Ugrás a tartalomra
Hack Péter

A Happy Day mai adásában:

  • 00:00 Megvallás Németh Sándorral 
  • 01:48 Bibliaolvasás: Malakiás 1-4.rész
  • 14:56 Az áttörés titka - Németh Sándor prédikáció részlet
  • 17:46 Derek Prince - Az önátadás kegyelme (részlet)
  • 23:58 Ateizmus és materializmus - Hack Péter 

Az adás gépi átirata:

k[Szignál]
Oh, happy day.

[Szignál]
Kezdődik a happy day. A Hit Rádió napi hitéleti válogatása. Hallhatóvá tesszük a halhatatlant.

Happy day.

[Szignál]
Oh, happy day.

[Szignál]
Itt vallás, meg vallás. Mondjuk ki közösen Isten Igéjét most a Hit Rádióban.

[Németh Sándor]
Emeljük föl a Bibliánkat. Mondjátok velem együtt, hogy hiszem, hogy ez a könyv az Isten igéjének az irat formája. És hiszem, hogy a szent élek az, aki megelevenít Isten igéjét és beülteti a szívünkbe.

Mert Jézus Kiszos halálával, eltemetkezésével, föltámadásával egy év álltam, és a régiek elmúltak, és új ember vagyok, új teremtés vagyok. És nincs kőszívem már, hanem hússzívem van, amelynek a táblájára Isten törvénye be van írva. És hiszem, hogy az új szövetség nem a betűnek a szolgálata, hanem a szellem szolgálata, mert a betű öl, de a szellem elevenít.

És hiszem, hogy a szent szellem az, aki mai napon is megeleveníti a szívemet, lelkemet, testemet, hogy Istennek a beszédét meg tudjam érteni, és meg tudjam cselekedni a Jézus nevében. Ámen! Kérlek beneteket, hogy foglaljatok helyet az úr Jézus nevét.

[Mészáros István]
Olvasom a Malachiás proféta könyvét, kezdjük az első résszel. Az úr igényének terhe Izrael ellen Malachiás által. Szerettelek titeket, azt mondja az úr, és azt mondjátok.

Miben szerettél minket? Avagy nem atya fia valaé, Ezsahu Jákobnak? Azt mondja az úr, Jákobot pedig szerettem, Ezsahu tellenben gyűlöltem, és az ő hegyeit pusztává tettem, örökségét pedig pusztai sakálokévá.

Ha azt mondja Edom, elpusztultunk, de térjünk meg, és építsük fel a romladékokat, ezt mondja a seregeknek ura. Ők építenek, de én elrontom, és elnevezik őket Istentelenség határának, és oly népnek, amelyre örökké haragszik az úr. És látják ezt aki szemeitek, és magatok is mondjátok, Nagy az úr az Izrael határa fölött.

A fiú tiszteli atját, a szolga is az ő urát. És ha én atya vagyok, hol az én tisztességem? És ha én úr vagyok, hol az én félelmem?

Azt mondja a seregeknek ura néktek. Ti papok, akik utáljátok az én nevemet, és ezt mondjátok, mivel utáljuk a te nevedet? Megfertőztetett kenyeret hoztok oltáromra, és azt mondjátok, mivel fertőztetünk meg téged?

Azzal, mikor azt gondoljátok, hogy az úrnak asztala megvetni való. Hogyha vakot hoztok áldozatul, nem bűné az, vagy ha sántát hoztok és bénát, nem bűné az. Vidd csak azt a te fejed elmednek, vajon kedvel fogad é, avagy reát tekint é, azt mondja a seregeknek ura.

Most azért engeszteljétek meg az Istennek orcáját, hogy könyörüljön rajtunk. Általatok van ez. Elnézheti-e ezt néktek?

Azt mondja a seregeknek ura. Vaj, ha valaki közületek bezárná az ajtót, hiába ne tüzelnétek az én oltáromon. Nem telik kedvem bennetek?

Azt mondja a seregeknek ura. Az ételáldozatot sem kedvelem a ti kezetekből. Hiszen napkelettől fogva napnyugatig nagy az én nevem a pogányok között, és minden helyen tömjénnel áldoznak az én nevemnek és tiszta ételáldozattal.

Bizony, nagy az én nevem a pogányok között, azt mondja a seregeknek ura. Ti pedig meggyalázzátok azt, mikor azt mondjátok, az úrnak asztala megvetni való, és annak jövedelme eledele útálatos. És azt mondjátok, ímé mi fáradtság, és ráfújtok, azt mondja a seregeknek ura, pedig a rablottat hozzátok, meg a sántát és betegest.

Ételáldozatot is hoztok, de hát kedves é, az a ti kezetekből, azt mondja az úr. Átkozott pedig az álnok. Van ugyan a nyájában him, és fogadást is tesz, mégis hitványjal áldozik az úrnak.

Pedig nagykirály vagyok én, azt mondja a seregeknek ura, és félelmetes az én nevem a pogányok között. Második rész. Most azért néktek szól ez a parancsolat ti papok.

