(18+)Botrány: Drag Queen-ek mutatták be az utolsó vacsora paródiáját a párizsi olimpia megnyitóján

Pénteken a párizsi olimpia nyitóünnepségén egy paródia volt látható, amely Leonardo da Vinci híres festményét, az Utolsó Vacsorát idézte. Az előadásban egy nő alakította Jézust glóriával a feje körül, drag queenekkel körülvéve, akik az apostolokat reprezentálták.


Az olimpiai ünnepségek során 18 előadóművész játszotta újra a festményen ábrázolt jelenetet, amely Jézus Krisztus keresztre feszítése előtti utolsó vacsoráját ábrázolja tanítványaival. Az előadást burleszk stílusban adták elő, mint a bor és ünneplés görög istenének, Dionüszosznak az értelmezését, és állítólag ezzel szerették volna felhívni a figyelmet az emberek közötti erőszak abszurditására - áll az olimpia hivatalos közleményében. 

A jelenetben félmeztelen fellépők is szerepeltek, egyikük középen, glóriával a fején, egy hosszú asztal mögött. Az asztal közepén egy kékre festett férfi ült, akinek csak a nemi szervét takarták indák, és virágokkal volt körülvéve. A nézők "őrültnek" nevezték az előadást, a közösségi médiában a keresztény kommentelők pedig azt mondták, hogy a jelenet a keresztény hit megcsúfolása.

Kyle Becker újságíró az X-en azt írta, hogy "a 2024-es párizsi olimpia teljesen egy Woke-disztiópiává vált".

"A megnyitó ünnepség tele volt az Utolsó vacsora, az Aranyborjú bálványának, és még a Jelenések könyvéből ismert Fakó Ló transznemű paródiájával is."

- mondta Becker.

"Az olimpia világossá tette, hogy a keresztény nézőket nem látják szívesen."

Thomas Jolly, a párizsi olimpia művészeti vezetője így nyilatkozott:

„Mindenekelőtt azt szeretném, hogy ez a ceremónia mindenkit magába foglaljon. Ünnepelnünk kell ezt a sokszínűséget.”

A műsorban Marie Antoinette lefejezett feje is megjelent a francia forradalomra utalva:

Hozzátette:

„Először túlterhelve éreztem magam. Azon tűnődtem, hogyan tudnék olyan műsort készíteni, ahol mindenki képviselve érzi magát ebben a nagy közösségben. Ez a feladat ambiciózus, összetett, de csodálatos kihívás egy művész számára.”
Drag Queen-ek táncolnak egy gyerek körül az olimpia megnyitóján. - Kép forrása: X

Továbbá elmondta:

„Amikor az 'Emily Párizsban' vagy az 'Amélie csodálatos élete' című filmeket nézzük, tudjuk, hogy ez nem egészen az igazi Párizs. Játszani fogunk ezekkel a klisékkel, de meg is kérdőjelezzük őket. Párizs egy vibráló ifjúság. Különböző kultúrák találkoznak az utcákon. Ha bármit is elárulnék, kirúgnának. Csak annyit mondhatok, hogy az előadás nagyon sokat fog jelenteni az abban résztvevő művészeknek.”

A Washington Post véleménye szerint

„Jolly ceremóniája inkább saját nagyszabású ambícióit tükrözte, mintsem nemzeti identitását.”

(DW, NR)