Bíróság: szülői belegyezés nélkül nevelhetik másik nemre a gyereket az iskolában
Az Egyesült Államokban egy marylandi bíró elutasított egy Montgomery megyei állami iskolák ellen három szülő által benyújtott panaszt, akik azt állítják, hogy a kerület „nemi identitás” irányelvei megsértették az alkotmányos jogaikat.
Az irányelvek szerint a tanárok számára megengedett, hogy a tanulókat az iskolában egy másik „nemi identitásra” alakítsák át, szüleik beleegyezése vagy tudta nélkül.
A szülők, akik 2020-ban névtelenül nyújtották be a keresetet a Montgomery Megyei Oktatási Tanács (MCBE) ellen, azzal érveltek, hogy az iránymutatások sértik jogukat " a kiskorú gyermekeik gondozásának, felügyeletének, nevelésének irányítására".
Az MCBE kiadta a „2020–2021-es irányelveket a tanulók nemi identitásához”, amelyben azt tanácsolta a kerületük iskoláinak, hogy dolgozzanak ki „nemi támogatási tervet” a diákokkal egy felvételi űrlap segítségével, amelyet a bejelentés szerint bizalmasan kezelnek, arra tekintettel, ha a családban esetleg nem támogatják gyermekük vágyát egy új „nemi identitás” elfogadására.
A felperesek azzal érveltek, hogy az új irányelvek beavatkoztak szülői jogaikba, „egy döntő döntést hozva” gyermekeik életében, lehetővé téve az iskolai személyzet számára, hogy a gyerekek beleegyezésük nélkül „társadalmilag áttérjenek egy másik nemi identitásra az iskolában”.
Paul W. Grimm bíró, az Egyesült Államok Maryland kerületi kerületi bíróságának bírója csütörtökön a tankerület mellett foglalt állást.
"Az MCBE-nek minden bizonnyal jogos érdeke, hogy biztonságos és támogató környezetet biztosítson minden hallgató számára, beleértve azokat is, akik transzneműek"
- mondta Grimm a határozatban.
Bár ártalmatlannak tűnhet, ha a tanulók az iskolai személyzet felügyelete mellett más nevet és névmásokat használnak, a bizonyítékok azt mutatják, hogy a „társadalmi átmenet” drámaian növelheti a nemi diszfória fennmaradásának valószínűségét.
"Jó okunk van azt hinni, hogy a társadalmi átmenet iatrogén hatású, ami azt jelenti, hogy ha a gyermeket a preferált nevével és névmásaival társadalmilag "megerősítik" - növeli annak esélyét, hogy a nemek közötti azonosító megmarad, és orvosi beavatkozásra kerül sor"
- mondta Leor Sapir kutató Dr. Kenneth Zucker 2019-es tanulmányára hivatkozva, amelyet a Journal of Child Psychiatry and Psychology-ban publikáltak.
A felpereseket képviselő ügyvéd, Frederick Claybrook Jr. azt tanácsolta ügyfeleinek, hogy fellebbezzenek a határozat ellen.
„Ők azok, akiknek útmutatást kell adniuk gyermekeiknek, és segíteniük kell őket ezen a nagyon fontos lépésen”
– mondta Claybrook.
"Nem feltétlenül az iskolák kizárásával, de ezt az iskolák sem tehetik meg a szülők kizárásával"
-emelte ki.