Ugrás a tartalomra

A mesterséges intelligenciára bízta pénzügyeit

Úgy gondolta, ezzel jelentős pénzt takaríthat meg.

Photo by Jonathan Kemper / Unsplash

Az OpenAi GPT-4 nyelvi modelljére bízta a pénzügyeit Joshua Browder, a DoNotPay nevű robot-ügyvédi startup cég vezérigazgatója annak érdekében, hogy pénzt takarítson meg.

Úgy döntöttem, hogy a teljes pénzügyi életemet átcsoportosítom a GPT-4-re ( az általunk épített DoNotPay chatboton keresztül.) Hozzáférést adtam a banki adataimhoz, a pénzügyi kimutatásokhoz, a hiteljelentésekhez és az e-mailjeimhez”

- áll Browder Twitteren közzétett bejegyzésében.

A vezérigazgató elmondása szerint a mesterséges intelligencia segítségével automatizált olyan feladatokat, amelyekkel értékes időt, és 217.85 dollárt tudott megspórolni.

Azonban az, hogy ez tényleg olyan egyszerű-e, mint ahogyan arról Browder beszámol, még kérdés, mert nem kizárt, hogy egy feltörőben levő MI alapú startup cég vezérigazgatójaként elfogult lehet a témában.

A DoNotPay egyébként egy olyan robotügyvéd szolgáltatás, amely a mesterséges intelligencia segítségével képes lenne például parkolási bírságokat kifizetni, viszont egy ügyvéd égbekiáltó hibákat talált a jogi tervezetekben, amelyet a mesterséges intelligencia készített. A tervek szerint az MI egy rejtett fülhallgatón tájékoztatta volna a vádlottat a bíróságon, de leállították, mivel az ügyészek arra figyelmeztettek, hogy egy ilyen lépés börtönbüntetést vonhat maga után.

Az a döntés, hogy átadjuk-e egy chatbotnak az összes banki bejelentkezési adatunkat, meglehetősen sok kockázatot vonhat maga után attól függően, hogy az adatok hol kötnek majd ki.

Browder, a mesterséges intelligencia javaslatára lemondott pár felesleges előfizetést, majd az MI egy jogi levelet is írt a United Airlines részére, hogy visszatérítést kapjon a transzatlanti járatán nyújtott, nem túl jó Wifi szolgáltatásért, valamint egyéb számláin is sikerült némi pénzt megspórolnia.

A szolgáltatás megbízhatóságát illetően a Twitter felhasználói kommentben fejezték ki aggályaikat, hiszen nem tartják életszerűnek, hogy az érzékeny adatokat egy olyan chatbot kezelje, amely gyakran még mindig keveri a fikciót a valósággal.

"Igen, ennek olyan személyes információ bányászat szaga van."

– írja a felhasználó a bejegyzés alatt található megjegyzésben.

(Futurism)

Legfrissebb