Ha meg nem hallgatjátok, és ha nem veszitek szívetekre, hogy dicsőséget adjatok az én nevemnek, azt mondja a seregeknek ura, átkodbocsátok reátok, és elátkozom a ti áldásotokat, bizony elátkozom azt, ha nem veszitek szívetekre. Ímén én megrontom a ti vetni való magotokat, és szemetet szórok orcáitokba, a ti ünneplésteknek szemétjét, és ahhoz hordanak ki titeket. És megtudjátok, hogy azért adtam néktek e parancsolatot, hogy szövetségem legyen a Lévivel, azt mondja a seregeknek ura.

Szövetségem volt vele életre és békességre, és félelmüladtam azt néki, és félt engemet, és megalázta magát az én nevem előtt. Igazság törvénye volt az ő szájában, és nem találtatott álnokság az ő ajkaiban, békességben és egyenességgel járt velem, és sokakat megtérített a bűnből. Mert a papnak ajkai őrzik a tudományt, és az ő szájából törvényt várnak, mivel a seregek urának követe ő.

De ti elhajlottatok ez útról, sokakat megbotránkoztattatok a törvényel, fölbontottátok Lévi szövetségét, azt mondja a seregeknek ura. Azért én is szidalmasakkát tettelek titeket, és utálatosakká az egész nép előtt, amiatt, hogy meg nem őriztétek az én utamat, hanem személyválogatók voltatok a törvényel. Nem egy atyánk van-e mi nyájunknak?

Nem egy Isten teremtette minket? Miért csalja hát kiki az ő felebarátját, megrontvána mi atyáink szövetségét? Hűtelen nélet Júda, és utálatosság támadt Izraelben és Jeruzsálenden, mert megfertőztette Júda az urnak szentségét, amelyet ő szeret, és idegen Istennek leányát vette el.

Elveszt az úr mindenkit, aki ezt cseleksi, a vigyázót és a felelőt, a Jákob sátraiból, még ha áldozatot visz is a seregek urának. És ezt is cselekszitek, betöltitek az úr oltárát könyhullatással, sírással és kesergéssel, hogy ne tekintsen többé az ételáldozatra, és ne fogadjon el szívességet a ti kezetekből. És azt mondjátok, miért?

Azért, mert az úr tett bizonyságot közted, és a te ifjúságot felesége közt, akit te megcsaltál, hol ott társad és szövetséges feleséged. Nem tett ilyet egy sem, akinek még volt lelke. És mit keresett azaz egy, Istentől való magvat?

Őrizzétek meg azért a ti lelketeket, és a ti ifjúságotok feleségét meg ne csaljátok. Mert gyűlölöm az elbocsátást, ezt mondja az úr, Izraelnek istene, és azt, aki ruhájára kegyetlenséget borít, azt mondja a seregeknek ura. Őrizzétek meg azért lelketeket, és ne csalárdkodjatok.

Elfárasztottátok az urat beszédeitekkel, és azt mondjátok, mivel fárasztottuk el? Azzal, hogy azt mondjátok, minden gonosz tevő jó az úr szemeiben, és gyönyörködik ő azokban. Hol van az ítéletnek istene?

Harmadik rész. Íme elküldöm én az én követemet, és megtisztítja előttem az utat, és mindjárt eljön az ő templomába az úr, akit ti kerestek, és a szövetségnek követe, akit ti kívántok. Íme eljön, azt mondja a seregeknek ura.

De kicsoda szenvedheti el az ő eljövetelének napját, és kicsoda áll meg az ő megjelenésekor, hiszen olyan ő, mint az ötvösnek tüze, és a ruhamosóknak lúgja, és ül, mint ötvös vagy ezüst tisztogató, és megtisztítja lévi fiait, és fényessé teszi őket, mint az aranyat és ezüstöt, és igazsággal visznek ételáldozatot az úrnak, és kedves lesz az úrnak a Júdai és Jeruzsálem ételáldozatja, mint a régi napokban, és előbbi esztendőkben, mert ítéletre indulok hozzátok, és gyors tanu leszek a szemfényvesztők ellen, a paráznák és hamisan esküvők ellen, és azok ellen, akik megrövidítik a munkásnak dérét, az özvegyet és árvát, és akik nyomorgatják az idegen, és nem félnek engem, azt mondja a seregeknek ura.

Mert én az úr, meg nem változom, ti pedig Jákobnak fiai, nem emésztettek meg. Atyáitok idejétől fogva eltértetek rendeléseimtől, és nem tartottátok meg azokat. Térjetek hozzám, és én is hozzátok térek, azt mondja a seregeknek ura.

De azt mondjátok, miben térjünk meg? Avagy az ember csalhatjai az Istent? Ti mégiscsaltatok engem, és azt mondjátok, mivel csalunk téged, a tizeddel és az áldoznivalóval?

Átokkal vagytok elátkozva, mégiscsaltok engem, a nép egészben. Hozzátok be a tizedet, mind az én tárházamba, hogy legyen ennivaló az én házamban, és ezzel próbáljatok meg engem, azt mondja a seregeknek ura, ha nem nyitom meg néktek az egek csatormáit, és ha nem árasztok reátok áldást bőségesen. És megdorgálom érettetek a kártevőt, és nem vesztiel földetek gyümölcsét, és nem lesz a szőlőtök meddő a mezőn, azt mondja a seregeknek ura.

