Az Európai Unió intézkedéseket hozna az influenszerek ellen, mivel az általuk reklámozott termékek káros hatással lehetnek az egészségre, az álhírek tejesztése pedig hatással van a fizikai és mentális egészségre is.
Egy tanulmány szerint az influenszerek 97 százaléka tesz közzé a közösségi médiában reklámposztokat, ám mindössze 20 százalékuk ismeri el, hogy hirdet.
A megfigyelt, tartalomgyártók által használt platformok a Facebook, az Instagram, a TikTok, a Snapchat, a Twitch, az X és a Youtube.
Az Európai Bizottság közölte, hogy 119 influenszer „egészségtelen vagy veszélyes tevékenységeket” népszerűsített, és hogy a szabálysértések miatt 358 influenszerrel szemben lép fel.
Az Európai Unió aggodalmát is kifejezte az influenszerek növekvő befolyása miatt, amely nemcsak az álhírek tejedését érinti, de hatással van a fizikai és mentális egészségre is.
Így az Európai Unió intézkedéseket hozna az infleunszerek ellen, és már mérlegelik, hogy kidolgozzanak egy etikai kódexet vagy irányelvet.
(Index)