az emberiség képviselője, az emberi kevésségnek, lázadásnak, a rossz értelemet, humanizmusnak a fölképviselője.
[Műsorvezető]
Tehát ez gyakorlatilag már a teljes csúcspontot is szimbolizálja, és jelképeződj az antikrisztusi lázadást tekintve. Itt fogjuk folytatni a beszélgetést itt számútán. Sziasztok!
Ahogy ígértem, visszatértünk, Enged Norfair Gáborahíd gyülekezettel elkészül velem szemben a stúdióban. Témánk pedig ugye Nabu Kondo Dozor elváltozása a Dániel Könnyének negyedik fejezete alapján, itt az Ige időben, és itt az első, előző három blokkban ugye rengeteg mindenről beszéltünk, szépen sorjában megyünk végig a verszakokon, és ugye eljutottunk a tizenhatodik verszakhoz, és hát ugye itt az ítélet, az antikrisztus lázadása után ezt.
[Eggendorfer Gábor]
Igen, tehát ugye Dániel megérti az álmot, felfogja az álmot, de fél megmondani a királynak. Na most az a helyzet, hogy de aztán végül mégis megmondja. Én ebben azt látom, hogy mi is, isten népe, hát nem öröm számunkra, hogy az ítéletet kell, hogy hirdessük, ahogy Dánielnek se volt öröm, hogy a Nabu Kondo Dozor számára az ítéletet kellett hirdetnie, de mégis hirdette neki, mégis elmondta neki, de elmondta azt is, hogy lesz ebből helyreállás, tehát mi se azzal fejezzük be, és nem az a végső üzenet, hogy az emberiség ítélete és aztán vége, hanem egy új korszak fog kezdődni, de az új korszak előtt egy nagyon nagy pusztulás lesz. Hát ugye azt olvassuk, hogy az egész fa elpusztul.
Csak a tuskó marad benne. Tehát a messziás visszajövetele előtt ez az emberiségnek a meglétrehozott civilizációját, és kialakított világát Isten le fogja teljesen mezteleníteni. És szinte a semmiből, csak a gyökerekből fog egy újat kezdeni.
De az az újja sokkal szebb lesz, és sokkal licsőségesebb lesz, mint a régi.
[Műsorvezető]
És ugye hát a kereszténység is minthogy jó sok, a mi dolgunk az, hogy fékezzük ezt a romlást, megakadályozok a világnak az erodálását.
[Eggendorfer Gábor]
Így van, ahogy Dániel is mondta a királynak, hogy figyelj király, mit csinálj, hogy tartos legyen a békességed. Nem azt mondta, hogy elmúljon az ítélet, tudta, hogy ez meglesz. De hogy minél tovább tartson a békességed.
Na mi is ezt tudjuk tenni, visszatartani a romlást, szeretnénk, hogy tartos legyen a békesség, szeretnénk, hogy minél tovább kapjanak az emberek kegyelmet, lehetőséget, egyéni, mert egyéni lehetőség van ebből való kimenekedésre. Mert a szerencse az, hogy mi az emberek átléphetnek Nabukononzorból Dánielbe. És Dániel nem őrült meg.
És Dánielre nem jött az ítélet. Dániel akkor már elragadtatik, úgy tűnik a Bibliából. Hanem Nabukononzorra jött az ítélet.
Viszont egyének emberek átléphetnek Nabukononzorból Dánielbe. És mi nekünk ezt kell hirdetnünk. Ez az evangélium.
De akik nem teszik, azokra ez a 7 éves őrült időszak ez rá fog jönni. Ez biztos. És próbáljuk fékezni a romlást, mondjuk az embereknek, hogy legyetek irgalmasok a szegényeknek.
Ugye ez is nagyon szegényekhez, ez is nagyon jellemző a világunkra, a nincsenek kell volna nem törődés. A szodom a bűne. Szodom a bűne.
Így van, így van, így van. És úgy tűnik, Nabukononzor talán egy ideig megfogadta. Tizenkét hónapig békessége volt.
Találhatottak rá Dániel szavaid, de hogy mélyen nem tudott ő megváltozni. Mélyen ott maradt benne ez a kevésség. És azért ez kijött.
Tizenkét hónap múlva azt olvassuk, hogy sétált a babiloni királyi palottán, és lenézett babilonra, és akkor kezdte el ezt a végzetes mondatokat mondani. A tizenkettő a teljességnek a száma a Bibliában. Tehát mikor fog ez megtörténni, mikor kezdődik el a hétéves ítélet, amikor teljességre jut az emberiség.
Kevéssége, az emberiségnek a felfoglalkodottsága, akkor indul el ez a hétéves időszak.
[Műsorvezető]
Igen, nagyon érdekes, mert ebből a szempontból is, hát Isten nagyon korrekt. Ezt most sajnos nem tudom, hogy pontosan hol van, de hogy ugye említél az ígé, hogy nem telt még be az emorreusok bűnén, és azt sem engedte Isten, hogy a kanálni tanépeket, akik ugye később ugye törvény az, hogy írtsák ki őket, izraelfiai, de adott nekik haladékot és egy bizonyos időszakot arra, hogy meg tudjanak térni.
[Eggendorfer Gábor]
Így van, pontosan, még ma 430 évet kaptak. Mert még nem volt olyan szinten a gonoszságuk, hogy Isten azt mondta volna, hogy mentetetlenek. De tudta, hogy el fog jönni ez az idő.