És boldognak mondanak titeket mind a nemzetek, mert kívánatos földé lesztek ti, azt mondja a seregeknek ura. Keményen szóltatok ellenem, azt mondja az úr, és azt mondjátok, mit szóltunk ellened. Azt mondtátok, hiába való az Isten szolgálata, és mi haszna, hogy megtartjuk törvényeit, és hogy alázatosan járunk a seregeknek ura előtt.

Sőt, inkább magunk hirdetjük boldogoknak a kevélyeket, hiszen gyarapodtak, noha gonoszságot üznek, és megszabadulnak, noha kísértik az Istent. Akkor tanakodtak egymással az úrnak tisztelői, az úr pedig figyelt, és hallgatott, és egy emlékkönyv iraték ő előtte azoknak, akik félik az urat, és becsülik az ő nevét. És azon a napon azt mondja a seregeknek ura, amelyet én szerzek, tulajdonómá lesznek, és kedvezek nékik, amint kiki kedvez a maga fiának, aki szolgálja őt.

És megtértek, és meglátjátok, hogy különbség van az igaz és a gonosz között, az Isten szolgálja között, és a között, aki nem szolgálja őt. 4. rész Mert íme eljön a nap, lángoló, mint a sütő kemence, és olyanná lesz minden kevély, és minden gonosz tevő, mint a pozdória.

És megégeti őket az eljövendő nap, azt mondja a seregeknek ura, amely nem hagy rajtuk gyökeret, sem ágat. És feltámadnéktek, akik félitek az én nevemet, az igazságnak napja, és gyógyulás lesz az ő szárnyai alatt. És kimentek, és ugrándoztok, mint a hizlalt tulkok.

És széttapodjátok a gonoszokat, és porrá lesznek lábaitok nyomása alatt azon a napon, amelyet én szerzek, azt mondja a seregeknek ura. Emlékezzetek meg Mózesnek az én szolgámnak törvényéről, amelyet rendeltem ő általa a hóreben, az egész Izraelnek rendelésekül és ítéletekül. Íme, én elküldöm néktek illést, a profétát mielőtt eljön az úrnak nagy és félelmetes napja.

És az atyák szívét a fiakhoz fordítja, a fiak szívét pedig az atyákhoz, hogy el ne jöjjek és megneverjem e földet átokkal. Ámen!

[Szignál]
Következik Németh Sándor napi üzenete.

[Németh Sándor]
Ugye mindig a Biblia az ellenségnek a támadását, várostromhoz is hasonlítja, hogy a várat körbeveszik, utána ostromolják. Tehát amikor az embert így körbeveszik ezek a sötét erők, nem érzi az ember az Isten jelenlétét, semmi nem ösztönzi az embert kívülről, hogy imádkozzon. Nagyon nehéz kimondani Jézus Krisztust is, szinte semmi nem eleven a Bibliából, meg az Isten országából, meg a keresztény életben.

Na, ekkor kell igazából Istenhez kiáltani, mert azt a szellemi erőt, te igazából ha elkezded ostromolni, azt le tudod győzni, el tudod érni az áttörést, és föl tudsz szabadulni az Isten szellemével való közösségre és kapcsolatra. Mert pontosan ebben az időben, különösen amikor ilyen soka támadások, verbális zaklatások, verbális agresszió, ami ugye látjuk, hogy folyamatosan zajlik, éjjel és nappal öntik ránk ezeket a gonosz nyelveket. És ezek a gonosz nyelvek, akár irod formában, akár élő formában gonosz szellemeket szabadítanak föl, és nem veléd mennek, hanem körülvesznek tégedet.

Nem csak éjszakai gyötrelmeket, meg más kínzásokat idézhetnek elő, meg elmenbeli zaklatásokat, hanem amint említettem nektek, hogy a Szentlélek is te közéd állnak, és egyszerűen az egész imádkozástól, a szellemi élettől elidegenítenek, és törlik az agyadból, és törlik a lelkedből, a szívedből az imádkozásra való szükséget, vagy az Isten igényére való szükséget. Ez az, amit mondtam, hogy át kell törni, mert az ördög először körbevesz, és azért vesz körbe, mert akar nyelni, le akar nyomni, be akar szívni a szörnyepek, mindahogy Jónást is a cetthalnak a gyomrába, ugyanúgy be akar az ellenség szívni az ő erejébe, hogy démonizáljon, elcsusszál olyan dologba, vagy dolgokba, amelyen keresztül már az ellenség nem csak körbevesz, hanem be is jut a szívedbe, és a lelkedbe.

Ma egy ilyen idő van, ezért akik oda szállják magukat az ima életre, azok győztesen kerülnek ki, akik pedig elfogadják, hogy most olyan ellenenő van, én nem kilóddok, én azt szeretem csinálni, ami könnyedén megy, mert laza fiú vagyok, meg laza lány vagyok, akkor hidd el, hogy átmened éjjel legül csak a kereszténséget, el fogsz bukni előbb-utóbb.

[Szignál]
HANGOS KÖNYV Válogatás a karizmatikus klasszikus irodalom legjavából.

[Hangoskönyv]
HANGOS KÖNYV Derek Prince az Önátadás Kegyelme című könyve alapján hallható gondolatokat az isteni természetről. Milyen jellemvonások jellemzik azokat, akikben Krisztus szelleme érvényesül? Nagyon fontos szempont, hogy ezek azok a jellemvonások, amik vízválasztói a hamisnak és az igaznak, ezért motivációinkat naponta keresztre kell vinnünk.

