Pénteken a párizsi olimpia nyitóünnepségén egy paródia volt látható, amely Leonardo da Vinci híres festményét, az Utolsó Vacsorát idézte. Az előadásban egy nő alakította Jézust glóriával a feje körül, drag queenekkel körülvéve, akik az apostolokat reprezentálták.
Az olimpiai ünnepségek során 18 előadóművész játszotta újra a festményen ábrázolt jelenetet, amely Jézus Krisztus keresztre feszítése előtti utolsó vacsoráját ábrázolja tanítványaival. Az előadást burleszk stílusban adták elő, mint a bor és ünneplés görög istenének, Dionüszosznak az értelmezését, és állítólag ezzel szerették volna felhívni a figyelmet az emberek közötti erőszak abszurditására - áll az olimpia hivatalos közleményében.
A jelenetben félmeztelen fellépők is szerepeltek, egyikük középen, glóriával a fején, egy hosszú asztal mögött. Az asztal közepén egy kékre festett férfi ült, akinek csak a nemi szervét takarták indák, és virágokkal volt körülvéve. A nézők "őrültnek" nevezték az előadást, a közösségi médiában a keresztény kommentelők pedig azt mondták, hogy a jelenet a keresztény hit megcsúfolása.
The 2024 Paris Olympics has gone full Woke dystopian.
— Kyle Becker (@kylenabecker) July 26, 2024
The opening ceremony was filled with transgend*r mockery of the Last Supper, the Golden Calf idol, and even the Pale Horse from the Book of Revelation.
The Olympics has made it clear that Christian viewers aren't welcome. pic.twitter.com/LgawyE6YRX
Kyle Becker újságíró az X-en azt írta, hogy "a 2024-es párizsi olimpia teljesen egy Woke-disztiópiává vált".
"A megnyitó ünnepség tele volt az Utolsó vacsora, az Aranyborjú bálványának, és még a Jelenések könyvéből ismert Fakó Ló transznemű paródiájával is."
- mondta Becker.
"Az olimpia világossá tette, hogy a keresztény nézőket nem látják szívesen."
Thomas Jolly, a párizsi olimpia művészeti vezetője így nyilatkozott:
„Mindenekelőtt azt szeretném, hogy ez a ceremónia mindenkit magába foglaljon. Ünnepelnünk kell ezt a sokszínűséget.”
Wtf is going on at the Olympics opening ceremony? pic.twitter.com/rWIjH8ZVwP
— Harrison Faulkner (@Harry__Faulkner) July 26, 2024
A műsorban Marie Antoinette lefejezett feje is megjelent a francia forradalomra utalva:
It seems glorifying drag blasphemy and the horrors of the French Revolution were key moments of the Opening Ceremony of the Olympics.
— Bree A Dail (@breeadail) July 26, 2024
I think I’ll let other journalists report on the games, this year. pic.twitter.com/eJGAfGsbaa
Hozzátette:
„Először túlterhelve éreztem magam. Azon tűnődtem, hogyan tudnék olyan műsort készíteni, ahol mindenki képviselve érzi magát ebben a nagy közösségben. Ez a feladat ambiciózus, összetett, de csodálatos kihívás egy művész számára.”
Továbbá elmondta:
„Amikor az 'Emily Párizsban' vagy az 'Amélie csodálatos élete' című filmeket nézzük, tudjuk, hogy ez nem egészen az igazi Párizs. Játszani fogunk ezekkel a klisékkel, de meg is kérdőjelezzük őket. Párizs egy vibráló ifjúság. Különböző kultúrák találkoznak az utcákon. Ha bármit is elárulnék, kirúgnának. Csak annyit mondhatok, hogy az előadás nagyon sokat fog jelenteni az abban résztvevő művészeknek.”
A Washington Post véleménye szerint
„Jolly ceremóniája inkább saját nagyszabású ambícióit tükrözte, mintsem nemzeti identitását.”