2017-ben jelentették be megalapítását, a látványtervek nyilvánosságra hozatala után azonban senki sem hitte, hogy a szaúd-arábiai Neom városából valaha is valóság lesz – a hét elején azonban kezdetét vette az építkezés- számolt be az Index.
A grandiózus megakomplexum ugyan 170 kilométer hosszan terül majd el, mindössze csak 34 négyzetkilométert foglal el, a The Spine névre keresztelt föld alatti gyorsvasútnak köszönhetően pedig alig 20 perc alatt lehet majd a város egyik végéből a másikba eljutni. A tervezett időt persze valószínűleg megállók nélkül számolták ki, a vonatnak ugyanis így is több mint 500 km/h-s sebességgel kell közlekednie, mely meghaladja a jelenleg leggyorsabbnak számító sanghaji lebegő mágnesvasút végsebességét is. A The Line-ban egyébként ez lesz az egyetlen közlekedési forma, persze a horizontális és vertikális liftek mellett, a komplexumból ugyanis mindennemű autó ki lesz tiltva.
Szintén nem elhanyagolható részlet, hogy a város abszolút zéró kibocsátású lesz, tehát 100 százalékban megújuló, legfőképp nap- és szélenergiát fognak felhasználni a működtetéséhez.
Az élelmeztetést különböző vertikális farmok kiépítésével oldanák meg, míg a víz egyenesen a Vörös-tengerből érkezne, természetesen egy különleges eljárással először sótalanítva, majd a szükséges ásványi anyagokkal visszadúsítva. A kellő napfény, árnyék és friss levegő miatt sem kell aggódni a tervezők szerint, a gondosan kialakított mikroklimatikus környezetek ugyanis ezek tökéletes egyensúlyát állítják majd fel. A napfény bejutásáért elsősorban a tükrös homlokzat felel, de a kanyont (a két épület közötti területet) is úgy tervezték, hogy a lehető legjobban használja ki a nap nyáron magas, télen pedig alacsony ívét.
Ami a növényzetet illeti, azok, amelyeknek fényre van szükségük, ott lesznek, ahol a fény van – de persze nem minden növény akar teljes nappali fényt. Sokan közülük az árnyékos vagy félárnyékos területeket kedvelik, az ilyenek pedig ennek megfelelően ezekre a helyekre lesznek ültetve.