Az az elv, hogy vegyük fel a keresztet naponként, és tagadjuk meg magunkat, tökéletes ellentéte annak, ahogyan a természetes elménk működik, és ellentétben áll azzal, ahogyan a természeti ember gondolkodik. Nézzük meg az I Korintus 1.25-öt. Mert Isten ostobassága bölcsebb az embereknél, és Isten erőtlensége erősebb az embereknél.

Itt egy ellentét van. Van egy gyengeség, amely Istentől származik, és amely erősebb, mint bármilyen erő, amivel csak rendelkezünk. És van egy bolondság, amely Istentől származik, amely bölcsebb, mint bármilyen bölcsesség.

És volt egy dolog, amelyben Isten bolondsága és erőtlensége kifejezésre jutott. Ez pedig a kereszt. A kereszt a maga gyengeségében és bolondságában, Isten győzedelmessége ennek a világnak minden ereje és bölcsessége fölött.

Hiszem, hogy Isten kér tégedet és engem, hogy tanuljuk meg tőle ezt a fajta bolondságot. Úgy hiszem, hogy Krisztusz szelleme azt az isteni természetet mutatja be, amely különlegesen megnyilvánul Krisztus életében. Ezt nem lehet elválasztani Jézus természetétől és személyiségétől.

Erről a szellemről, ahogy Pál mondja, felismerhető a Krisztus igazi gyermeke. Ha valakiben nincs Krisztusz szelleme, az nem az ővé. Úgy gondolom, de közvetlen megfigyelésből is tudom, hogy sokan vannak, akik megkeresztelkednek szent szellemmel, nyelveken szólnak, csodákat tesznek, de nagyon keveset vagy éppen semmit nem mutatnak Krisztusz szelleméből.

És bizony a megkülönböztető jellemvonás, ami isteni természetűvé tesz bennünket, az nem a nyelveken szólás, de nem is a csodatevés vagy éppen hatalmas prédikációk elmondása, hanem a Krisztusz szelleme bennünk. Ha nekem meg kellene kérdeznem magamtól, hogy milyen Krisztusnak a szelleme, meg kell mondjam, hogy ez. Szelid szellem, alázatos szellem és gyengéd szellem.

Bizonyára nem arrogáns, nem önigazult, nem önmagának kedveskedő. Isten igazi gyermeke és Krisztusz szellemével betöltött az, aki az Isten valódi természetét mutatja. Sok tanításunk van arról, hogy hogyan nyerjük el azt az örökséget és szerezzük meg azt, ami Jézus vére általa miénk.

Én hiszek is ebben, de tudjátok mit? Isten szemében te nem bővölködsz és nincsen jó dolgod, ha a jogaidat hangosztatod. Jézus szelleme nem hangosztatja a jogait.

Persze igen, hiszek a bővölködésben, vagyis a teljes ellátásban. Hiszek az egészségben, a belső békességben, a lélek jólétében és az új teremtésnek minden vele járójában. De az óember ezeket sokszor illegálisan ragadja meg az önző céljaira.

Ma, amikor hallom, hogy az emberek azt mondják, testvérem, csak lépj fel, igényel, akkor bennem valami összerándul. Mikor hallom e szavakat, belül elképzelem az arrogáns egót, amint hangosztatja a jogait. De szeretnélek megkérdezni, vajon hány olyan emberrel szeretnél együtt élni, aki mindig követeli a javait?

Bármennyire is lehet jogos minden igényem, mégis belülről belefáradtam a Krisztusban való örökségem jogos hangosztatásába és hogy állandóan arra oktassam a keresztényeket, hogy hogyan legyenek egészségesek és hogyan bővölködjenek. Biztos, hogy mindezekre szükségünk van, de attól, hogy megtanulod, hogyan légy egészséges és hogyan bővölködjél, te még nem jutottál végig az iskolán szellemileg. Az erőd nem abban van, hogy mit van, vagy mit tudsz felmutatni.

Az erősséged az, hogy képes vagy a gyengék erőtlenségeit elhordozni. Krisztus szelleme olyan szellem volt, amely ingyen odaszánta magát. Valóban, ő a legszebb példája az odaszánásnak.

Ez jellemzi viselkedését leginkább és eszfejezi ki a különbséget ő közte és a sátán között. És itt egy különleges ellentéttel állunk szemben. Jézus Istennel való egyenlőségre volt hivatva.

Ez az ő isteni természetéből következett, az isteni jogrend szerint. De ő ezt nem ragadta meg. Ellenben Lucifer, aki sátáná lett, nem volt Isten szerinti egyenlőségre hivatva, ennek ellenére ő ezt az egyenlőséget meg akarta ragadni.

És elbukott. Tehát a lényeges különbség egy két motívum között van. A megragadás és az átadás között.

Jogaink hangosztatásában és követelőzésünkben vajon mennyi a Krisztus szellemének a kifejezése, és vajon hányad része jön más forrásból? A karizmatikus mozgalom előbb-utóbb szembe fog nézni ezzel. Különbséget kell tegyünk az igazi és a hamis szolgálatok között.

