Gyomorforgató: mesterséges intelligenciával cserkészik be a gyerekeket az emberkereskedők

Az A21 globális emberkereskedelem-ellenes szervezet november 25-én, hétfőn indította el „Látod őket?” elnevezésű országos figyelemfelhívó kampányát New Yorkban, az Omni Berkshire Place Hotelben. A rendezvényen Staca Shehan, az Eltűnt és Kizsákmányolt Gyermekek Nemzeti Központjának (NCMEC) alelnöke figyelmeztetett arra, hogy az úgynevezett generatív mesterséges intelligenciát (MI), amely képes szöveget, képeket, hangokat és videókat létrehozni, egyre gyakrabban használják emberkereskedők gyerekek kizsákmányolására.

„Csak tavaly közel 5000 olyan esetet jelentettek, amikor generatív MI-t használtak vagy próbáltak használni gyermekek kizsákmányolására”

– mondta Shehan a sajtótájékoztatón.

Az NCMEC a technológia elleni küzdelem érdekében már tavaly bevezette a Take It Down eszközt, amely lehetőséget ad a fiataloknak arra, hogy eltávolíthassák az internetre feltöltött, róluk készült szexuális tartalmú képeket.

Shehan szerint miközben a technológia fejlődik, a szervezet arra törekszik, hogy azt a gyermekek védelmére használja.

„A Take It Down kampány célja, hogy visszaadjuk a gyerekeknek az irányítást, és segítsünk eltávolítani a róluk készült nemkívánatos tartalmakat az internetről. Ugyanakkor igyekszünk hasznosítani az új technológiákat. Azonban azok, akik gyerekeket céloznak meg, szintén használják ezeket az eszközöket, különösen a generatív MI-t”

– tette hozzá.

Shehan megdöbbentő példákat is megosztott arról, hogyan használják a bűnözők ezeket az eszközöket.

„Láthatunk eseteket, amikor egy ragadozó szöveget ír be egy chatmodellbe, majd megkérdezi, hogyan fogalmazza át azt úgy, mintha ő is gyermek lenne, hogy más gyerekekkel léphessen kapcsolatba. Olyan is előfordul, hogy valaki útmutatást kér, hogyan toborozzon vagy manipuláljon gyerekeket hatékonyabban. Emellett vannak olyan esetek, amikor gyermekekről készült képeket töltenek fel generatív MI szoftverekbe, és kérik, hogy hasonló képeket hozzon létre, módosítson vagy akár ártatlan képekről távolítson el ruházatot, ezzel létrehozva gyermekbántalmazásról készült anyagokat”

– magyarázta Shehan.

Az ilyen eszközök egyre veszélyesebbé válnak, ha nem építenek be biztonsági korlátozásokat.

Az A21 „Látod őket?” kampánya, amelyet az FBI, a New York-i Belbiztonsági Nyomozások, az NCMEC, valamint különböző reklámcégek, vasúti társaságok és szállodaláncok közreműködésével indítottak, arra hívja fel a figyelmet, hogyan ismerhetők fel az emberkereskedelem jelei, és hogyan lehet bejelenteni gyanús eseteket. A kampány a közelgő ünnepi utazási időszak előtt különösen hangsúlyos, és élénk hirdetésekkel jelenik meg a Times Square óriásplakátjain, közlekedési csomópontokon és digitális felületeken, cselekvésre buzdítva az állampolgárokat a nemzeti forródrótokon keresztül.

(CP)