A tüntető diákok többsége azt se tudja, melyik folyóról és tengerről beszél
Azoknak a diákoknak, akik "A folyótól a tengerig" jelszót skandálják, fogalmuk sincs, hogy melyik folyóról és tengerről van szó. - számol be a World Israel News.
A szlogent támogatók mindössze 47%-a tudta, hogy melyik folyóra és melyik tengerre utal.
Néhányan elgondolkodhatnak azon, hogy mit értenek a diákok, amikor az antiszemita "A folyótól a tengerig" szlogent skandálják.
Ron Hassner, a Kaliforniai Egyetem (Berkeley) politológia professzora és Izrael-tanulmányok tanszékvezetője úgy döntött, hogy kideríti, melyik folyóra és tengerre gondolnak a diákok, amikor "a folyótól a tengerig" palesztin jelszót skandálva vonulnak véig az utcákon.
Hassner, aki egyben a Security Studies című folyóirat főszerkesztője is, felbérelt egy közvélemény-kutató céget, hogy kérdezzen meg 250 amerikai diákot "a legkülönbözőbb háttérrel" - írta a The Wall Street Journalban.
"A legtöbben azt mondták, hogy támogatják a skandálást, egyesek lelkesen (32,8%), mások kevésbé (53,2%)".
Kiderült, hogy azoknak, akik támogatták a jelszót,
mindössze 47%-a tudta, hogy melyik folyóra és melyik tengerre utal.
Néhányan azt hitték, hogy a Nílusról vagy az Eufráteszről van szó, amelyek mindkettő folyók, vagy a Holt-tengerről, az Atlanti-óceánról és a Karib-tengerről, amelyek nem folyók.
A szlogent támogató diákok kevésbé voltak tájékozottak a régióval és annak történelmével kapcsolatos egyéb tényekkel. Kevesebb mint 25 százalékuk tudta, hogy ki volt Jasszer Arafat, a PLO vezetője, 10% pedig azt mondta, hogy ő volt Izrael első miniszterelnöke. Negyedük úgy gondolta, hogy az oslói békeszerződéseket nem írták alá.
"Nem szégyen a tudatlanság, hacsak nem kiabál valaki milliók kiirtásáért"
- írta Hassner.
Miután a diákokat szembesítették a tényekkel, 67,8 százalékuk meggondolta magát, és elutasította a "Folyótól a tengerig" jelszót - tette hozzá Hassner.
"Ezek a diákok még soha nem láttak a Közel-Kelet térképét, és keveset tudtak a régió földrajzáról, történelméről vagy demográfiájáról"
- tette hozzá.
"Azok, akik a szélsőségesség bátorítását remélik, a közönségük politikai tudatlanságára támaszkodnak. Itt az ideje, hogy a jó tanárok csatlakozzanak a harchoz, és oktatással szálljanak szembe az előítéletességgel"."