Felháborodást váltott ki, hogy a Balenciaga divatmárka kisgyermekeket használt fel arra, hogy reklámozza szadomazo plüssmackó-táskáit, sőt bizonyos megfigyelők szerint virtuális gyermekpornóra tett utalásokat is tartalmazott néhány reklámanyag.
A spanyol divatmárka reklámjaiban használt fotósorozat nemzetközi szintű felháborodást váltott ki, amikor az Instagramon bemutatták a gyomorforgató fotókat a 14 millió követőtábornak. A divatcég által szervezett fotózáson két kislány vett részt, akik a képeken egy-egy macit tartanak a kezükben. Méghozzá olyan macikat, amikre erotikus jellegű, szadomazo (szadomazochista) láncokat és „bőrszerelést” adtak fel. A fotókon még egy tüskés kutyatál, valamint egy nyakörv is szerepelt - számolt be a Hetek.
Az online beszámolók még ennél is tovább mentek. June Nicole Lapine, a ShoeOnHead nevű, több mint félmillió követővel rendelkező politikai YouTuber további állítólagos fotókat tett közzé a Balenciagáról.
A Daily Wire nem tudta megerősíteni az állítólag az oldalon lévő dokumentumok részleteit:
"A 'Balenciaga' márka nemrég csinált egy "érdekes" fotózást az új termékeikhez, amely egy szándékosan rosszul elrejtett bírósági dokumentumot tartalmazott a 'virtuális gyermekpornóról'"
- írta a négy fotóhoz a képaláírást.
A csúcskategóriás márka felháborító divatjáról ismert, és gyakran viselik olyan hírességek, mint Kim Kardashian, Bella Hadid modell és Nicole Kidman színésznő.
"Látta ezt valaki más is? A weboldaluk főoldalán van, és durván helytelen"
- írta egy személy a Mumsnet online oldalán.
"Egy kislány egy ágyon egy Teddy mackót tart, aki bondage és fétis felszerelésbe van öltözve. Nem is néz ki különösebben boldognak. Nem értem, hogy egy egész csapat ember feltehetően hogyan gondolta, hogy ez rendben van! Ez undorító"
-írta.
A Daily Wire meg tudta erősíteni, hogy az alábbi fotók hétfő reggel óta a Balenciaga weboldalán voltak:
"Tipikus Balenciaga"
- reagált egy másik személy a fotókra.
"Sokkolnak, hogy felhívják magukra a figyelmet és a túlárazott szemetükre. Olyan ez, mint egy társadalmi kísérlet arra, hogy mennyire nevetségesek a termékeik, de az emberek mégis megveszik a szemetet"
-írta.
"Ez viszont undorító és a züllöttség határán van. Nem tudom felfogni, hogy mi ütött ennek a gyereknek a szüleibe, hogy azt gondolták, ez normális"
-fogalmazott.
A pénztárcákat egy októberi divatbemutatón viselték, emelte ki a Reduxx.
Figyelemre méltó, hogy a Balenciaga törölte az Instagram-fiókját. Jelenleg mindössze kilenc poszt található a fiókban, a legrégebbi pedig mindössze négy órája készült Nicole Kidman színésznővel.
(Daily Wire, Hetek)