A történelem nem dátumokkal és évtizedekkel kezdődik – hanem emberekkel. Szarka Lajos történész szerint csak akkor lehet valóban hatni a diákokra, ha a múlt nem puszta tananyag, hanem átélhető, emberi történet. Legutóbbi köteteiben olyan személyes sorsokat mutat be, amelyek segítenek a fiataloknak mélyebben megérteni a holokausztot.
Szarka Lajos történész szerint a történelem akkor válik élővé, ha nem csak intellektuálisan, hanem érzelmileg is meg tudja szólítani a diákokat.
"Részint a vizualitással, részint a személyiséggel próbáltam a köztörténeten keresztül közelebb vinni ezt a témát a hallgatókhoz, hogy ne csak egy tudás, egy ismeret legyen erről, hanem rá tudjanak hangolódni arra a történelmi hullámhosszra, és legyen véleményük a dologról, mozogjanak az érzelmeik.."
A beszélgetés során Keller Barnabás, Szarka tanítványa is megerősítette, hogy nem a történelemkönyv száraz számai, hanem a konkrét sorsok formálják a gondolkodásukat.
„Ha kinyitom a XI. történelemkönyvet, csupán számokkal találkozom.. De ha kinyitom a tanár úr könyvét, akkor sorsokkal szembesülök, és sokkal inkább át lehet érezni azt a tragédiát, amit a Holokausz jelentett.”
Ez a tartalom az előfizetők számára elérhető.
RegisztrációMiért kell előfizetés egyes műsorokhoz?
Már van regisztrációja? Bejelentkezés