A csodák önmagukban nem lehetnek a megkülönböztetés szempontjai. Nem szabad, hogy azok legyenek. A megkülönböztető jel Krisztusnak a szelleme.

Mert ha valakiben nincs a Krisztus szelleme, az nem az övé.

[Fekete Rita]
És nagy szeretettel köszöntöm dr. Hack Pétert a Hit Gyülekezete lelkészét a Szent Pál Akadémia tanárát. Szervusz!

[Hack Péter]
Szervusz! Köszöntöm a kedves hallgatókat!

[Fekete Rita]
Ez itt a Világnézetek a Biblia tükrében című sorozatunk, és ebben a részben az ateizmusról és a materializmusról szeretnénk beszélni. És hát ezzel kapcsolatban mindarról, ami ezekből az irányzatokból, eszméiségekből megmaradt úgymond a kereszténységben, vagy fellelhető, vagy tudatalatt is ott lappang, és ez megnyilvánul bizonyos gyakorlatokban. Az első kérdésem az lenne akkor, hogy kérlek segíts nekünk egy picit abban, amikor a kormányzatokat tisztázzuk, hogy pontosan mit is jelentenek.

[Hack Péter]
Hát ugye a materializmus, ha már érthetőbb, pontosabban kezdjük az ateizmussal. Ugye az ateizmusban már a nevében is benne van, hogy mit is jelent. Ugye a teosz, a görög szó, az Istenre utal, és az a haposztóképző, tehát az az Isten tagadást, vagy az Isten elutasítását jelenti.

Tehát az ateosz mellé név, az jelenti azt, hogy Isten nélküliség, vagy hit nélküliséget jelent. A materializmus, az pedig egy olyan filozófiai irányzat, amely alapvetően abból indul ki, hogy az anyag a létezésnek az alapja, és az anyagnak az elsődlegessége határozza meg a természeti és a társadalmi objektív létet. Tehát mind a kettő felfogás radikálisan szembe helyezkedik a Bibliával, tehát a Bibliával ellentétes felfogást képvisel.

A Biblia beszél az ateizmustról indirekt formában, két zsoltár is említi ezt, az egyik a XIV. zsoltár, tehát ha a kedves olvasók ebben érdekeltek, akkor meg tudják nézni a saját zsoltárukat. A XIV.

zsoltárnak az első verse az azt mondja, hogy a balgatag az ő szívében nincsen isten. Ugye Károli ezt a szót, amit az eredetiben szerepel, azt balgatagnak fordítja, de az eredetiben inkább istentelen van, és ugye azzal folytatódik a vers, hogy megromlottak, utálatosságot cselekedtek, nincs aki jót cselekedjék. Tehát a Biblia az isten tagadást, sőt ugye azt a szót, amit Károli balgatagnak fordít, az lehet ostobának is fordítani, vagy bolonnak.

A Biblia tehát ezt a felfogást, amely tagadja istent, azt egyértelműen bolondságnak nevezi. Van egy másik bibliai idézet is, egy másik zsoltár is, ez az 53. zsoltár.

Az 53. zsoltárban ugyanez a megfogalmazás szerepel, hogy a Biblia tanulmányozása alapján tudjuk azt, hogy két vagy három bizonyságon áll meg valami. Ez is egy Dávidi zsoltár, ennek a második verse mondja azt, hogy azt mondta a balgatag, az ő szívében nincsen isten, megromlottak, és utálatos hamisságot cselekedtek, nincs aki jót cselekedjék.

És utána azzal folytatja, hogy isten letekint a mennyből az emberek fiaira, hogy van-e értelmes istent kereső. Tehát a Biblia elég elég egyértelmű ítéletet mond arról, hogy az ateizmus az egy elutasított hószövetségben egyértelműen elutasított, ostoba, bolond, értelmetlen megközelítés. De az új szövetségben is, Pálapostor a Róma beléje kihez írt levélben, írja le azt, hogy az emberek hogyan tévelyedtek el az igazságtól.

A Róma levél első fejezete mutatja be, hogy az istentől való elszakadás folyamata az embereknél hogyan lett. Ugye ez a kulcs kifejezés, hogy az okoskodásaikban az emberek hiába valóká lettek, és az igazisten tiszteletét felcserélték mulandó állatoknak a tiszteletével. Ugye azt mondja, hogy a XXI.

vers Róma 1-21, hogy mert bár istent megismerték, mindazáltal, mint isten nem dicsőítették őt sem, neki hálákat nem adtak, hanem az ő okoskodásaikban hiába valóká lettek, az ő balgatak szívük megsötétedett, magukat bölcsekvek balván balgatagokká lettek, és az örökké való istennek dicsőségét felcserélték a mulandó embereknek, madaraknak, négylábú állatoknak és csószómászó állatoknak a képmásával. Tulajdonképpen ez az ide egyszerre az ateizmust, tehát az isten tagadást is megítéli, de tulajdonképpen a materializmust is, tehát az anyagban, az anyagi világban vetett hitre is egy ítéletet mond ki. Szintén a Pálapostor az Efézus beliekhez írt levél második fejezet 12.

versében említ olyan embereket, akiknek nincs istenük, tehát az Efézus 2.12 mondja azt, hogy istentelenek lévén az emberek. Ez is a bibliámi korban is ismert felfogás volt a Pálapostor kortársai között is jelen volt az isten tagadás, és erre mondja azt, hogy isten nélkül valók voltak tok a világon, mondja az efézusi hívőknek, tehát ez is az ateizmus leírására jellemző.

