A Biblián alapuló "The Chosen" sikere új szintre emelkedett, amikor Amerika legnépszerűbb podcastja – a "The Joe Rogan Experience" – körbejárta a sorozat népszerűségét.
A műsorvezető, Joe Rogan és a vendég Nate Bargatze – humorista és hitvalló keresztény – a beszélgetés egy pontján a szórakoztóipar jövőjéről beszélgetett és Bargatze nehezményezte, hogy a Disney-hez hasonló vállalatok kivásárolják versenytársaikat.
Rogan elmélete szerint a szórakoztatás jövője olyan lesz, hogy "előfizetsz azokra a dolgokra, amelyekre kíváncsi vagy".
Bargatze a "The Chosen" azaz " A Kiválasztott" sorozatot hozta fel pozitív példaként. Rogan nem ismerte a projektet, azonban lenyűgözte, amikor megismerte a sorozatot és annak népszerűségét.
A közösségi finanszírozású "Kiválasztott", hollywoodi stúdiók támogatása nélkül készült el – magyarázta Bargatze. A jelenleg a harmadik évadban járó sorozat Jézus és tanítványai történetét meséli el. Világszerte több mint 400 millió alkalommal játszották le - mesélte Bargatzke Rogannek, hozzátéve, hogy találkozott a sorozat producereivel.
A Kiválasztott a történelem legsikeresebb közösségi finanszírozású szórakoztató projektje. Körülbelül 10 millió dollár gyűlt össze az 1. évadra , 12 millió dollár a másodikra és mobilalkalmazásokon keresztül érhetőek el az epizódok.
"Szerinted ez arra utal, hogy bárki megteheti ezt bármilyen filmmel – vagy szerinted ez a keresztény filmek reprezentációjának hiányáról szól?"
-vetette fel a kérdést Rogan.
Bargatze azt mondta, hogy a sorozat keresztény témája elősegíti a népszerűségét, de feltételezte, hogy máshol is megismételhető.
Rogan podcastjának minden egyes epizódját becslések szerint 11 millió ember hallgatja meg, a Spotify pedig a kizárólagos sugárzás jogáért belsős információk szerint 200 millió dollárt fizetett Rogannek.
(Hit Rádió / The Joe Rogan Experience)