Ugrás a tartalomra

A legtöbb amerikai munkavállaló fél a vallási nézetei megosztásától a munkahelyen

A politikai vagy vallási meggyőződésének tiszteletteljes kifejtése a munkahelyen negatív következményekkel járhat.

Photo by Annie Spratt / Unsplash

Egy új jelentés szerint az Egyesült Államokban a foglalkoztatott felnőttek közel kétharmada úgy véli, hogy politikai vagy vallási meggyőződésének tiszteletteljes kifejtése a munkahelyen negatív következményekkel járhat.

Az Ipsos felmérése az Alliance Defending Freedom Viewpoint Diversity Score kezdeményezésének részeként készült. A "Freedom at Work" (Szabadság a munkahelyen) című felmérés során mintegy 3000 amerikai foglalkoztatott felnőttet kérdeztek meg 2022. október 7. és november 16. között.

A kedden közzétett eredményeik között a kutatók megállapították, hogy ötből három válaszadó "valószínűnek vagy meglehetősen valószínűnek" tartotta, hogy "a vallási vagy politikai nézetek tiszteletteljes kinyilvánítása" "negatív következményekkel járna a munkahelyen".

Emellett minden negyedik válaszadó azt mondta, hogy ismer valakit, aki "negatív következményeket tapasztalt azért, mert tiszteletteljesen kifejezte vallási vagy politikai nézeteit".

Az ADF vezető jogtanácsosa és a vállalati elkötelezettségért felelős alelnöke, Jeremy Tedesco a közleményben úgy nyilatkozott, hogy "a felmérés eredményei azt mutatják, hogy a munkavállalók jelentős része" attól tart, hogy "vallási vagy politikai nézeteik az állásukba kerülhetnek".

"Azért hoztuk létre a Viewpoint Diversity Score Business Indexet, hogy segítsük a vállalatokat a vallási és nézetbeli sokszínűség tiszteletben tartásának mérésében és javításában"

- jelentette ki Tedesco.

"A vállalatok nagy lépéseket tehetnek alkalmazottaik bizalmának visszaszerzésében és az Üzleti Indexen elért pontszámuk javításában, ha négy dolgot tesznek: (1) elfogadják a vallási alkalmazkodásra vonatkozó modellpolitikánkat, (2) elfogadják a munkavállalók munkahelyen kívüli polgári jogainak gyakorlását védő modellpolitikánkat, (3) bevonják a vallási jótékonysági szervezeteket a munkavállalói jótékonysági adományozási programokba, és (4) részt vesznek az Üzleti Index felmérési részében, amely arra kéri a vállalatokat, hogy hozzák nyilvánosságra a polgári szabadságjogokat érintő belső politikákat és gyakorlatokat"

-írták.

A jelentés további megállapításai között szerepel, hogy a válaszadók 54 százaléka úgy vélte, hogy a politikai tartalmak megosztása a saját közösségi média fiókján negatív következményekkel járhat a munkahelyén, és a potenciális álláskeresők 42  százaléka azt mondta, hogy kisebb valószínűséggel jelentkezne olyan vállalathoz, amelynek munkakultúrája ellenséges a vallási vagy politikai nézeteivel szemben.

(Christian Post)

Legfrissebb