Ugyanez igaz az emberiséggel is. Most még nincs azon a szinten a gonoszság, hogy az emberiség mentetetlen legyen. Még nagyon sokan bízunk be, ne áttépnek nabukon az Orbó Danielbe, de viszont el fog jönni mindenképpen az az idő, amikor ez kitejesedik.
Együtt nő a jó és a rossz a világban. Lásd Jézus példázata a buzzáról és a konkójperjéről. És amikor ez beteljesedik, akkor jönni fog az ítélet.
És egyébként azt is gondolom, hogy mivel itt nabukon orozol babilonról beszélt, én nagyon-nagyon valószínűleg tartom más igények alapján is, hogy a babilon már mint a város fel fog épülni. És ezek a szavai, ezek mondhatnának az Antikisztusnak a szavai, vagy az emberiség általános életérzése lesz abban az időben, hogy nem ez az a csodálatos rendszert, amit felépítettünk? Béke és biztonság, stb.
És akkor jön rájuk a veszedelem. Nem ez a csodálatos város. Szerintem fel fog épülni babilon, és egy hi-tech, fantasztikus város lesz.
És fogja mondani az Antikisztus, és az emberiség meg iszonyan el fog szállni. Már most is látjuk, hogy száll el. De a tudománytól, és különösen a technikai vimányoktól nagyon elfognak szállni az emberek, még sokkal jobban.
[Műsorvezető]
Igen, abszolút tapasztalható, hogy mindent megtesznek annak érdekében, hogy az embert istenni a vanzsáják gyakorlatilag.
[Eggendorfer Gábor]
Az önmegváltásnak a programja ez.
[Műsorvezető]
Igen, tehát beteljesednek, ugye babilonon is befognak, de ugye beteljesedik, hogy a nabukondozóron mindazok a, tehát beteljesedik a profécia, amit Dániel mondott. De a hét év után ugye feltekint az égre, és mondhatni, hogy megtér.
[Eggendorfer Gábor]
Így van, azt mondja a Biblió, hogy addig fog ez vele történni a nabukondozóron, amíg fel nem ismerhet, hogy az Isten uralkodik. Tehát ez a hét éves időszak addig fog tartani, amíg a végére az emberiség, akik megmaradnak, felismerik, hogy Isten uralkodik. A messiás vissza fog jönni, és az emberek neki fog dicsérni, dicsőíteni fogják a mennyei királyt, akik megmaradtak, és akik nem jutnak az ítélet alá, és egy teljesen új korszak kezdődik, és abból a tuskóból, az iszonyatos romokból, ami maradta azután, amit az emberiség felépített, és amit Isten összezúzott, elkezdődik egy új emberiség, egy új korszak pontosabban, és ez nagyobb lesz, mint a korábbi fa, azt mondja Nabukonorozor, ő is nagyobb hatalmat kapott, rendkívüli nagyság adatott neki, és ez az emberiségre is elmondható, hogy utána az ezeréves királyságban viszont tényleg rendkívüli nagyság fog adatni neki, nem a saját erőfeszítései meg az önmegváltás által, hanem az Istennek a kegyelme által.
És vissza fog térni, hogy egészen más lesz az életminősség, az életkor, az emberek annyi ideig fognak élni, mint a fák, tehát több, sok száz évig fognak élni, a bűn visszaszorul, sokkal-sokkal-sokkal élhetőbb, jobb, csodálatosabb lesz a világ és a föld, mint volt. Tehát óriási lesz a pusztulás, de utána a helyreáltás még óriásibb lesz, és egy csodálatos új korszak fog elindulni, és mindenki dicsérni fogja Jézus Kisztus. Tehát most, tehát összefoglalva három, Nabukonorzori életében három fő korszak volt.
Itélet előtti időszak, ez megfelel az emberiség hat ezer évének, körülbelül hat ezer évének, az itélet hét éve, és utána az itélet utáni időszak. És most én úgy látom, hogy ennek a Nabukonorzori utolsó időszakban, tehát az itélet előtti időszaknak az utolsó óráit, perceit élhetjük, hamarosan át fogunk lépni ebbe a korszakba, de a jó hír az, hogy minket ez már nem érint, mert mi nem Nabukonorzorok vagyunk, hanem Dánielek, és nekünk keresztényként azt kell hirdetnünk az embereknek, hogy figyelj, nem kell, hogy részesüljetek ebben az itéletben, meg lehet térni, újra lehet születni, be lehet töltekeni szent szellemmel, mert Isten nem örül az itéletnek. Isten annak örül, ha az emberek megtérnek. De nem fogja a végtelenségig tűrni a gonoszságot, mert akkor csak a szenvedés és a nyomor növekedne és állandósulna a világban.
Előbb-utóbb Isten ezt egy radikális műtöttel le fogja zárni. Van ilyen, hát van, amikor be kell avatkozni egy betegnek az életébe egy radikális műtettel, de azért, hogy megmentsék az életét.
[Műsorvezető]
Eggendorfer Gábornak, a Hídgyölekezett Elenkészének nagyon szépen köszönjük, hogy itt volt velünk a stúdióban. Nektek pedig, hogy hallgattátok a mai hitlájvot. Én a csapat nevében is elköszönök.
A szerkesztőnk Tudlik Henriett volt, a technikusunk Kamer Jonatán, a híreket pedig Kántor Fanni hozta nekünk minden órában.
[Eggendorfer Gábor]
Én is köszönöm a megtisztelő felkérést és búcsózom hallgatóktól. Sziasztok!
[Szignál]
Ez volt a Happy Day, a Hit Rádió napi hitéleti válogatása.