Egyesült Királyság: nagyobb érdeklődést mutatnak a kereszténység iránt a Z generációs fiatalok
Az Institute for the Impact of Faith in Life (IIFL) új tanulmánya szerint az Egyesült Királyságban a Z generáció nagyobb érdeklődést mutat a vallás iránt, mint bármely más korosztály.
A tanulmány szerint a 18-24 éves válaszadók 69 százaléka úgy véli, hogy a hitük jelentősen befolyásolja az életüket, míg a 65 évnél idősebbeknek csak 51 százaléka mondta ugyanezt - írja a The Christian Post. Emellett a fiatal felnőttek 72 százaléka ebben a korcsoportban megosztotta, hogy a vallásuk segít nekik abban, hogy célt találjanak az életükben. Ezzel szemben a 65 év felettiek 47 százaléka nyilatkozott hasonlóan.
A tanulmány egy részéből kiderült, hogy a 18-24 évesek 76 százalékának vannak különböző vallású vagy meggyőződésű barátai, ami azt mutatja, hogy a Z generációsok körében nagyobb a tolerancia és az elfogadás szintje a vallás tekintetében, szemben az idősebb generációkkal. Továbbá a Gen Z válaszadók közel fele (45 százalék) nyitottnak mutatkozott a vallási meggyőződések váltására, szemben a 65 évnél idősebbek 22 százalékával.
Az új felmérés azt is megjegyezte, hogy a Z generációs korosztály nagyobb valószínűséggel tekinti a hitet az élet pozitív erejének, támogatják azt az elképzelést, hogy a politikusok nyilvánosan vallják a hitüket, és hisznek a vallási vezetők társadalmi és politikai ügyekben való részvételében. Ezzel szemben a teljes lakosságnak csak 36 százaléka értett egyet ezzel az érzéssel. Ami a vallásos válaszadókat illeti, 55 százalékuk látta a vallást pozitív erőként, ami rávilágít a generációs szakadékra a hithez való hozzáállásban.
"Az eredmények azt mutatták, hogy miközben jogilag és politikailag az Egyesült Királyság a szekularizáció általános útján halad, a brit fiatalok nagyobb számban hisznek, mint a náluk fél évszázaddal idősebbek"
- mondta Littlewood a Christian Today szerint.
"A hitet a Gen Z számára nagyobb értéknek, jelentőségnek és hatásnak tekintik, mint a korábbi generációk számára".
A felmérés 2024. május 1. és 2. között készült, 2064 brit felnőtt online megkérdezésével.
A tanulmány visszhangozza az Egyesült Államokban végzett korábbi tanulmányok eredményeit. 2022-ben a The Survey Center on American Life megállapította, hogy az Egyesült Államokban a fiatal felnőttek kevésbé vallásosak, mint az idősebb generációk, míg azok, akik részt vesznek a vallásban, általában erős elkötelezettséget mutatnak a hitük iránt.
Eközben egy 2023-as jelentés kimutatta, hogy bár az amerikaiak fiatalabb generációi kevésbé vallásosak és kevésbé foglalkoznak a Bibliával, mint az idősebb generációk, körülbelül fele azt állítja, hogy a Biblia átalakította az életét. Különösen a 18 és 21 év közötti Z generációs felnőttek 49 százaléka, a 22 és 26 év közöttiek 52 százaléka értett egyet azzal az állítással, hogy "a Biblia üzenete átalakította az életemet".