[Fekete Rita]
Az ateizmus, az mennyire egy választott világnézet úgy mond, arra gondolok, hogy Pálapostor azt is mondta, hogy Isten a teremtett világból felismerhető, így hát ezeknek az embereknek nincsen mentségük, így fogalmazott. Mennyire választják az emberek, vagy választjuk az ateizmust világnézetül?

[Hack Péter]
Én azt gondolom, hogy választják, ez egy választási kérdés. A Roma 1, amire te is utalsz, ezt teszi világosan minden ember felelősségét abban, hogy felismerje Istent a teremtett dolgokból, vagy sem. Világosan mondja a Biblia, hogy minden embernek megvan a lehetősége arra, hogy Istent megismerje.

Tudom, mert az is megvan írva, hogy senki nem mehet az atyához, csak akit az atya vonz, de az is megvan írva, hogy közeledjetek Istenhez, és ő is közeledni fog hozzátok. Tehát a biblia alapján azt látjuk, hogy az embereknek van választása, és hát azt is holvassuk a jelenések könyvében, hogy Isten mindenkit meg fog ítélni, tehát mindenki ítélet alá kerül, mindenkit a cselekedetek szerint fog megítélni, és azt a döntését az embernek, hogy elutasítja Istent, ezt a döntését Isten számon fogja kérni. Egy dologban biztosak lehetünk, mert Isten magáról kimondja, hogy ő kegyelmes és írgalmas Isten, és igazságos Isten, tehát minden ember esetében tudja azt, hogy kinek milyen lehetősége volt megismerni Isten.

Én ezt személy szerint úgy képzelem el, hogy Isten az ítéletkor egy pillanat alatt az emberek elé tárja azokat a döntési fordulatokat, amikor ők tudatosan választották Istent, és szövetségre léptek vele, illetőleg amikor tudatosan elutasították Istent, és megtagadták őt. De Istenről a Bibliá úgy beszél, hogy ő nem egy erőszakos személy. A jelenések könyvében arc mondja a Biblia Jézusról, hogy ő az ajtó előtt áll és zörget, és aki megnyitja az ajtót és befogadja őt, ahhoz bemegy és vele vacsorázik.

Ugye ez a kép nagyon plastikusan érzékelteti azt, hogy Jézus nem rúgja rá senkire az ajtót, nem tör be senkinek az életébe, hanem minden embernek van egy választási lehetősége is. És hát azt is látunk el, hogy az evangélium terjesztésének éppen az az egyik fő funkciója, hogy az embereket választás elé állítsa. Aki hallotta az evangéliumot, az már nem mondhatja azt, hogy nem tudott erről, hogy ő erről soha nem hallott.

Isten az evangélium terjesztésével hozza létre azt a rejzetet, hogy az emberek választani tudjanak közte és az ő megtagadása között. És ezért minden ember egyéni legfelelős, hála Istennek nem a mi dolgunk ez feldönteni, mindenkit óvainteg attól, hogy bármilyen összefüggésben állás foglaljon arról, hogy ki van a mennyekben és ki nincs a mennyekben. Ezt nem nekünk kell elmegítélni, ez nem a mi feladatunk.

Isten az igaz bíró. Ő ezt elbírálja és el fogja dönteni, hogy kinek mi lesz az örökévaló sorsa.

[Fekete Rita]
Ugye az ateizmus, ahogy te is fővázoltad, már a zsoltárokban megjelenik. Tehát mondhatjuk azt, hogy az ókortól, sőt előtt az időszámításunk előtt is már voltak emberek, akik ateisták voltak, és ha a történelmet nézzük, akkor látjuk, hogy akár a görögöknél, aztán a középkorban, és hát az újkorban a felvilágosodásnál kapott egy nagy löketet, úgymond az ateista eszme. Hogyan lehet, aki, és hát arról ne is beszéljünk, hogy ugye Magyarországon meg ilyen évtizedek állnak a magyar társadalom mögött, ami egy ateista, aki nem volt, hogyan lehet, ha valaki ilyen háttérrel tér meg, tehát hogy így nevelték, így nőtt föl, hogy nincs isten, illetve materialista alapokra helyezték az ő világnézetét, megtérés után, hogy tud ezzel leszámolni könnyű ennek átfordulnia, egy szinte szöges ellentétes világnézetnek kiépülnie?

[Hack Péter]
Hát azt gondolom, hogy senkinek nem könnyű a hátterével megküzdeni, nagyon nehéz abban állás foglalni, hogy mi könnyebb egy materialista, ateista háttérből, vagy egy bálványimádó háttérből, vagy egy okult háttérből megtérni, azt gondolom, hogy mindenkinek meg van a maga harca. Ugye én magam is ateista neveltetést kaptam, tehát ilyen családban nőttünk, formálisan katolikusok voltak, de soha nem jártak. A szüleim már felnőtt, vagy az én megszületésem után nem jártak templomban, azt nem tudom, a gyerekkorukban jártak-e, vagy nyilván gyerekkorukban, igen, még a háború alatt, vagy előtt, de az iskolákban akkor kötelező ideológia volt az ateizmus, és az ehhez kapcsolódó materializmus, tehát az anyagelzűség, aminek a lényege, hogy az emberek úgy gondolják, hogy minden, ami létezik, az az anyagból származik, tehát ez tulajdonképpen lehet úgy is fogalmazni, hogy egy anyagistenségbe vetett hit, és ugye azt tanították, és az volt az uralkodó ideológia, hogy az ateizmus és a materializmus a tudományos álláspont, és a vallás az pedig babonasság, és természet fölötti eleve nem létezik, tehát, hogy olyan kultúrában nőttünk, nemcsak itt Magyarországon, tulajdonképpen egész Kelet-Európa ilyen kultúrában nőtt fel, és ezt meg kell harcolni, tehát meg kell harcolni azt, hogy az embernek a gondolkodását meg kell változtatni, változzatok el az elmétek megújulása szerint, mondja Pálapostor a Róma levélben, hogy megértsétek, hogy mi Istennek jó, kedves akarata, ugye meg kell érteni, hogy Istennek van Isten, és van Istennek akarata, és az Isteni akarat ez jó, kedves és tökéletes, tehát ez egy harc, különösen azért, mert emögött az ideológia, mögött hállam, hatalom áll, és sokszor vannak keresztények, akik azt mondják, hogy nem kellene a keresztényeknek gyülekezetben, így gyülekezetében nem kellene politizálni, politikai kérdésekkel foglalkozni, de mi, akik éltünk a kommunizmus idején, és akik tudtuk azt, tapasztaltuk azt, hogy tulajdonképpen minden tantárnyon keresztül az emberek persze a hamis ideológiát verték bele, és pici gyerekkortól kezdve, tulajdonképpen már az óvodától kezdve ezt az ideológiát kényszerítették rá az emberekre, és aki ezzel az ideológiával szembe ment az egzisztenciális kihívásokkal, kellett, hogy szembenézni, hogy a bizonyos erősen elkötelezett hívő emberek bizonyos állásokat nem tölthettek be, eleve a karrierútjukat korlátozták, tehát olyan emberek, akiknek mondjuk templomba volt az esküvőjük, azok már bizonyos pozíciókat nehezen tudhattak betölteni, igazságszolgáltatásban például vallásos embereket nehezen tolerálták. Ezt azért is hozom szóba elnézést, hogyha az eredeti tervről egy kicsit elmozdulunk, mert éppen ma kezdődik az Egyesült Államokban a legfelsőbb bíróság új tagjának, a Trump elnök által jelölt Barrett bíródőnek a meghallgatása, aki karizmatikus katolikus hitem van, és az előrejelzések szerint ez az ő hite lesz a vitának, a szenátusi meghallgatás vitának a középpontjában, hogy a hite összeegyeztethető-e a legfelsőbb bíróság bírói pozíciójával. Ez egy aggasztó jel, ez is arra emlékeztet bennünket, ami a kommunizmusban itt Kelet-Európában volt, hogy akkor az volt a doktrina, hogy bizonyos embereknek a vallásos meggyőződése, az összeegyeztethetetlen a szocialista társadalmi berendezkedése, ez volt az, amit az állami egyházügyi hivatal képviselői annak idején, német Sándornak mondták, amikor az egyház legalizálási kérelmét benyújtották, hogy nekünk minden gondolatunk, hiszen nekik akkor még én nem voltam ott, de a hígyülekezete vezetőinek minden gondolata az ellentétes, az összeegyeztethetetlen a szocialista rendszerrel. De ez az az állapot, amikor az állam kényszerít bizonyos ideológiát az emberekre, és ez egy nagyon rossz állapot.

Magyarországon most sokan panaszkodnak a kormányra, de az, hogy például jelenleg keresztényeknek nem kell választani a között, hogy az állami törvényeknek engedelmeskednek, vagy az isteni törvényeknek nevelhetik úgy a gyereküket, ahogy a Biblia tanítja őket, képviselhetnek olyan értékeket, amit az összeegye a Bibliával. Ugye látjuk azt, hogy vannak országok, például Skandináv országok, ahol mondjuk a homoszexualitással kapcsolatos bibliai értékeknek a képviseletét, az könnyen gyűlöletbeszédnek bélyegzik, és a kárbíróság előtt is meghúzódják, aki ilyet képviselt, aztán kétségtelen, hogy amilyen ügy történt Svédországban, ott felmentették végül a prédikátort, akit megvádoltak, de az a körülmény, hogy egyáltalán hónapokig ő a vád alatt állt, és volt olyan ügyész, aki komolyan azt gondolta, hogy ennek a prédikátornak börtönben a helye azért, mert a Bibliában, a Róma levélben, vagy a korintusi levélben a homoszexualitásra vonatkozó kijelentéseket prédikálja az Isten tiszteleten. Szóval örüljünk annak, hogy nincs olyan állam, ami erre rákényszerít, és nyilvánvaló, hogy ki mennyire hitt annak a kommunista államnak, mennyire volt meggyőződéses kommunista, ezen nagyon sok múlik, ezen abból a szempontból, hogy mennyire könnyen tudod megszabadulni a kommunizmus, vagy a materializmus, vagy az ateizmus eszméitől, vagy mennyire nehezen tudod megszabadulni. Az a tapasztalat egyébként, hogy nagyon-nagyon sajnos elég sok materialista hívő van, akik jobban hisznek az anyagba, jobban hisznek a természetes dolgokba, mint a természet fölöttibe, ez még a karizmatikus gyülekezetekben is jelen van, más felekezetekben meg, hát nagyon erősen jelen van a materializmus.

A karizmatikusokat éppen azt különbözheti meg, hogy az átlag kereszténynél sokkal nyitottabbak a természet fölöttire, és hát ez is a népszerűségüknek az oka, tehát ezért mind a protestáns, mind a katolikus felekezeteken belül az utóbbi években népszerű lett a karizmatikus mozgalom, mert az emberek vágynak a természet fölöttire.

[Fekete Rita]
Nagyon köszönöm, hogy behoztad ezeket az aktualitásokat is, mert így sokkal életszerűbb válik haza, amiről beszélünk, hogy ezek azért napjainknak a problémái is, és visszacsatol egy picit ahhoz, ugye itt Magyarországon a kommunizmusnak vége van, mint államforma, tehát az államformák megváltozott, így hát ennek nagyon örülünk, viszont nyilván az az ateizmus, az a materializmusnak az a kultúrája, ami akkor volt, az nem változott meg egyik csapásról a másikra. Tehát azért azt lehet látni, hogy akár a médiában, akár más szféráinak a társadalomban ott van ez a fajta hozzáállás, és a keresztényekkel szemben van is egy ellenállás, én ezt jól látom.

[Hack Péter]
Igen, igen, így van, ez sajnos nem csak Magyarországon van így, de tulajdonképpen Nyugat-Európában is, csak egy példaként említem, hogy akár az Egyesült Államokban is, ez is egy politikai küzdelemnek a tárgya volt az Ezeret Forduló körül, sokan szerették volna azt elérni, hogy az iskolákban a teremtés elméletet is tanítsák. Ugye az iskolákban, szinte mindenütt a világon, már nyugati világot értem ez alatt, tehát Nyugat-Európában, Észak-Amerikában, az egyetlen hivatalos oktatási anyag, az az evolúció, tehát hogy a világ értelmezését evolúcionista alapon adják meg, tehát az az alapfeltettés, hogy minden az anyagból keletkezett, és maximum, hogy odáig elmennek, hogy lehetett valahol valami, aki elindította ezt a folyamatot, de aztán utána maga az evolúció formálta ki a létező világot, és az ember tulajdonképpen ennek az evolúciónak a csúcs lénye, ahová az evolúció elfejlődött, és ez az evolúció még tart, és hát majd lesznek még magasabb rendű lények is, mint az ember a jövőben, de ugye ez az evolúcionista felfogás, ami abból indul ki, hogy most nagyon leegyszerűsítve mondom, hogy az élet is az anyagból keletkezett, tehát volt az anyag, és akkor egyszer csak történt valami, ami következtében az anyag élővé vált, először egy egysejtő, aztán szövetek, aztán mindenféle fejlődésen keresztül, amúgy a véka csúszómászó tengeri állat kijött a partra, négy lába lett szóval, és utána eljutottunk a majomén, és onnan már csak egy ugrása az emberig, most nagyon leegyszerűsítve, hát ezt súlykolják az emberekbe, aminek nagyon-nagyon sok következménye van az evolúciós hitnek, mert ugye például azt a világképet is magával hozza, hogy a létezés egy folyamatos fejlődés, és ami ma van, az fejlettet, mint a korábbiakban volt. Ez például ellentétes a bibliai világképpel, ugye a bibliai világkép az nem a fejlett lentől a fejlett felé haladó emberiség történetet mutatja be, hanem azt mutatja be, hogy Isten megteremtette az ember a saját képére és hasonlatosságára, és a teremtés pillanatában Isten és az ember között nagyon közeli kapcsolat volt, hogyha nem véletlenül írja az ige, hogy az ember az orrában lehelte bele az embernek Isten az életnek a szellemét, ez azt feltételezte, hogy nagyon közel került emberhez Isten, hogy az orrába bele tudja lehelni az életnek a leheletét, és az ember teremtése után jött a hetedik nap a teremtés történetében, ami pont a nyugalom napja, tehát az emberi lét első napja az éppen a nyugalom napja volt, és ebből a folyamatból a bűn következtében, amit a teremtést generációnak nevezők a teológiában, tehát a létrehozású teremtésből, ebből a bűn következékében esett ki az ember, és jött indult el a degeneráció folyamata, aminek ma is részesei vagyunk, hogy a generációnál a kezdetnél az ember mennyire vitális volt, mekkora életereje volt, abban csak abból is tudunk következtetni, hogy még a bukás után is 930 évig élt Ádám, tehát az egész életpályája 930 év volt, ami azt jelenti, hogy a mai embernél sokkal, de sokkal nagyobb életerő vitalitás volt az emberben, tehát a kezdet a Bibli alapján nem egy egysejtű volt, hanem egy Isten képű, a mai embernél sokkal több életerővel, sokkal több vitalitással, egyesek szerint sokkal több képességgel is rendelkezett.

[Szignál]
Ez volt a Happy Day, a Hit Rádió napi hit életi válogatása.

Legfrissebb